Pieterjan94
Well-known member
+ Hij heeft nergens gezegd dat die bouwgrond in Belgie moet zijn, wie weet is het Malawi.![]()
Laat staan dat de kinderen het niet mogen verkopen...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
+ Hij heeft nergens gezegd dat die bouwgrond in Belgie moet zijn, wie weet is het Malawi.![]()
Net even gekeken. 74 maanden bezig, x€50 = €3700 inleg.Tuurlijk, maar als je DCA toepast koop je ook op pieken he
Soit, gemiddeld zal het nog altijd * 10 zijn ofzo...
Gaat dan wel over niet zo veel geld, maar toch chapeau dat je je consequent aan je DCA olan hebt kunnen houden voor zo'n volatiele investering![]()

Tenzij uw asset op lange termijn eigenlijk nul waard is, want dan is het resultaat van buy&hold nogal teleurstellend.Als uw tijdshorizon groot is (>10 jaar), dan mag je ook wat meer risico nemen want volatiliteit op de korte termijn maakt dan niet zo veel uit.
Aan welke bitcoinprijs zal je dan omschakelen naar een veilige investering, aangezien het al van 400 naar 39.000 ging en de effectieve use cases van bitcoin zelf na 10 jaar nog altijd nul zijn, en de prijs puur gedreven is door new entrants?Ik wil gewoon een speculatieve asset na een enorme winst graag omzetten in een 'veilige' investering. Niet meer, niet minder.
Jij wil ROI op je kinderen?lijkt me veel eenvoudiger om wat ROI op je kinderen te bekomen dan

Ik zou het alvast heel raar vinden dat ze nu gewoon terugtrekken, zonder enige concessie over nato en geen enkel concreet doel bereikt.Rusland zegt dat het een deel van haar troepen heeft teruggetrokken. Onzekerheid over mogelijke inval Oekraïne daalt, beurzen herstellen. Perfect logisch wat mij betreft, maar het kan tegen het eind van de beursdag weer helemaal anders liggen.

Tenzij uw asset op lange termijn eigenlijk nul waard is, want dan is het resultaat van buy&hold nogal teleurstellend.
Aan welke bitcoinprijs zal je dan omschakelen naar een veilige investering, aangezien het al van 400 naar 39.000 ging en de effectieve use cases van bitcoin zelf na 10 jaar nog altijd nul zijn, en de prijs puur gedreven is door new entrants?
Jij wil ROI op je kinderen?![]()
Jij wil ROI op je kinderen?![]()
Ik wil gewoon een speculatieve asset na een enorme winst graag omzetten in een 'veilige' investering. Niet meer, niet minder. Voor de rest moeit ge u beter niet met zaken waar je niks over weet.
Best grappig dat ik conservatief genoemd wordt terwijl ik iets koop wat velen als extreem riskant beschouwen.
Ze doen wat ze willen met wat ze ooit krijgen. Ik heb quasi niks gekregen en dat gaat prima.
Hoe gij hier efkes een beeld over mij vormt wat zó verkeerd is, ik word er eigenlijk echt kwaad van.
Edit: het zou me zelfs geen reet interesseren of die eventuele bouwgronden nu ver of dichtbij van mijn woning liggen. Als je een goede band hebt met uw kinderen komen ze heus wel langs, en anders niet, ongeacht wat je ze geeft. 't zou maar erg zijn als dat uw motivatie is om uw kinderen iets te geven. Shit zeg. Ze mogen die grond instant verkopen, boeit me geen hol.
Uw spaarboekje of kous is dit jaar thans 3 tot 7% kwijtgeraakt, zo veilig is dat toch nietEen 100% veilige investering is een spaarboekje of een kous onder uw bed. Al de rest is onderhevig aan marktprijzen. Ja, ook bouwgrond. Hoewel je dit aan niemand uitgelegd krijgt in Vlaanderen.
Het was ook nooit de bedoeling om een 100% accuraat beeld over jou specifiek te schetsen. Wel over het archetype van een conservatieve Vlaming waar jij een handje van weg leek te hebben op basis van deze post. Een archetype die (analoog aan het uitdrukken van oppervlaktes in voetbalvelden en energiehoeveelheden in "huishoudens") de schenkingen aan zijn nageslacht uitdrukt in "bouwgronden". En op die manier een grote maatschappelijke problematiek in stand houdt, maar dat is een andere discussie.
Ik wil gerust geloven dat je niet aan dat archetype voldoet. Maar als er geen achterliggende bedoelingen zijn rond het heimelijk (deels) proberen inrichten van uw kinderen hun leven, dan lijkt het me een goed financieel advies om uw schenkingen te doen in voorschotten op de erfenis i.p.v. onder de vorm van bouwgronden. Just sayin'.

