Kleine Beursfeiten

Misschien een van de volgende dagen of weken een heel speculatieve aankoop doen en wat stukken van de Sberbank oppikken.
Prijs: 4.4$
EPS: 2.5$
Div. Yield: 1$

Niet meer dan twee procent of zo van mijn portefeuille. Zelfs bij een total loss zal het verlies van die 2% amper een impact hebben op de totale portefeuille en in het beste geval kan ik mij een (of meerdere) mooie vakantie(s) trakteren als de rust volgende jaar terug gaan liggen is.

Die zijn niet meer te koop. Sancties, weet je wel.

Ik heb vrijdag al notification van bolero gekregen dat "bepaalde transacties gelinkt aan het conflict geannuleerd kunnen worden". Ik zou er ver van weg blijven

Misschien een van de volgende dagen of weken een heel speculatieve aankoop doen en wat stukken van de Sberbank oppikken.

Niet meer dan twee procent of zo van mijn portefeuille. Zelfs bij een total loss zal het verlies van die 2% amper een impact hebben op de totale portefeuille en in het beste geval kan ik mij een (of meerdere) mooie vakantie(s) trakteren als de rust volgende jaar terug gaan liggen is.
Goeie manier om wat geld te verliezen.

Rusland ontketent een oorlog, Westerse overheden incluis je eigen overheid nemen maatregelen om Rusland te raken en dan ga jij eventjes de koersen ondersteunen van Russische banken.

Dat allemaal om wat op het strand te gaan liggen. 🤷‍♂️

Die zijn niet meer te koop. Sancties, weet je wel.

Ik heb vrijdag al notification van bolero gekregen dat "bepaalde transacties gelinkt aan het conflict geannuleerd kunnen worden". Ik zou er ver van weg blijven
Bij Lynx wel. Ik zal maandag eens kijken of een transactie effectief kan gebeuren ook.

Niets met retail te maken. Alsof zij smiddags collectief op de koop knop drukken.
Wat is de reden volgens dat artikel (zit achter een paywall)?

Maar waarom zou je daar in wil mengen?

Als de russen en Amerikanen dingen gaan beginnen onteigenen... gewoon ver van weg blijven.
Grootste risico is dat Rusland bepaalde bedrijven nationaliseert (wat al eens gebeurd is in het verleden) en je dus een totaal verlies moet slikken.
Als je inleg zich beperkt tot pakweg 2% van je portefeuille, dan is dat geen drama.

Maar ook deze crisis zal op termijn wel een einde kennen. Niemand weet uiteraard wanneer en met welk resultaat, maar Rusland heeft wel gezegd dat ze best nog aan tafel willen gaan met Oekraïne. Net zoals deze oorlog onverwacht begonnen is, kan ze ook zomaar onverwacht eindigen.

Waarmee ik voor alle duidelijkheid niemand wil aanzetten om hierin te beleggen. Het is zeer speculatief en met een groot risico. Niet aangewezen om hier meer dan enkele procenten van je portefeuille in te steken. Ikzelf beleg met een portefeuille van +100.000€ en zou er ook niet meer dan 3.000€ aan toewijzen. Weet nog niet of ik dat ga doen in Gazprom, een bank of wat gediversifieerde (en dus minder risico) door te beleggen in de RSX etf.

Waarmee ik voor alle duidelijkheid niemand wil aanzetten om hierin te beleggen. Het is zeer speculatief en met een groot risico. Niet aangewezen om hier meer dan enkele procenten van je portefeuille in te steken. Ikzelf beleg met een portefeuille van +100.000€ en zou er ook niet meer dan 3.000€ aan toewijzen. Weet nog niet of ik dat ga doen in Gazprom, een bank of wat gediversifieerde (en dus minder risico) door te beleggen in de RSX etf.

Het lijkt me ook gewoon niet erg ethisch om nu geld in Russische bedrijven te steken...

Dat klopt, maar laten we die Russische bedrijven nu ook niet gelijkstellen met Poetin. In zekere zin zijn zij ook maar het slachtoffer van de fratsen van Poetin. Net zoals niet elke Rus akkoord is met deze oorlog, maar er wel de prijs voor moet betalen.

Dat klopt, maar laten we die Russische bedrijven nu ook niet gelijkstellen met Poetin. In zekere zin zijn zij ook maar het slachtoffer van de fratsen van Poetin. Net zoals niet elke Rus akkoord is met deze oorlog, maar er wel de prijs voor moet betalen.
Interessant filmpje mbt het standpunt van Poetin : 'they cheated' , 'five waves of nato enlargement', 'we divided ourselfs into 12'

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan