Kleine Beursfeiten

Of beleggers die denken dat de petrolprijs sterk gaat corrigeren en ook op langere termijn substantieel (60$?) laag zal staan, wat ook altijd een mogelijkheid is...

Wat is er veranderd tov vorige week vrijdag dat zou wijzen op een sterke correctie?

@Lolplayer Dat verklaart de stijging van afgelopen vrijdag toch niet, want toen was de dreiging reëler dan vandaag?

Wat is er veranderd tov vorige week vrijdag dat zou wijzen op een sterke correctie?
Geen oorlog? Petrolprijs is meer politiek dan vraag en aanbod, aanbod is er genoeg. Saoedie-Arabie kan enorm veel op de markt brengen maar doet dit niet uit solidariteit met de andere opec-leden. Indien schalieboeren extra gaan produceren zullen zij misschien ook foert zeggen en de kraan opendraaien,etc...

De marktschommelingen vallen niet altijd makkelijk te verklaren hoor. De pers zoekt altijd graag naar verklaringen, maar die houden niet altijd evenveel steek.

Bijvoorbeeld in januari zakte groeiaandelen => Ahja omdat de rente aan het stijgen is
In februari stijgt de rente verder maar toch stijgen de groeiaandelen plots => Ahja het meest pessimistische scenario van renteverhogingen door de FED zit al in de koersen

Stel dat de beurs morgen stijgt: Ahja omdat Poetin zich terugtrekt
Stel dat de beurs morgen daalt: Ahja omdat de vrees voor een oorlog toch nog niet weg is, er blijven nog altijd veel troepen aan de grens staan

etc etc. Men observeert de schommelingen van de beurs, en afhankelijk daarvan komt men graag met een verklaring. Maar afhankelijk van hoe de beurs beweegt past men al eens graag de verklaring aan zodat het mooi in het plaatje past.

Van de dip gebruik gemaakt om nog een beetje oxy bij te kopen....zit tot over mijn oren in de petrol:biglaugh:
Boven de 40$ koop ik niet meer bij...

Cyberaanval op staatsbanken en ministerie van defensie in Oekraïne… Poetin blijft pushen hoor.

Ik blijf gewoon bij m’n DCA strategie, wie weet wat voor solden liggen er nog klaar in de nabije toekomst :)

Ja, ik heb die allemaal in portefeuille, duurzame dividendbetalers.
Als je met een relatief klein bedrag begint aan je beurs avontuur, is het nemen van dividend aandelen toch niet rendabel om Geld te accumuleren lijkt me? Voorbeeld: 10k start bedrag. 5000 in Ageas, 5000 in Cofinimmo.

168 Euro per jaar aan dividend van Cofinimmo aan koers prijs van 118 Euro.

190 Euro per jaar aan dividend voor Ageas aan koers prijs van 45 Euro.

Dus op 10k heb je na 1 jaar : 358 euro winst bij een neutrale zijwaartse, niet stijgende koers.

Als je met een relatief klein bedrag begint aan je beurs avontuur, is het nemen van dividend aandelen toch niet rendabel om Geld te accumuleren lijkt me? Voorbeeld: 10k start bedrag. 5000 in Ageas, 5000 in Cofinimmo.

168 Euro per jaar aan dividend van Cofinimmo aan koers prijs van 118 Euro.

190 Euro per jaar aan dividend voor Ageas aan koers prijs van 45 Euro.

Dus op 10k heb je na 1 jaar : 358 euro winst bij een neutrale zijwaartse, niet stijgende koers.

maar als je 10k steekt in een aandeel zonder dividend heb je 0 euro bij zijwaartse koers :thinking::thinking::thinking:

Vanavond na beurs resultaten Devon Energy, niet meer in port, maar het zal toch ook een indicatie geven voor de andere small en midcaps.

Ze zullen nu denk ik wel bijna schuldenvrij zijn. En het dividend zal ook weer royaal zijn.

FLpnZ7xXwAgD1d4.jpg:large

De marktschommelingen vallen niet altijd makkelijk te verklaren hoor. De pers zoekt altijd graag naar verklaringen, maar die houden niet altijd evenveel steek.

Bijvoorbeeld in januari zakte groeiaandelen => Ahja omdat de rente aan het stijgen is
In februari stijgt de rente verder maar toch stijgen de groeiaandelen plots => Ahja het meest pessimistische scenario van renteverhogingen door de FED zit al in de koersen

etc etc. Men observeert de schommelingen van de beurs, en afhankelijk daarvan komt men graag met een verklaring. Maar afhankelijk van hoe de beurs beweegt past men al eens graag de verklaring aan zodat het mooi in het plaatje past.
Doet me aan deze denken.
Van 1981, no less... Kon van gisteren zijn.

Cartoon-10-2016.png

UPST 2021 Q4 resultaten:
- $305 miljoen omzet (252% YoY of 34% QoQ)
- $59 miljoen netto winst
- 459k leningen (301% YoY of 37% QoQ)

Guidance voor volgend jaar is 64% omzetgroei.
Goede resultaten!

Momenteel +28% AH :)

Terug
Bovenaan