Kleine Beursfeiten

Heb je ook een target voor OXY, of heb je die niet?

Die $80 per aandeel moet toch terug mogelijk zijn nu op langere termijn, schulden gaan wegsmelten gelijk niks nu
Die 80$ voor oxy was voor de overname van Anadarko en met een petrolprijs van 55$ :clap:
Nu oxy + anadarko + 100$ petrol🚀 (wel nog 20b meer schulden).

Geen idee of de vraag hier al gesteld is. Maar is het een opportuniteit om nu Roebels te kopen indien dit mogelijk zou zijn? Eens de sancties tegen Rusland opgeheven worden moet die toch terug naar zijn normale waarde stijgen?

Geen idee of de vraag hier al gesteld is. Maar is het een opportuniteit om nu Roebels te kopen indien dit mogelijk zou zijn? Eens de sancties tegen Rusland opgeheven worden moet die toch terug naar zijn normale waarde stijgen?

Bloedgeld :nono:

Trouwens de roebel is nooit echt hersteld van de oorlog met Georgie en de eerste oorlog met Oekraine.

Waarschijnlijk zal dat nu ook niet gebeuren (tenzij Putin het afbolt mss)

Waarom niet ineens een crowdfunding opstarten voor Rusland, om de kosten van die raketten te dekken. Ethiek smelt precies ook snel weg als er wat ‘opportuniteiten’ gezien worden.
Kan je in de rij gaan staan bij de banken met hun ESG en "ethisch beleggen" marketingpraat om fondsjes te verkopen aub?

Ik herinner mij exact dezelfde discussie 1,5 jaar geleden toen het hier een eerste keer over oliebedrijven ging.

Dat heeft geen bal met ethiek te maken.
Je koopt gewoon een aandeel van een andere externe aandeelhouder, zonder interactie met het bedrijf zelf.

Wat je WEL kan doen is uw verwarming op 0 zetten, de komende 5 weken niet met uw auto rijden, niet op reis gaan, veel minder eten, geen plastics meer kopen, geen enkel toestel gebruiken dat smeermiddelen nodig heeft etc., want met die handelingen sponsor je immers WEL rechtstreeks Rusland via olie- en gasverbruik.
Maar dat zal er niet inzitten vermoed ik ;)

Waarom niet ineens een crowdfunding opstarten voor Rusland, om de kosten van die raketten te dekken. Ethiek smelt precies ook snel weg als er wat ‘opportuniteiten’ gezien worden.
Ethiek en kapitalisme gaan niet echt samen (had jij geen orpea aandelen). En al die andere beursgenoteerde bedrijven die plat op de buik gaan liggen voor China of zo laag mogelijke lonen uitbetalen etcetera....

Kan je in de rij gaan staan bij de banken met hun ESG en "ethisch beleggen" marketingpraat om fondsjes te verkopen aub?

Ik herinner mij exact dezelfde discussie 1,5 jaar geleden toen het hier een eerste keer over oliebedrijven ging.

Dat heeft geen bal met ethiek te maken.
Je koopt gewoon een aandeel van een andere externe aandeelhouder, zonder interactie met het bedrijf zelf.

Wat je WEL kan doen is uw verwarming op 0 zetten, de komende 5 weken niet met uw auto rijden, niet op reis gaan, veel minder eten, geen plastics meer kopen, geen enkel toestel gebruiken dat smeermiddelen nodig heeft etc., want met die handelingen sponsor je immers WEL rechtstreeks Rusland via olie- en gasverbruik.
Maar dat zal er niet inzitten vermoed ik ;)
Hou ‘s op met uw betweterige zever, die discussie is inderdaad al eindeloos gevoerd. Met oeverloze posts van jouw kant, precies ook te veel vrije tijd.

Ethiek en kapitalisme gaan niet echt samen (had jij geen orpea aandelen). En al die andere beursgenoteerde bedrijven die plat op de buik gaan liggen voor China of zo laag mogelijke lonen uitbetalen etcetera....
Misschien ‘s beter uw onderzoek doen en dieper in Janus-stijl quotes en berichten gaan opzoeken jongen, nooit in de buurt van Orpea geweest. Prosus ja, al lang de deur uit.

De beste optie is misschien dat banken "een Rusland aandelenfonds" oprichten, 10% dividend beloven en dan gewoon al dat geld in eigen zak steken en deels doneren aan Oekraine. :thinking:

Uiteindelijk is dan iedereen tevreden.

De opportunisten zijn tevreden, want ze denken dat ze goed verdienen. Achteraf gaan ze het niet erg vinden dat hun geld gestolen is, want ethiek en kapitalisme gaan toch niet echt samen.

De ethisch verantwoorden en Oekrainers zijn ook tevreden, want de opportunisten worden gestraft en er vloeit minder geld naar Rusland en meer naar Oekraine.

De banken zijn ook tevreden want die hebben ook goed verdiend.

Terug
Bovenaan