Misschien moeten we, hoe interessant het ook allemaal is, terug naar het topic van deze thread gaan.![]()

Het lijkt er bij momenten meer op dat jij, samen met een zekere loodgieter, op dit forum het archetype bent van de vezuurde vlaming.Een 100% veilige investering is een spaarboekje of een kous onder uw bed. Al de rest is onderhevig aan marktprijzen. Ja, ook bouwgrond. Hoewel je dit aan niemand uitgelegd krijgt in Vlaanderen.
Het was ook nooit de bedoeling om een 100% accuraat beeld over jou specifiek te schetsen. Wel over het archetype van een conservatieve Vlaming waar jij een handje van weg leek te hebben op basis van deze post. Een archetype die (analoog aan het uitdrukken van oppervlaktes in voetbalvelden en energiehoeveelheden in "huishoudens") de schenkingen aan zijn nageslacht uitdrukt in "bouwgronden". En op die manier een grote maatschappelijke problematiek in stand houdt, maar dat is een andere discussie.
Ik wil gerust geloven dat je niet aan dat archetype voldoet. Maar als er geen achterliggende bedoelingen zijn rond het heimelijk (deels) proberen inrichten van uw kinderen hun leven, dan lijkt het me een goed financieel advies om uw schenkingen te doen in voorschotten op de erfenis i.p.v. onder de vorm van bouwgronden. Just sayin'.
Die zag ik aankomen en zo ver was ik ook al. Laat het ons dan houden op een harde ondergrens.Uw spaarboekje of kous is dit jaar thans 3 tot 7% kwijtgeraakt, zo veilig is dat toch niet![]()
't is ook niet dat dat specifiek een bouwgrond moest zijn. 't was maar om de hopelijke eindwaarde van de bitcoinwallet te duiden aangezien er gevraagd werd hoeveel winst er werd gemaakt.
Los daarvan moet je echt heel wat minder spreken in stereotiepen, 't is echt een beetje genoeg geweest daarmee, komt nogal vervelend over stilaan.

Het lijkt er bij momenten meer op dat jij, samen met een zekere loodgieter, op dit forum het archetype bent van de vezuurde vlaming.
Ik ben volgens mij niet de eerste maar “zet die ploat af”.
Hopen op een oorlog om rendement te behalen van een investering vind ik wel wat pervers...Ik zou het alvast heel raar vinden dat ze nu gewoon terugtrekken, zonder enige concessie over nato en geen enkel concreet doel bereikt.
Gisteren nog een militair veldhospitaal opgetrokken bij de grens, artillerie in positie gebracht, eenheden die blijven toestromen.
Blijkbaar zijn ze vanaf morgen of overmorgen voltallig en volledig klaar voor invasie.
Maar dat een oefening in Wit-Rusland eindigt, verandert nu plots het hele vooruitzicht?
Ik ben sceptisch![]()

Waar lees je iets over rendement? Het is een objectieve vaststelling over de oorlogsdreiging.Hopen op een oorlog om rendement te behalen van een investering vind ik wel wat pervers...![]()
Ze dalen precies wel op het nieuws dat ze niet zouden aanvallen.
Blijkbaar toch wel wat speculanten die dachten dat de stijging van de olieprijs met Rusland te maken had en niet met de krapte op de markt?
Of beleggers die denken dat de petrolprijs sterk gaat corrigeren en ook op langere termijn substantieel (60$?) laag zal staan, wat ook altijd een mogelijkheid is...Ze dalen precies wel op het nieuws dat ze niet zouden aanvallen.
Blijkbaar toch wel wat speculanten die dachten dat de stijging van de olieprijs met Rusland te maken had en niet met de krapte op de markt?