Kleine Beursfeiten

Ik blijf erbij, we moeten als Europa zorgen dat we Putin de kans geven om te verliezen, en een "elegante" exit te voorzien. Anders zijn we zelf de pineut. Putin snijt in zijn vel als hij niet meer exporteert. Maar wij hebben geen energie meer. Putin kan ergens anders leveren, wij kunnen niet snel ergens anders van krijgen...
Er is geen exit.

Putin gaat oekraïne in zijn geheel nemen als deel van Rusland.
Hoe geef je van daaruit een exit binnen de 5 jaar, als EU zijnde?

Lavrov eiste zonet de terugtrekking van alle nucleaire wapens uit europa en van alle nato bases uit ex-sovjet staten.

Dat betekent dat ze vinden dat ze blijkbaar nog iets te zeggen hebben over bepaalde landen, omdat ze ex-sovjet zijn.

Belarus wil nu plots ook nucleaire wapens in hun land.
Binnen de kortste keren na de annexatie, staan er ook russische nucleaire wapens aan de grens in Oekraïne, om die eis kracht bij te zetten.

O ja, en Lavrov zegt dat het van geen enkel belang is dat Oekraïne nu snel bij EU zou komen want het is geen militair blok.

Dat belooft.

Veel succes met de appeasement.

Er is geen exit.

Lavrov eiste zonet de terugtrekking van alle nucleaire wapens uit europa en van alle nato bases uit ex-sovjet staten.

Dat betekent dat ze vinden dat ze blijkbaar nog iets te zeggen hebben over bepaalde landen, omdat ze ex-sovjet zijn.

Binnen de kortste keren na de annexatie, staan er ook russische nucleaire wapens aan de grens in Oekraïne, om die eis kracht bij te zetten.

O ja, en Lavrov zegt dat het van geen enkel belang is dat Oekraïne nu snel bij EU zou komen want het is geen militair blok.

Dat belooft.

je bekijkt het wel heel erg door een Poetin-bril vind ik?
- hoe gaat Rusland dat allemaal betalen?
- wat als de gewone bevolking in opstand komt vanwege alle sancties waarvan een deel ook wel hen treft?
- dat gezever met die nucleaire wapens is toch gewoon bluf, Rusland kan er toch alleen maar bij verliezen als ze die effectief zouden inzetten

Als je kijkt naar de huidige beurskoersen dan zitten 99% van de analisten en grootbanken er dus faliekant naast volgens jou?

Als je kijkt naar de huidige beurskoersen dan zitten 99% van de analisten en grootbanken er dus faliekant naast volgens jou?
?
Ben je serieus om 'analisten/grootbanken' als referentie te vermelden?
Hier is al 100 keer gepasseerd hoe compleet verkeerd die zijn in 50% van de gevallen, waardoor je het eerder latent werkloze dartsspelers kunt noemen.

Er is geen exit.

Dat belooft.

Wat is de oplossing? Putin een kogel door zijn kop knallen ?

- dat gezever met die nucleaire wapens is toch gewoon bluf, Rusland kan er toch alleen maar bij verliezen als ze die effectief zouden inzetten
Het was ook irrationeel van Putin om een complete invasie te doen.

Rationeel zou geweest zijn om verder te doen zoals hij bezig was, en binnen 10-15 jaar op zijn 85ste rustig heen te gaan.

Het is duidelijk ideologisch, en het is dus ferm opletten voor iedereen.

Beste scenario is een staatsgreep.
Ik denk dat er een reden is waarom hij tegenwoordig op 20 meter zit van zelfs zijn eigen mensen, en dat is niet gewoon door covid.

Laatst bewerkt:
Wat is de oplossing? Putin een kogel door zijn kop knallen ?
Geleidelijk aan escalatie naar WO3 of staatsgreep.

Of totale appeasement, maar dan komt hij de volgend jaren Moldavië en Georgië innemen, het jaar daarna eisen dat de nucleaire wapens uit europa moeten, en geen nato bases in Oosteuropa.

Wat dan? Weer appeasement want we mogen geen oorlog riskeren?

Staatsgreep heeft hopelijk het meeste kans.

Tot WO3 zal het niet snel komen. Dat wil zeggen dat je vriendjes nodig hebt. Het Belarus leger is nu ook niet waanzinnig. Of Kazachsan of wat andere bergseparatisten.

Alle grote oliebedrijven trekken zich terug uit Rusland.
Mi: extra budgetten voor andere projecten en zonder buitenslandse investeringen zal de productie in Rusland ook een duik nemen.

Shale, Namibië, bij uitbreiding west-Afrika, zuid-Amerika, zelfs UK en Noorwegen zullen er wel bij varen.
Want alles in renewables steken zie ik hen ook niet doen.

