Kleine Beursfeiten

Misschien dat crypto dan toch niet naar nul zal gaan zoals je al jaren loopt te roepen, zulke sterke use cases. Maar dan slaag je er toch in om het te verdraaien in een negatief iets.
Ik herhaal: noordkorea en rusland gebruiken het blijkbaar om rond sancties te geraken.

En dat vind jij 'een sterke use case'.

Dat is integendeel de absolute doodsteek.

Dit moment in je leven mag je wellicht inkaderen, weet wel dat je de eerste weken dat je je Porsche hebt redelijk wat forum -leden een lift mag geven :ROFLMAO:

Mijn grootste MSFT turbo is total loss. :(

Na de inflatieperikelen die Microsoft de slechtste januarimaand sinds 2008 bezorgden en de coronacrisis die langzaam uit onze hoofden leek te verdwijnen had ik niet verwacht dat februari een complete oorlog in petto ging hebben. WTF wat een vreselijke nachtmerrie is dit toch.
Microsoft daalt -23% op minder dan 2 maanden tijd. Let op, dit is Microsoft, in november nog het grootste bedrijf ter wereld vóór Apple en aanwezig in bijna alle bedrijven en de meeste huiskamers ter wereld. Ik zag (en zie) dat als een infrastructuuraandeel, maar dan met groeipotentieel.
De resultaten van Q4 2021 en de schitterende (bedrijfs)vooruitzichten voor de komende maanden en jaren hadden me overtuigd om vast te houden aan mijn turbostrategie. Tot gisteren geloofde ik nog dat Microsoft wel door een Rusland-Oekraïne-conflict zou zwemmen. Met deze disaster tot gevolg. Het was bruut wakker worden, met dat automatisch mailtje van Saxo in mijn mailbox.

Ik heb in dit beurstopic niet veel meer te melden dus veel succes aan iedereen.

😣

Na de inflatieperikelen die Microsoft de slechtste januarimaand sinds 2008 bezorgden en de coronacrisis die langzaam uit onze hoofden leek te verdwijnen had ik niet verwacht dat februari een complete oorlog in petto ging hebben. WTF wat een vreselijke nachtmerrie is dit toch.
Microsoft daalt -23% op minder dan 2 maanden tijd. Let op, dit is Microsoft, in november nog het grootste bedrijf ter wereld vóór Apple en aanwezig in bijna alle bedrijven en de meeste huiskamers ter wereld. Ik zag (en zie) dat als een infrastructuuraandeel, maar dan met groeipotentieel.
De resultaten van Q4 2021 en de schitterende (bedrijfs)vooruitzichten voor de komende maanden en jaren hadden me overtuigd om vast te houden aan mijn turbostrategie. Tot gisteren geloofde ik nog dat Microsoft wel door een Rusland-Oekraïne-conflict zou zwemmen. Met deze disaster tot gevolg. Het was bruut wakker worden, met dat automatisch mailtje van Saxo in mijn mailbox.

😣
n/o, maar is dit weer drama om niets of is het reeds 100% zeker dat je hier zwaar aan verliest?
En zelfs al is het FUBAR: je vorige turbos waren toch goed uitgedraaid ? Dan compenseren die vette winsten dit verlies toch?
You win some, you lose some!

Zou op zen minst toch wachten tot na de invasion. Als ge de stappen van Rusland volgt is de kans nu toch echt wel héél groot (90%) dat ze deze nacht of in de vroege morgen (binnen 4-6u) Oekraïne binnenvallen. Best paar dagen nog wachten.
Helaas zoals gevreesd. Gisteren men financials nog kunnen verkopen op de high van de dag en in Exxon (XOM), Assault Daviation & Thales gestoken maar weegt natuurlijk niet op tegen het leed bij de oekraïners dat dit zal veroorzaken.

Laatst bewerkt:
De markt is wel echt lachen nu. Bedrijven die zeer goede resultaten posten ( Bill.com, Upstart) gaan omhoog maar leveren al hun winst een paar dagen later gewoon terug in. Bedrijven waar er ook maar iets niet naar hun goesting is bij de earnings, direct -20%.

