Kleine Beursfeiten

Ik zoek nog mijn portefeuille nog wat meer te diversifiëren qua groeiaandelen. Qua groeiaandelen heb ik momenteel:

-Prosus
-Maxeon Solar Technologies
-Switchback Energy Acquisition (Ticker wordt binnenkort Chargepoint)
-American Battery Metals Corporation
-Grande West Transportation Group
-Xpeng (I know, maar ik zie hier nog potentieel in)

Clean energy & EV zijn dus al voldoende vertegenwoordigd. Lijken mij zeker de sectoren om de komende jaren in te zitten, maar ik heb toch geprobeerd om EV aandelen te zoeken die nog niet overhyped zijn (met uitzondering van de kleine positie in Xpeng). :)

Life sciences, disruptive tech of AI lijken me nog interessante sectoren, iemand hier (of daarbuiten) nog tips?

Een kleine spielerei op GME aangekocht met expiratie 19 februari. Deze optiepositie kost me niets, integendeel brengt nog 50$ op (maar voor dat zakgeld doen we het uiteraard niet):

* 1 x 95 put gekocht
* 2 x 65 put verkocht
* 1 x 100 call gekocht
* 2 x 170 call verkocht
Lijkt op een gehandicapte iron condor 😋

Als de koers op expiratie tussen de 35$ en 240$ zit, heb ik winst. Hoeveel hangt af van de koers. Mijn maximale winst ligt op een koers van 170$, waar ik 7.000$ op mijn rekening mag bijschrijven, maar bij een koers van 70$ is bijvoorbeeld 'maar' 1500$.
Zit je niet in de problemen met een koers > 170$ - 180$? Aangezien je 2 calls short en maar 1 long gaat.

Ik zoek nog mijn portefeuille nog wat meer te diversifiëren qua groeiaandelen. Qua groeiaandelen heb ik momenteel:

-Prosus
-Maxeon Solar Technologies
-Switchback Energy Acquisition (Ticker wordt binnenkort Chargepoint)
-American Battery Metals Corporation
-Grande West Transportation Group
-Xpeng (I know, maar ik zie hier nog potentieel in)

Clean energy & EV zijn dus al voldoende vertegenwoordigd. Lijken mij zeker de sectoren om de komende jaren in te zitten, maar ik heb toch geprobeerd om EV aandelen te zoeken die nog niet overhyped zijn (met uitzondering van de kleine positie in Xpeng). :)

Life sciences, disruptive tech of AI lijken me nog interessante sectoren, iemand hier (of daarbuiten) nog tips?

zijn er hier die buitenlandse brokers gebruiken? zoals deze? https://www.fool.com/the-ascent/buying-stocks/

met binckbank zittek bijna aan 10€ transactiekosten wat dak wel enorm veel vind om met lage bedragen te spelen...
Als belg zitten we dan natuurlijk ook nog eens met die beurstaks... word dat dan nog automatisch afgetrokken zoals bij binckbank of moet iedere trade dan eigenlijk gedocumenteerd zijn ofzo? (of vegen de meeste daar simpelweg hun kloten aan?)

Even checken. Ik heb nu momenteel al even volkswagen aangekocht (VOW3 XETR - duitse beurs)
Ik zie nu net dat deze ook op de belgische beurs kan aangekocht worden( euronext), echter vind ik die niet terug in Degiro. Deze zou onder VOW moeten te vinden zijn.

Kan iemand die Degiro als platform heeft dit even nakijken? Misschien dat ik nog één of andere test moet doorgaan om die te kunnen aankopen alhoewel ik dat sterk betwijfel.

Verder is de belgische hoger in stijging vandaag dan degene die ik heb op XETR. Vaag op zich

Wachten op de volgende biotech boite die ik op het spoor kom.
Aangezien je wel wat van biotech kent, wat is jouw mening over Cassava? Is veel over te doen de laatste dagen en ben benieuwd of hun open label studie er door gaat geraken.

Even checken. Ik heb nu momenteel al even volkswagen aangekocht (VOW3 XETR - duitse beurs)
Ik zie nu net dat deze ook op de belgische beurs kan aangekocht worden( euronext), echter vind ik die niet terug in Degiro. Deze zou onder VOW moeten te vinden zijn.

Kan iemand die Degiro als platform heeft dit even nakijken? Misschien dat ik nog één of andere test moet doorgaan om die te kunnen aankopen alhoewel ik dat sterk betwijfel.

Verder is de belgische hoger in stijging vandaag dan degene die ik heb op XETR. Vaag op zich

Volgens mij (en google bevestigd :p ) is die vow3 een preferred share (hoger dividend en geen voting rights) tegenover de gewone vow die een common stock is.

Een kleine spielerei op GME aangekocht met expiratie 19 februari. Deze optiepositie kost me niets, integendeel brengt nog 50$ op (maar voor dat zakgeld doen we het uiteraard niet):

* 1 x 95 put gekocht
* 2 x 65 put verkocht
* 1 x 100 call gekocht
* 2 x 170 call verkocht

Als de koers op expiratie tussen de 35$ en 240$ zit, heb ik winst. Hoeveel hangt af van de koers. Mijn maximale winst ligt op een koers van 170$, waar ik 7.000$ op mijn rekening mag bijschrijven, maar bij een koers van 70$ is bijvoorbeeld 'maar' 1500$.

