Kleine Beursfeiten

Als jij praat over van die kleine speculatieve posities, over hoeveel gaat dat dan minimum?
Zou me sterk lijken om zo'n positie te nemen voor een bedrag van maar 100 euro bijvoorbeeld :unsure:
Mijn portfolio is 550K ongeveer, dus spreek dan van 2.5-5k positie. Net zoals ik bij Futu een inleg had van 2.5K, achteraf gezien beter wel direct een stevige positie genomen maar bon. :)

Die Frequency Therapeutics ziet er inderdaad interessant uit. Maar al hard gestegen.
LIjkt me een voorbeeld te zijn van price anchoring: https://www.investopedia.com/terms/a/anchoring.asp#:~:text=Anchoring is a behavioral bias,market participant's decision-making process.&text=As a result, market participants,return to its purchase price.

Omdat iets al hard gestegen is betekent niet dat het nu geen interessante value kan zijn. Maar fase 2 zal binair zijn, bij tegenvallende resultaten zal de koers wel met 80% zakken. Maar kans op succes lijkt me groot: hebben onder andere onlangs een Chief Manufacturing Officer aangenomen, dit doe je niet als je denkt dat je over 2 maanden moet stoppen met je studie. Hebben met Astellas ook al een partner voor de verkoop in ex-US markets.

Zie Futu: Ik heb Futu gekocht eind november 2020. YTD waren ze ongeveer 300% gestegen op dat moment. Ik had kunnen zeggen dat ze al veel gestegen waren en dat ik ze daarom niet koop. Ik vond ze echter nog steeds ondergewaardeerd gegeven de triple digit revenue growth en P/E toen van rond de 45 en sinds mijn aankoop (2,5 maand geleden) zijn ze 180% gestegen.

Laatst bewerkt:
Mijn portfolio is 550K ongeveer, dus spreek dan van 2.5-5k positie. Net zoals ik bij Futu een inleg had van 2.5K, achteraf gezien beter wel direct een stevige positie genomen maar bon. :)

Is dat nu nog een goede lange termijn investering gezien de zeer sterke stijging van de voorbije maanden?

Stel ge hebt er geen positie in... Zou ge ze vandaag kopen?
en bijkomende vraag: steek ik da geld liever in iets anders dat ik op het oog heb of staat het te slapen (in geval van positieve flow zonder echt grootse dingen te verwachten). Cashpositie in de huidige markt is beperkt hier.

Pyramide strategie ofwat? ;-)
Dan kan je nog 3500 $ verliezen op deze positie, als dat ding tot 0 zakt. En worst case gaat dat ding weer de lucht in en kom je op een oneindig verlies uit.

Kheb het es rap in Excel gegooid en een kansverdeling erop geplakt. Jouw ding loopt twee weken, dus laten we effe simpel stellen dat die returns normaal verdeeld zijn met gemiddelde 0. De implied vol ligt ergens rond de 60% per annum, dus pak voor de eenvoud effe 12% op tweewekelijkse basis. Huidige prijs 92$, dan kom je op ongeveer 735 $verwachte winst uit.

Uwe verwachte winst ligt het hoogste als de vol op tweewekelijkse basis uitgedrukt rond de 60% zou liggen, maar das gigantisch natuurlijk. Ge krijgt dan veel meer kansdensiteit in uw twee piramides natuurlijk.

kans.jpg
Ik wou het eerst in excel nasimuleren, maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Wel jammer dat jouw y-as niet de P&L onder nul toont, volgnes mij loopt die net redelijk fel als het aandeel nog echt zou ontploffen (boven de $500).

Je moet dat toch niet in excel simuleren, ik kan die grafiek perfect in mijn hoofd maken. :)

Op 500$ zou ik inderdaad een aanzienlijk verlies lijden, maar zie jij dat nog gebeuren? Heb de indruk dat alle Redditgebruikers het al hebben opgegeven als ik de koers bekijk.

Je moet dat toch niet in excel simuleren, ik kan die grafiek perfect in mijn hoofd maken. :)

Op 500$ zou ik inderdaad een aanzienlijk verlies lijden, maar zie jij dat nog gebeuren? Heb de indruk dat alle Redditgebruikers het al hebben opgegeven als ik de koers bekijk.
Money always returns to its true owners 😋
Btw, excel is geweldig voor die optiegrafieken. Wel cool van Riverdale om die kansverdeling er langs te plaatsen, ik moet daarvoor inloggen in Tastytrade om dat te zien.

Met 1,5k in Futu gestapt op 57,8. Momenteel ca 100% winst maar overweeg op 130 te verkopen. Weet niet of er nog veel punch in zit. Verder zit ik ook in uphold fintech (+50% sinds instap week geleden) en conversion lab (ingestapt op 21,17) maar daar voorlopig nog geen grote stijgingen. Maar binnen dit en 3-6 maanden verwacht ik daar wel 1 en ander van.

Wat vinden we hier van Euronav?
Heb ik een aantal keer in wat lijstjes zien staan voor 2021.
Ik kijk geregeld eens naar de koers gezien ik er voor school vroeger een opdracht over moest maken, koers stond toen 16 à 18 euro ergens dacht ik.

Wat vinden we hier van Euronav?
Heb ik een aantal keer in wat lijstjes zien staan voor 2021.
Ik kijk geregeld eens naar de koers gezien ik er voor school vroeger een opdracht over moest maken, koers stond toen 16 à 18 euro ergens dacht ik.
Heb het toevallig eerder deze week aangekocht -> koers volgt typisch de prijs voor transport van ruwe olie en momenteel is de vraag zeer laag, en dus ook de koers. Na covid trekt vermoedelijk de vraag terug aan, dus ik zie deze wel terug richting €11 gaan. Ze staan er ook financieel goed voor, dus degelijk Belgisch aandeel zou ik zeggen.

Welke broker gebruiken jullie?
Ikzelf heb een Bolero account maar doe het meeste via men bank zelf (Keytrade) de kost is wel 15 euro/dollar meer dan op bolero maar soit, daar staat grootste deel van men portfolio nu eenmaal.

Ik heb heel even die hollandse "free" broker gebruikt maar werd ambetant van het feit dat ik elke maand men belastingen zelf moest gaan invullen met men trades.

Trading121 is schijnt ook nen toffe

Terug
Bovenaan