Kleine Beursfeiten

De markt is wel echt lachen nu. Bedrijven die zeer goede resultaten posten ( Bill.com, Upstart) gaan omhoog maar leveren al hun winst een paar dagen later gewoon terug in. Bedrijven waar er ook maar iets niet naar hun goesting is bij de earnings, direct -20%.

2021 investor: Gewoon alles kopen wat maar groeit.
2022 investor: Als je nog geen geld maakt moet je -80%

:rofl:

De markt is wel echt lachen nu. Bedrijven die zeer goede resultaten posten ( Bill.com, Upstart) gaan omhoog maar leveren al hun winst een paar dagen later gewoon terug in. Bedrijven waar er ook maar iets niet naar hun goesting is bij de earnings, direct -20%.

2021 investor: Gewoon alles kopen wat maar groeit.
2022 investor: Als je nog geen geld maakt moet je -80%

:rofl:
Dat is inderdaad extreem verrassend.

De beurs is waarlijk ondoorgrondelijk.

Blijkt dat noordkorea deels zijn rakettenprogramma financiert via crypto, omdat het zo de financiële sancties kan ontwijken.
Blijkbaar zou ook Rusland de sancties deels kunnen ontwijken via crypto.

Verbod op crypto incoming, 3 .. 2 .. 1 ...

En het zal achteraf weer een verrassing zijn zeker :sarcastic:

FMKG4byXIAMVOUF-1.png

Zou op zen minst toch wachten tot na de invasion. Als ge de stappen van Rusland volgt is de kans nu toch echt wel héél groot (90%) dat ze deze nacht of in de vroege morgen (binnen 4-6u) Oekraïne binnenvallen. Best paar dagen nog wachten.
Aaaaaand it's gone

Wie heeft hier nog kruit droog mannekes?

En als ze wat bombarderen gaan er nog meer ramen nodig zijn :unsure:

Aaaaaand it's gone

Wie heeft hier nog kruit droog mannekes?
Heb verleden week 10% cash vrijgemaakt EN op beleggersrekening gezet (gisteren wel nog wat Oxy gekocht maar dat zal hopelijk een goede keuze zijn).

Nu nog beslissen wat kopen en wanneer, volgende stap is een grondoffensief - daar gaan de markten ook niet goed op reageren vermoed ik.

Wat staat er op de kooplijstjes?
Bij mij Sofina, WDP, Roche, ASMI, GBL, Ackermans, Amazon, Apple, Siemens,...

...als ze voldoende corrigeren.

Mijn referentie is maart 2020 :D

Heb alleen ETF's en zit vandaag op -4% en totaal -12% (pas begonnen in oktober 2021, precies niet goeie moment en had beter wat meer gespreid toen qua aankoopmomenten :D)

Terug
Bovenaan