Kleine Beursfeiten

Onethisch!

Om te compenseren en mij ethisch goed te voeten, denk ik eraan om een put optie te kopen op zonnepanelenbedrijf Enphase.
Want uw panelen uit Xinjiang halen, dat kan toch echt wel niet.

En zo'n put optie, dat zullen de mensen uit Xinjiang wel kunnen appreciëren als statement!
+9%...met mijn winsten zal ik later een aflaat kopen bij de plaatselijke priester om mij terug goed te voelen!

Onethisch!

Om te compenseren en mij ethisch goed te voeten, denk ik eraan om een put optie te kopen op zonnepanelenbedrijf Enphase.
Want uw panelen uit Xinjiang halen, dat kan toch echt wel niet.

En zo'n put optie, dat zullen de mensen uit Xinjiang wel kunnen appreciëren als statement!

Je hebt dan toch gevoelens die verder gaan dan egocentrisme. :eek2:

Ja, maar gaan ze met de winst mogen lopen?
In spanje al stemmingen om de 'overwinst' van iberdrola te belasten om de factuur te subsidiëren.
In uk was ook zo een voorstel vorige week.

Als er 1 land is waarvan ik denk dat dat er wel zou door geraken, dan is het frankrijk wel :)
Daar vrees ik dus ook voor.
De publieke opinie hebben de politiekers al zeker mee.

Bedrijven type Engie en EDF staan dan meteen bovenaan het lijstje. Uiteraard ook de oliemajors a la Shell, Total, etc.

En welke oliebedrijven raad je dan aan en wat is je prijsdoel om te verkopen ? Maak het eens allemaal concreet.
Bekijk mijn post niet als kritiek, maar ik zie het gewoon niet.

Want als ik kijk naar Shell, Total, Conocophillips, Chevron, Exxonmobile, BP, Royal dutch shell dan zie ik allemaal aandelen die amper hun koers van voor corona hebben bereikt en een hoop heeft amper koerswinst geboekt de afgelopen 10 jaar. De meeste van die aandelen hun koers lijkt ook op een pannenkoek of een schuif af.

Als de olie-industrie dan toch zo voorspelbaar is dan zou al dat moois toch al in de koers moeten zitten ? Wil die slappe koers dan niet zeggen dat het allemaal niet veel voorstelt?
En dat, beste lolplayer, zijn soms de momenten waarop dingen goedkoop beginnen te staan en waar je bijna vogelpik kan doen om winst te maken ;-)

Beetje zoals tech aandelen in 2009-2010. Velen stonden nog altijd lager dan in 2000.

Als je naar de grafiek kijkt, dan zeg je "ja maar het aandeel 'doet' al 5/10 jaar niets".
Naar de grafiek kijken heeft geen bal met investeren te maken hé.
Voor mij toch niet. Het gaat over de waarde van het bedrijf in de toekomst, versus de prijs die je vandaag betaalt.
Maakt geen bal uit of de grafiek 7 keer een head and shoulders vertoont.

Dat is Janus zijn mening die afwijkt van die van de algemene markt.
Je kiest zelf wat je daarmee doet.

Dat effect zal wel komen, binnen 7-10 jaar. Ondertussen groeit de olieconsumptie van India, China, Zuid-Oost Azie en Latijns Amerika 1% per jaar.
En dan nog het olie aanbod? Zonder bijkomende investeringen daalt dat sterk hé. En slechts weinigen investeren momenteel.
Dus dat moet ook nog allemaal dichtgereden worden dan.
Omdat jullie hier allemaal op zitten te wachten: Nasdaq -14% sinds deze posts, Oxy +80%.

Ik denk dat ik op 1 van de 2 delen fout mag zitten, en toch veel geld ga verdienen op dit idee.
En als beiden juist zijn, is het Bahama's met Paris Hilton die mij coctails mag maken.
Heeft iemand hier haar nummer? Ze antwoordt niet op Instagram, volgens mij kent ze Oxy niet.

