Kleine Beursfeiten

Hier sinds 2016 €50/maand BTC voor de kinderen. Ik denk dat ze toch blij gaan zijn dat papa niet risico-avers is :unsure:
Er is natuurlijk een verschil tussen een klein deel en 50% van hun belegging. Ga je die inleg ook blijven doen tot hun 18/21/25/30ste?

Only invest what you can afford to lose is de regel in crypto. Kinderen hebben net véél te verliezen want het is hun startkapitaal.

Als na 10 jaar alles in elkaar zakt als een pudding zou ik dat niet uitgelegd krijgen...

Er is natuurlijk een verschil tussen een klein deel en 50% van hun belegging. Ga je die inleg ook blijven doen tot hun 18/21/25/30ste?

Only invest what you can afford to lose is de regel in crypto. Kinderen hebben net véél te verliezen want het is hun startkapitaal.

Als na 10 jaar alles in elkaar zakt als een pudding zou ik dat niet uitgelegd krijgen...
Nee uiteraard niet. Het is het speculatieve deel van hun duwtje in de rug. Ze hebben sowieso een startkapitaal en er steekt ook wat in een ETF

Uiteindelijk beslissen we zelf wat onze kinderen krijgen he. Maar als ik ze door dat speculeren nu elk een bouwgrond extra cadeau kan doen is dat mooi meegenomen :p

Uiteindelijk beslissen we zelf wat onze kinderen krijgen he. Maar als ik ze door dat speculeren nu elk een bouwgrond extra cadeau kan doen is dat mooi meegenomen :p

En dan de rest maar klagen dat een eigen woning onbetaalbaar wordt :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

No offence hé, denk dat elke ouder dat graag doet, als de omstandigheden en mogelijkheden er zijn natuurlijk, beter geven met een warme dan een koude hand.

En dan de rest maar klagen dat een eigen woning onbetaalbaar wordt :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

No offence hé, denk dat elke ouder dat graag doet, als de omstandigheden en mogelijkheden er zijn natuurlijk, beter geven met een warme dan een koude hand.
Ah maar op dit moment is dat voor hun ook onbetaalbaar hoor, daar ben ik nog niet met hun spaarpot ;p

En ik zie dat ik mijn zin niet goed verwoord heb. Het lijkt alsof ze al een bouwgrond hebben elk. Niet dus. 't zou gewoon mooi zijn moest ik ze elk er één kunnen geven op het einde van de rit. Wishful thinking dus. Excuses als dat niet juist overkwam :)

De beurs blijft geen logica hebben. Vandaag weer omhoog. Lekker volatiele dagen.
Rusland zegt dat het een deel van haar troepen heeft teruggetrokken. Onzekerheid over mogelijke inval Oekraïne daalt, beurzen herstellen. Perfect logisch wat mij betreft, maar het kan tegen het eind van de beursdag weer helemaal anders liggen.

Net niet he. Als je op je 18e niks hebt is dat op zich zo erg niet, je hebt heel je leven nog om op te bouwen. Als je op je 50e niks hebt is dat een groter probleem.

Voila, als je van 1994 tot 2000 50% in internetbedrijven stak leek je ook de beste belegger ooit. Paar maand verder en 95% was verdwenen.

Maar als je in 1994 voor je baby had geïnvesteerd in internetbedrijven en ook dus in Apple, Microsoft, Amazon etc dan had die baby als 18 a 24 jarige toch wel een vette spaarpot.

Nee uiteraard niet. Het is het speculatieve deel van hun duwtje in de rug. Ze hebben sowieso een startkapitaal en er steekt ook wat in een ETF

Ziedaar de natte droom van de conservatieve Vlaming. Hun leven is pas geslaagd wanneer ze een bouwgrond aan hun klein mannen kunnen geven (veelal klagend dat onze middenklasse toch ocharme zo zwaar belast wordt). Liefst onder dezelfde kerktoren, zodat ze veel bezoekjes kunnen brengen aan de mama en papa wanneer die later op pensioen zullen zijn en het afkopen van gezelschap als hun "Return On Investment" zien. Want stiekem mag daar toch iets tegenover staan hé.

Is de fermette zelf ook al besteld? Is er al bepaald hoeveel kinderkamers ze mogen hebben? :sarcastic:

Als je écht zou vinden dat Bitcoin zo'n goede investering is, overhandig hen dan de Bitcoin-portefeuille samen met een boekje "beleggen voor beginners" i.p.v. levenskeuzes voor hen te maken.

Ziedaar de natte droom van de conservatieve Vlaming. Hun leven is pas geslaagd wanneer ze een bouwgrond aan hun klein mannen kunnen geven (veelal klagend dat onze middenklasse toch ocharme zo zwaar belast wordt). Liefst onder dezelfde kerktoren, zodat ze veel bezoekjes kunnen brengen aan de mama en papa wanneer die later op pensioen zullen zijn en het afkopen van gezelschap als hun "Return On Investment" zien. Want stiekem mag daar toch iets tegenover staan hé.

Is de fermette zelf ook al besteld? Is er al bepaald hoeveel kinderkamers ze mogen hebben? :sarcastic:

Als je écht zou vinden dat Bitcoin zo'n goede investering is, overhandig hen dan de Bitcoin-portefeuille samen met een boekje "beleggen voor beginners" i.p.v. levenskeuzes voor hen te maken.
Ik wil gewoon een speculatieve asset na een enorme winst graag omzetten in een 'veilige' investering. Niet meer, niet minder. Voor de rest moeit ge u beter niet met zaken waar je niks over weet.

Best grappig dat ik conservatief genoemd wordt terwijl ik iets koop wat velen als extreem riskant beschouwen.

Ze doen wat ze willen met wat ze ooit krijgen. Ik heb quasi niks gekregen en dat gaat prima.

Hoe gij hier efkes een beeld over mij vormt wat zó verkeerd is, ik word er eigenlijk echt kwaad van.

Edit: het zou me zelfs geen reet interesseren of die eventuele bouwgronden nu ver of dichtbij van mijn woning liggen. Als je een goede band hebt met uw kinderen komen ze heus wel langs, en anders niet, ongeacht wat je ze geeft. 't zou maar erg zijn als dat uw motivatie is om uw kinderen iets te geven. Shit zeg. Ze mogen die grond instant verkopen, boeit me geen hol.

Laatst bewerkt:

Iemand is een beetje gefrustreerd... Ik denk dat er nog wat SUV's met ketchup beklad moeten worden.

Goh da's DCA dus kvind het moeilijk te zeggen hoeveel winst. Maar een mooie multiplier allesinds. Wordt wel tijd om eens te herbalanceren.
Dan heb je toch ook duur aangekocht?

Elk een bouwgrond met 50 euro/maand? Dat is wel een heen optimistische multiplier😀

BTC stond toen rond de €400. Nu aan €39000 he.
Tuurlijk, maar als je DCA toepast koop je ook op pieken he:)
Soit, gemiddeld zal het nog altijd * 10 zijn ofzo...
Gaat dan wel over niet zo veel geld, maar toch chapeau dat je je consequent aan je DCA olan hebt kunnen houden voor zo'n volatiele investering :niceone:

Terug
Bovenaan