2021 investor: Gewoon alles kopen wat maar groeit.
2022 investor: Als je nog geen geld maakt moet je -80%

:rofl:
Reminder dat als iets van -80% naar -90% gaat, dat dit een halvering is van de huidige prijs :biglaugh:

😣
Ouch, toch hopelijk tot ooit nog een keer in deze topic !

😣
Aah. Tja was te verwachten. Turbo's zijn zoals forex. Dat is handelen met leverage. Altijd winst nemen. Dit zijn geen lange termijn beleggingen. Vroeger dan later heb je te maken met verlies.

Geloof me, ik spreek uit ervaring (zo'n 10 jaar lang geprobeerd).

Laatst bewerkt:

Microsoft daalt -23% op minder dan 2 maanden tijd.
Je was tegen de CEO aan het wedden, nochtans vermeld toen:
De CEO heeft recent de helft van zijn aandelen verkocht hé.

Maar je had toch ook MSFT turbo's met een stop aan 234 en 214 of zoiets? Die zijn toch nog niet total loss?

FMKG4byXIAMVOUF-1.png
Vertrokken die ook allemaal van een 13-jarige bullmarkt van jewelste, met midcap growth aandelen aan 10-20-50-100x revenue, met oplichters zoals Palihapitya die SPACS lanceren die dan nog populair blijken te zijn, met miljoenen reddit retail speculanten?

En waarbij miljoenen mensen massa's geld steken in hondcoin, fuckcoin, en andere imaginaire getalletjes op een computer?
(en o wee als je hen daarop wijst)

Ik denk het niet.

Deze shit moet nog kilometers naar beneden tot growth investors instant depressief worden bij het openen van hun beursaccount, zonder enig hoop op recovery, en beseffen dat de afgelopen periode eigenlijk gewoon een geschifte speculatieve episode was die mee in het rijtje zal komen bij "devil take the hindmost" en "a short history of financial euphoria".

Agreed, dit is voorlopig een klein dipje, niet meer niet minder. Ik ben cash aan het vrij maken, het mag nog wat dieper gaan.
Wel beetje spijt van mijn crypto gokje in het begin van het jaar :p

Wat een rare kronkel in deze thread, oorlog als koopopportuniteit bekijken voor misschien een duizendtal euro winst te behalen, dit terwijl er miljoenen mensen direct geïmpacteerd zijn en hun leven compleet veranderd zal zijn na vandaag.

:puke:

Ik herhaal: noordkorea en rusland gebruiken het blijkbaar om rond sancties te geraken.

En dat vind jij 'een sterke use case'.

Dat is integendeel de absolute doodsteek.
Bedankt om het te herhalen, een van de basisprincipes werkt dus, geen centrale instantie kan dus beslissen of je al dan niet transacties kan en mag doen.
Wat een rare kronkel in deze thread, oorlog als koopopportuniteit bekijken voor misschien een duizendtal euro winst te behalen, dit terwijl er miljoenen mensen direct geïmpacteerd zijn en hun leven compleet veranderd zal zijn na vandaag.

De een zijn dood is de ander zijn brood. Net zoals bij de eerste maanden van de corona-crisis er koopkansen waren. En dat ik aandelen koop van een GOOG zal niets veranderen aan het lot van de Oekrainers.

Er zijn er hier ook velen die zich in de handen wrijven dat de olie-prijs stijgt, nochtans zal dat ook vele gezinnen in moeilijkheden brengen.

Bedankt om het te herhalen, een van de basisprincipes werkt dus, geen centrale instantie kan dus beslissen of je al dan niet transacties kan en mag doen.
Straf, nochtans verboden in China.

Even geduld tot USA, Europa en Japan elke transactie verbieden, en de moeder aller crashes komt.

En durf dan miljardedju niet afkomen achteraf met 'dit kon je niet weten'.

Bekijk het van een andere kant.

De koopjesjagers stutten de beurs en voorkomen nog meer drama en paniek.

De beurzen in vrije val zou niet echt veel goeds doen.

Bekijk het van een andere kant.

De koopjesjagers stutten de beurs en voorkomen nog meer drama en paniek.

De beurzen in vrije val zou niet echt veel goeds doen.

Iedereen doet wat hij wilt he, maar dit komt gewoon wansmakelijk over om 'buy the invasiedip' te komen verkondigen.

Terug
Bovenaan