Kinepolis zakt ook wel serieus, ik heb ze gekocht vlak na hun resultaten in februari, sedertdien al een virtueel verlies van 13% ofzo.
Is gewoon paniek lijkt me door Ukraine en inflatie?

Ik geloof wel in hun verder herstel nu het kalmer is op coronavlak maar ik heb te vroeg gekocht.
Ik wou wachten op hun resultaten, gezien de stijgende trend en positief nieuws van analisten toen direct toegehapt uit schrik de boot te missen.

Eerste les als beginner geleerd :)
Ik richt op (zeer) lange termijn dus dat komt wel weer goed, op korte termijn had ik dat geld beter in mijn goud-ETF gestoken :p

Kinepolis zakt ook wel serieus, ik heb ze gekocht vlak na hun resultaten in februari, sedertdien al een virtueel verlies van 13% ofzo.
Is gewoon paniek lijkt me door Ukraine en inflatie?

Ik geloof wel in hun verder herstel nu het kalmer is op coronavlak maar ik heb te vroeg gekocht.
Ik wou wachten op hun resultaten, gezien de stijgende trend en positief nieuws van analisten toen direct toegehapt uit schrik de boot te missen.

Eerste les als beginner geleerd :)
Ik richt op (zeer) lange termijn dus dat komt wel weer goed, op korte termijn had ik dat geld beter in mijn goud-ETF gestoken :p
Die stonden hoger dan in 2019, terwijl ze extra schulden moesten aangaan tijdens Corona (enterprise value omhoog dus).
Terwijl het bezoekersaantal in cinema lager is dan 2019 momenteel, en dit in de USA stelselmatig afneemt de laatste jaren (wat meestal een voorloper is).
Stond vrij duur, terwijl er redelijk wat risico's waren (Netflix, veranderend consumentengedrag na corona?)

Is een aandeel dat hier vorig jaar aan bod gekomen was.

Van het moment dat die oorlog gedaan is. (Hopelijk niet in 2042 of zo.)

Dat is dan het ultieme moment om in te stappen.

Maar tot dan....zal er nog veel verdampen.

Van het moment dat die oorlog gedaan is. (Hopelijk niet in 2042 of zo.)

Dat is dan het ultieme moment om in te stappen.

Maar tot dan....zal er nog veel verdampen.
Vraag is hoe lang deze oorlog nog kan duren, geen elektriciteit indien Rusland dat beslist, geen luchtmacht, troepen verdeeld en ingesloten, communicatie en bevoorrading onder druk, geen versterkingen mogelijk, maatregelen kunnen Putin worst wezen, willen of niet, de strijd is eigenlijk al gestreden.

Sommige bedrijven doen ook koopjes.

Terecht,
Kopen zij het niet, koopt een ander het wel.

Die stonden hoger dan in 2019, terwijl ze extra schulden moesten aangaan tijdens Corona (enterprise value omhoog dus).
Terwijl het bezoekersaantal in cinema lager is dan 2019 momenteel, en dit in de USA stelselmatig afneemt de laatste jaren (wat meestal een voorloper is).
Stond vrij duur, terwijl er redelijk wat risico's waren (Netflix, veranderend consumentengedrag na corona?)

Is een aandeel dat hier vorig jaar aan bod gekomen was.
Merci voor de uitleg, ik heb er nooit aan gedacht om hier eens mijn licht op te steken vooraleer ik er (achteraf gezien) quasi blind opsprong.

Indien ik het toch wou proberen had ik ze sub 50€ moeten kopen, niet aan 61€ zoals ik nu deed.
Volgende keer wel mijn huiswerk doen ipv als een kieken op “buy” te klikken.

Ik heb me wat teveel laten beïnvloeden door die positieve adviezen met koersdoelen van 70€ enzo, zonder dus verder te gaan kijken.
Ahja, iedere beginner maakt wel eens een foutje zeker :)

Terug
Bovenaan