Tot WO3 zal het niet snel komen. Dat wil zeggen dat je vriendjes nodig hebt. Het Belarus leger is nu ook niet waanzinnig. Of Kazachsan of wat andere bergseparatisten.
Akkoord bij een rationele actor of iemand die ethische grenzen heeft.

Het is duidelijk ideologisch, en het is dus ferm opletten voor iedereen.

Putin zijn rationeel denken is idd compleet verdwenen, dat is ook meestal de aanzet tot de val van een dictatuur. Een terugkeer naar enige vorm van ratio (onafhankelijk Oekraïne) als minst slechte oplossing. Het installeren van een Russische regering, ....

Als hij echt compleet loco gaat zullen interne vijanden ontstaan en zal de val van Putin onvermijdelijk zijn.

Ik geloof nooit dat iemand streeft naar een Rusland als eiland op de wereld, WO3 is ook geen optie want het leger van Rusland is nu ook niet van die kwaliteit hoor (als we 20% van de media mogen geloven zijn er nu al logistieke problemen- zonder goede logistiek win je geen deftige oorlog), ....

?
Ben je serieus om 'analisten/grootbanken' als referentie te vermelden?
Hier is al 100 keer gepasseerd hoe compleet verkeerd die zijn in 50% van de gevallen, waardoor je het eerder latent werkloze dartsspelers kunt noemen.
Het zijn wel de analisten van beurshuizen à la Blackrock, JP morgan, Goldman + de banken die voor het meerendeel van het volume van de beurstransacties zorgen, niet echt de retailbeleggers, dus als momenteel de koersen slechts matig corrigeren, dan wil dat zeggen dat zij het risico lager inschatten dan jij.

Ik beweer niet dat die het beter doen, gewoon dat zij de grootste beïnvloeders van de beurskoersen zijn, wij kunnen misschien wat invloed hebben op de koers van pakweg Resilux of Tessenderlo, maar niet op een Tencent, Facebook of Microsoft hé.

Kan ook zijn dat de politiek de banken etc actief benaderd hebben om de beurzen te stutten, zulke dingen zijn in het verleden achter de coulissen ook al wel gebeurd.

Akkoord bij een rationele actor of iemand die ethische grenzen heeft.

100 tegen 1, zal niet lang duren denk ik dan. Ook al is hij volledig yolo gegaan. Als de NAVO + anderen tegen rusland gaan kloppen, zal het niet lang duren. Wie gaat hem helpen ? Lijkt niet dat China of India bereid is om hem te helpen.

Wat denken jullie van de banksector, kijken we naar KBC/KBCA en ING - lijkt me straf dat deze grote blootstelling hebben aan Rusland, rechtstreeks alvast weinig (voor zover ik kon lezen).

Het zijn wel de analisten van beurshuizen à la Blackrock, JP morgan, Goldman + de banken die voor het meerendeel van het volume van de beurstransacties zorgen, niet echt de retailbeleggers, dus als momenteel de koersen slechts matig corrigeren, dan wil dat zeggen dat zij het risico lager inschatten dan jij.
Die analisten zorgen totaal niet voor de beurstransacties.
Die dienen meestal gewoon om rapporten te schrijven zodat de investmentbanking tak de aandelen- of obligatie-uitgiftes mag begeleiden voor dat bedrijf.
Ik beweer niet dat die het beter doen, gewoon dat zij de grootste beïnvloeders van de beurskoersen zijn, wij kunnen misschien wat invloed hebben op de koers van pakweg Resilux of Tessenderlo, maar niet op een Tencent, Facebook of Microsoft hé.
Als bankanalisten koersen beïnvloeden, dan weet je dat die koersbeweging door retailbeleggers komt.
Geen kat in de buyside die sellside rapporten leest om daarna aandelen te kopen/verkopen.

Wat denken jullie van de banksector, kijken we naar KBC/KBCA en ING - lijkt me straf dat deze grote blootstelling hebben aan Rusland, rechtstreeks alvast weinig (voor zover ik kon lezen).
ik blijf eraf -> als de rente stijgt en zuiderse landen komen in problemen dan is't miserie met de banken.

Die analisten zorgen totaal niet voor de beurstransacties.
Die dienen meestal gewoon om rapporten te schrijven zodat de investmentbanking tak de aandelen- of obligatie-uitgiftes mag begeleiden voor dat bedrijf.

Als bankanalisten koersen beïnvloeden, dan weet je dat die koersbeweging door retailbeleggers komt.
Op basis waarvan gaan een Blackrock etc dan hun posities vergroten/verkleinen/opbouwen? Misschien is de term "analist" niet correct, ik zit niet in financiële sector, maar die personen die dat beslissen, dat bedoel ik dus ...

Terug
Bovenaan