Kleine Beursfeiten

Donkergroene dag upcoming, mocht ook wel ne keer na de voorbije dagen :)

Voorlopig goede zet gebleken van diegenen die bijgekocht hebben (eer)gisteren

Donkergroene dag upcoming, mocht ook wel ne keer na de voorbije dagen :)

Voorlopig goede zet gebleken van diegenen die bijgekocht hebben (eer)gisteren
Ik ben in principe altijd 100% fully invested, behoudens een zekere cash balans waar ik niet aankom. Dus behalve beetje op marge heb ik weinig kunnen kopen de laatste maand. Als mijn aandelen van hier nog eens 50% zakken kan ik beginnen met het verkopen van auto en meubelen... :) (JK)

We zitten hier op 0 cash bijna.

We hebben nieuw huis gekocht zonder overbruggingskrediet en de hypotheek van huidige is geherfinancierd met het nieuw huis als onderpand (ja - de bank liet dat toe :D :D), dus mogen "krabbelen" om eigen inbreng bij elkaar te sprokkelen.

Eind februari is het effectieve verkoop van het huidige huis en komt er de waarde van een huis bij in cash. Hopelijk staan we geen 20% hoger dan nu dan -_- Ik zou graag solden shoppen.

Bij welke bank zit jij cege?

En solden zullen er gerust nog komen.
Dit dipje was uitzonderlijk omdat het zo snel ging maar er komen er zeker nog wel.

Eind februari is het effectieve verkoop van het huidige huis en komt er de waarde van een huis bij in cash. Hopelijk staan we geen 20% hoger dan nu dan -_- Ik zou graag solden shoppen.

Geen zorgen, 20% zie ik niet gebeuren op 1 maand ;) - had je al een aantal bedrijven in gedachten?

Ik heb nog een 25-35% cash staan maar die zou ik liever behouden voor als het echt eens slecht gaat, mogelijks staat deze dan wel meerdere jaren geparkeerd. Ik heb voorlopig wel de mogelijkheid 100% van mijn (doch lage) loon te investeren gedurende het jaar.

Futures zijn terug positief maar vergadering van de FED moet nog komen. Voor hetzelfde geld tegen 22u terug negatief. Al is er al veel ingeprijsd momenteel.

03a.jpg

Geen zorgen, 20% zie ik niet gebeuren op 1 maand ;) - had je al een aantal bedrijven in gedachten?

Nee - niet echt specifiek. Waarschijnlijk gewoon bijkopen van wat ik momenteel al heb. Saaie blue chips. Hier en daar wat specifieke tech bedrijven uit mijn eigen sector. Type Illumina, Quest, Thermo en wat kleine speculatieve: BioRad, 23AndMe, SophiaGenetics etc. (al zijn dat gewoon overname prooien - moet die nog eens bekijken of die beetje deftige valuation hebben voor de moment)

Ook wat dividend boeren, gezien een deel van het vermogen gedekt is door een hypotheek quot >100%. Daar is de ambitie enkel de rente kost verslaan met relatieve zekerheid.

Op de lijst randomly uit mijn hoofd: Ageas, Telenet, GBL, TINC, Ageas, Roche, Vandevelde, EVS, Tubize, BASF, Sanofi, Berkshire, McDo, L'Oreal, Solvay, Inbev, Mondelez, Nutrien (wel beetje duur tegenwoordig), Merck, Visa, Apple (alhoewel dat er al is via Berkshire), Danone, Engie, BHP, Glencore (al staan die beide wel hoog momenteel), Diageo, etc.

Ik heb nog een 25-35% cash staan maar die zou ik liever behouden voor als het echt eens slecht gaat, mogelijks staat deze dan wel meerdere jaren geparkeerd. Ik heb voorlopig wel de mogelijkheid 100% van mijn (doch lage) loon te investeren gedurende het jaar.

Er stromen veel dividenden. Die reinvested krijgen is al een job op zich :rofl:

Terug
Bovenaan