jawadde001
Active member
Niet moeilijk dat al die grote Russische bedrijven zo zwaar inzakken. Als alle brokers aankooporders blokkeren en enkel verkooporders toelaten, dan is het niet abnormaal dat een aandeel 90% crasht.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Buitenlandse beleggers mogen Russische aandelen niet verkopen.Niet moeilijk dat al die grote Russische bedrijven zo zwaar inzakken. Als alle brokers aankooporders blokkeren en enkel verkooporders toelaten, dan is het niet abnormaal dat een aandeel 90% crasht.
Het is niet omdat een bedrijf ethisch lijkt dat het zo is natuurlijk, in je extreme voorbeeld zou je bvb kunnen stellen dat er toch een aantal zaken zijn ontwikkeld tijdens WWII waarvan we tot op vandaag gebruik van maken. In C is volgens mij trouwens geen enkel bedrijf ethisch, men zoekt de toevlucht naar lage loon landen, omzeilt milieuwetgeving, enzMoest Auschwitz aandelen hebben uitgebracht, dan zouden jullie die dus ook gewoon kopen ?
![]()
Het is niet omdat een bedrijf ethisch lijkt dat het zo is natuurlijk, in je extreme voorbeeld zou je bvb kunnen stellen dat er toch een aantal zaken zijn ontwikkeld tijdens WWII waarvan we tot op vandaag gebruik van maken. In C is volgens mij trouwens geen enkel bedrijf ethisch, men zoekt de toevlucht naar lage loon landen, omzeilt milieuwetgeving, enz

Ik snap wat je wil zeggen, maar waar trek je dan de grens? Als belegger ben je toch op zoek naar rendement? Het is uiteindelijk enkel van tel dat de individuele belegger er zich goed bij voelt. Sommige sectoren kunnen voor mij, anderen niet. En die kunnen anders zijn bij jou als bij mij. Uiteindelijk moeten we ook niet heiliger zijn dan de paus natuurlijk. Want dan kan je niet meer leven.Moest Auschwitz aandelen hebben uitgebracht, dan zouden jullie die dus ook gewoon kopen ?
![]()
Nu denk ik niet dat die ratelslang daar veel zal vinden maar dat terzijde ben ik het hier wel eens met Janus... ESG is echt een lachertje en die fondsen die banken aanbieden ook.ESG is een salespraatje voor ondermaatse fondsjes van banken, en voor consultants om lucht te verkopen, of compliance.
Ik steek nog liever een ratelslang in mijn onderbroek dan mij daarmee te gaan bezighouden.
Ik snap wat je wil zeggen, maar waar trek je dan de grens?
Met de huidige olieprijzen nog marge zat … als het lang genoeg gaat duren.Zit er nog genoeg groeimarche op Oxy of is die vogel al gaan vliegen?
Kan je eens een paar voorbeelden geven van een onethisch bedrijven, beschouw mezelf als een ethisch persoon maar ik heb nog nooit bij deze vraag stilgestaan bij het kopen van een aandeel.Je zou ze dus kopen met als excuus
A) Ze zullen ook wel eens iets positief ontwikkeld hebben.
B) Aan elk bedrijf scheelt wel iets.
![]()
Kan je eens een paar voorbeelden geven van een onethisch bedrijven, beschouw mezelf als een ethisch persoon maar ik heb nog nooit bij deze vraag stilgestaan bij het kopen van een aandeel.

Buitenlandse beleggers mogen Russische aandelen niet verkopen.
MOEX is nog niet geopend sinds vorige week.
da’s waar, vind ik ook wel.Als kleine garnaal mag je opportunistisch zijn.
Dan mag je geen ananassen eten of bananen ook, want hoe raken die hier?
da’s waar, vind ik ook wel.
Om maar te zeggen:
En dat lithium van de batterij van je smartphone? Ben je zeker dat het niet gedolven is door kinderen? Zijn de werkomstandigheden van de Chinese werknemers van al je apparaten wel ok?
Hoe zit het met de vrouwenrechten in de landen waar de brandstof van je wagen of openbaar vervoer vandaan komt?
enz. Er is altijd wel iets onethisch aan de zaken in ons leven.
Als kleine garnaal mag je opportunistisch zijn.
Dan mag je geen ananassen eten of bananen ook, want hoe raken die hier?

Jij zou dus ook al aandelen kopen van Auschwitz, want als kleine garnaal mag je opportunistisch zijn.
![]()
Dat zijn uw woorden.
Er is een verschil.
Neen, dat zou ik niet doen.
Ideaal voorbeeld.Moest Auschwitz aandelen hebben uitgebracht, dan zouden jullie die dus ook gewoon kopen ?
![]()

Wat er dus moet gebeuren: het product wordt verboden. In casu was het vergassen van joden uiteraard al verboden door elk land buiten Duitsland, en wordt manu militari afgedwongen door opnieuw een politieke beslissing, namelijk Hitler overwinnen.