Kleine Beursfeiten

Bac positie verkocht (was wel nog 10-15% ondergewaardeerd) voor optionaliteit meer occidental te kunnen kopen indien er brokken komen (50% ondergewaardeerd).
Bedoel je dat ze nu 50% ondergewaardeerd zijn of dat je cash houdt voor het moment dat ze 50% ondergewaardeerd zouden zijn?

Jezus wat een hoop negatief gezeik hier tussen sommige mensen..
Ieder zn strategie (or lack thereof) toch?

Samenvattend:
  • Racing_Genk (en Godwillsit, jvc, ...) - Doet aan growth investing op zoek naar grote returns en FI (en ook wel een heel stuk momentum traden met lucky KT trades zoals futu/upstart,...)
  • JanusDR - Value investing in blue chips en macro bets met olie. Kan het ook niet laten om zn gelijk aan te tonen ivm (vaak terechte) bearish calls. Conflictsituaties met mede forumgangers zijn hem ook niet vreemd.
  • Cege - Cho cho de trein rolt verder. Breed gediversifieerd portefeuille en af en toe wat extra sloffen geld ertegenaan gooien voor de heel lange termijn.
  • Straddle - 1 van de anciens van 9L en finance pro met complexe optiestrategieen op V/MA/BAC/QQQ
  • Nesjamag - De man van 10K S&P500 in 2025! Chips, vastgoed en groene energie (en ook wat Shell?).
  • Brt (en biljard,...) - Drillen maar, de nieuwe petrolboer van het forum is opgestaan. Chips op APA/OXY
  • En dan de (vaak minder zichtbare) rest van ons die wat verderploetert in de marge.

Prachtig toch al die verschillende visies. Een mooie representatie van de bredere markt.
Tal van actoren met verschillendel strategieen, doelstellingen, risicotoleranties, timelines, etc.
:)

Ik ga toch nog wa wachten met shoppen. Ik ben al 14 dagen 'de dip' aan't kopen... Ik zie dit nog weken droppen eigenlijk.

Nasdaq is beetje aan het herstellen nu...

Heb dit weekend stevige portie (spaar)cash overgezet naar de broker, maar zal er pas tegen morgen of woensdag zijn. Spijtig. Op zo'n dagen waar de VIX spiket naar bijna 40, koop ik graag bij.

Nasdaq is beetje aan het herstellen nu...

Heb dit weekend stevige portie (spaar)cash overgezet naar de broker, maar zal er pas tegen morgen of woensdag zijn. Spijtig. Op zo'n dagen waar de VIX spiket naar bijna 40, koop ik graag bij.
Waarom spijtig? Denk je dat vandaag dan al de bottom was? :)

Waarom spijtig? Denk je dat vandaag dan al de bottom was? :)
De markt kan zeker nog lager. Wie zal het zeggen?
Maar het is zelden een slechte move om te beginnen kopen op dagen waar de VIX explodeert richting 40 en meer, met andere woorden wanneer er lichte paniek in de lucht hangt.

Ik hou mij aan de Bogleheadstrategie. Mijn vorige aankoopmoment was op 30/12 en mijn volgende aankoopmoment is op 01/04. Benieuwd of we tegen dan dieper staan of dat het effectief een "dip" is. Either way maakt het niet uit.

Laatst bewerkt:
Ik hou mij aan de Bogleheadstrategie. Mijn vorige aankoopmoment was op 30/12 en mijn volgende aankoopmoment is op 01/03. Benieuwd of we tegen dan dieper staan of dat het effectief een "dip" is. Either way maakt het niet uit.

Jij pakt vaste dagen? Ik doe 1x per maand maar twijfel tussen nu of einde vd week. En volgende maand dan hetzelfde :p.

Terug
Bovenaan