Ik heb dus baat bij een koers die niet al te veel afwijkt van huidige stand. Risico aan de onderzijde is relatief beperkt (alleen verlies onder de 35$), maar een short squeeze of een iets anders dat de koers opduwt, daar ligt mijn grootste risico.

Afspraak binnen twee weken. :cool:

Pyramide strategie ofwat? ;-)
Dan kan je nog 3500 $ verliezen op deze positie, als dat ding tot 0 zakt. En worst case gaat dat ding weer de lucht in en kom je op een oneindig verlies uit.

Kheb het es rap in Excel gegooid en een kansverdeling erop geplakt. Jouw ding loopt twee weken, dus laten we effe simpel stellen dat die returns normaal verdeeld zijn met gemiddelde 0. De implied vol ligt ergens rond de 60% per annum, dus pak voor de eenvoud effe 12% op tweewekelijkse basis. Huidige prijs 92$, dan kom je op ongeveer 735 $verwachte winst uit.

Uwe verwachte winst ligt het hoogste als de vol op tweewekelijkse basis uitgedrukt rond de 60% zou liggen, maar das gigantisch natuurlijk. Ge krijgt dan veel meer kansdensiteit in uw twee piramides natuurlijk.

kans.jpg

Pyramide strategie ofwat? ;-)
Dan kan je nog 3500 $ verliezen op deze positie, als dat ding tot 0 zakt. En worst case gaat dat ding weer de lucht in en kom je op een oneindig verlies uit.

Kheb het es rap in Excel gegooid en een kansverdeling erop geplakt. Jouw ding loopt twee weken, dus laten we effe simpel stellen dat die returns normaal verdeeld zijn met gemiddelde 0. De implied vol ligt ergens rond de 60% per annum, dus pak voor de eenvoud effe 12% op tweewekelijkse basis. Huidige prijs 92$, dan kom je op ongeveer 735 $verwachte winst uit.

Uwe verwachte winst ligt het hoogste als de vol op tweewekelijkse basis uitgedrukt rond de 60% zou liggen, maar das gigantisch natuurlijk. Ge krijgt dan veel meer kansdensiteit in uw twee piramides natuurlijk.

kans.jpg
Ik ben mij bewust van welke verliezen (zowel naar onder als naar boven) er mogelijk zijn.

Het is dus een gok dat dit zaakje wel nog zal bewegen de komende dagen, maar zonder extremen.

Die 700$ winst waarover je het hebt volgens jouw kansverdelingen is ook niet slecht, al hoop ik toch op ietsjes meer. ;)

Wat denken jullie van Baidu? Staan momenteel in mijn port aan +120% na 1.5 jaar. Denk om toch eventueel de helft van de positie te sluiten, inleg eruit en de rest laten staan.

Had nog even gewacht op vandaag na het nieuws van Shell, maar net aandelen gekocht aan 15,14 euro per aandeel. Stond iets lager gisteren, dus hopelijk zakt het niet lager. Sowieso is het voor in de long run

Stel ge hebt er geen positie in... Zou ge ze vandaag kopen?
Inderdaad een fout die velen maken. "Ik heb de positie en zit er al een tijd in dus ik houd ze bij, misschien klein beetje winst nemen om toch minstens de inleg eruit te hebben"

Uiteindelijk zijn transactiekosten zo laag dat je kan redeneren dat je iedere dag je volledige portfolio opnieuw koopt. Indien je een van die aandelen niet opnieuw zou kopen vandaag: buiten zwieren

Inderdaad een fout die velen maken. "Ik heb de positie en zit er al een tijd in dus ik houd ze bij, misschien klein beetje winst nemen om toch minstens de inleg eruit te hebben"

Uiteindelijk zijn transactiekosten zo laag dat je kan redeneren dat je iedere dag je volledige portfolio opnieuw koopt. Indien je een van die aandelen niet opnieuw zou kopen vandaag: buiten zwieren

Dat ging mijn punt zijn inderdaad. Alles wat je vandaag hebt staan is in essentie equivalent aan een spaarrekening, want op enkele minuten tijd kan je de nest verkopen (op transactiekosten na, die meestal klein zijn). Dus eigenlijk kan je redeneren vanuit iemand die zijn portefeuille vanaf 0 moet opbouwen.

Als je zou kopen, hoeveel dan? Zie dan dat je die positie vandaag aanhoudt, en bijkoopt/verkoopt indien nodig.
Als je niet zou kopen, liquideer dan al je posities.

What's done, is done. Sunk costs.

Frequency Therapeutics moet je eens bekijken, wellicht het eerste bedrijf ooit dat hearing loss (deels) zal kunnen reversen. Over 2 maanden komen hun fase 2 resultaten uit. Fase 1 toonde heel wat potentieel: verschillende mensen die pre-treatment pakweg 10 van de 50 woorden verstonden en post-treatment steeg dit naar 30-40 woorden. Indien hun product op de markt geraakt is dit een tenbagger, en kan potentieel al binnen enkele jaren aangezien ze fast-tracked zijn.

Ik heb nog geen positie maar ga misschien wel eentje openen aan 0.5-1% van mijn portfolio waarde als speculatieve play.
Als jij praat over van die kleine speculatieve posities, over hoeveel gaat dat dan minimum?
Zou me sterk lijken om zo'n positie te nemen voor een bedrag van maar 100 euro bijvoorbeeld :unsure:

Terug
Bovenaan