Kleine Beursfeiten

Jij pakt vaste dagen? Ik doe 1x per maand maar twijfel tussen nu of einde vd week. En volgende maand dan hetzelfde :p.
Ik schrijf gewoon meteen over als ik mijn loon krijg en doe de aankoop als ik voldoende op de broker heb staan. Da's altijd rond de 1e, misschien eens een dag ervoor, misschien eens een dag erna, dat maakt niet uit. Ik koop driemaandelijks omdat dat efficiënter is qua kosten maar schrijf wel maandelijks over, dan staat het geld gewoon even te wachten op de geldrekening vd broker.

Rare dag, na zwaar negatief nu terug licht positief :smile:
Waarschijnlijk tegen 22u terug negatief. Laatste weken schommelt het toch serieus intraday

Kleine aankoop gedaan in TGA (transglobe energy) aan 2,75 usd.

(Reden/ schuldenvrij, nieuwe voorwaarden in Egypte, al 24j genoteerd en de energiebullmarket).

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij uitleggen wat er gebeurd is? 2% down openen, naar -5% zakken en dan naar +0.5% gaan. En dat op 6h :clap:

Hier van -5% naar +5% dus 10% intraday swing, zotte tijden. :)

Sommige intraday swings van recente SaaS IPO's (niet in mijn portfolio):
Hashicorp +33%
Samsara +20%

@Racing Genk... welke aandelen van je portefeuille zijn volgens jou aan de huidige koersen no brainers om aan te kopen?
monday.com en SentinelOne

Indien minder risico gewenst: DDOG, ZS & SNOW.

Laatst bewerkt:
Vandaag toch nog eens een reminder dat ik optie-posities vroeger moet afsluiten, ik ben daar veel te slordig in tegenwoordig.
Vrijdag bull puts op V laten expiren. Als de markt een dag vroeger was bewogen, ik had daar misschien schoon gestaan.

Wat een dag.
Er goed aan gedaan om Gilead en Altria deels (en tijdelijk) te verkopen om Sea (1ste aankoop) en extra Meta + Mercadolibre te kopen een paar uur terug.
Kon niet blijven wachten op de cash die onderweg was/is naar de broker, altijd zo traag.

En wat een absolute monstervolumes vandaag zeg. Bedrijven zoals Virtu zullen royaal verdiend hebben...

Top ETFs:
SPY - Top 450 volume ooit (op 7000+ handelsdagen). Hoogste volume sinds maart 2020
IVV - Top 20 volume ooit (op 5000+ handelsdagen). Hoogste volume sinds maart 2020
VTI - Top 20 volume ooit (op 5000+ handelsdagen). Hoogste volume sinds maart 2020
VOO - Top 5 volume ooit (op 2800+ handelsdagen). Hoogste volume sinds maart 2020
QQQ - Top 200 volume ooit (op 5500+ handelsdagen). Hoogste volume sinds augustus 2011

Scriptkiddie ook nergens meer te bekennen met de turbo's op MSFT. Ben is benieuwd hoeveel er nog overschiet van de winst :thinking::whistle:
Ik ben vandaag zelfs gestegen, maar hoe. Ik heb bijgekocht toen MSFT onder de 280 dollar zakte, en ik had de enorme chance dat tegelijk mijn turbo met stop-out van 274 niet kapot ging (low = 276,05). Man man, wat een rollercoaster is dit... Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn cool rond 18u even verloor en alles in vraag stelde. Nu ben ik weer wat rustiger. Ik wil mijn kop niet zot laten maken en mij gewoon aan het plan houden. Die turbo's vasthouden tot MSFT op 360 dollar staat.

Ook bedankt om mij zo spontaan uit te lachen mensen! :) Duim liever mee dat MSFT niet onder 275 dollar zakt en dat het earnings rapport morgenavond positief is.
Oh ja, al wie deze post een duimpje geeft mag later mee met de Porsche! :cool:

@scriptkiddie : Gefeliciteerd in elk geval, gedurfd en lang niet iedereen zou dat gedaan hebben - een dosis geluk is meegenomen uiteraard.

Persoonlijk al aan beide zijden gestaan: fors verlies VS winst, dit prille jaar toont alvast aan dat er absoluut geen zekerheden zijn en dat alert blijven nodig is.

Ohja, een stukje van uw Porsche is gisteren door mij gefinancierd vrees ik :ROFLMAO:

Benieuwd wat Europa morgen zal doen.
Heel licht groen, maar ziet er naar uit dat US rood zal starten en dan zal Europa wel meedoen.

Er zijn momenteel voldoende "excuses" om even uit de markt te gaan: Rusland/Oekraine, dure olie/gas, omikron besmettingen en rentestijgingen ... valt eigenlijk mee dat we "maar dit" gedaald zijn (ik zou toch niet graag met turbo's zitten nu alleszins ;) )

Naar aanleiding van oa bovenstaande.
Iemand hier met RDSB aandelen op Amsterdam die weet of er enige tax (RV) impact is als gevolg van de aandelenomzetting scheme bij Shell?

Kan dat niet opmaken uit de website van Shell zelf, en ook de broker weet van toeten noch blazen.

Confirmatie van Bolero dat er geen fiscale impact is.

Bedankt voor uw bericht. Volgens de huidige fiscale analyse zijn er geen taksen van toepassing en wordt dit event als een wijziging geboekt.

Als ge nu maar eens om de zoveel dagen naar uw aandelen kijkt, en uw portefeuille niet in de gaten houdt, heb je vandaag wel een goeie dag :D

Heel licht groen, maar ziet er naar uit dat US rood zal starten en dan zal Europa wel meedoen.

Er zijn momenteel voldoende "excuses" om even uit de markt te gaan: Rusland/Oekraine, dure olie/gas, omikron besmettingen en rentestijgingen ... valt eigenlijk mee dat we "maar dit" gedaald zijn (ik zou toch niet graag met turbo's zitten nu alleszins ;) )
Als je uitstapt dan probeer je de markt te timen,
Ik dacht dat je daar vaker mee verliest dan mee wint?

Terug
Bovenaan