Kleine Beursfeiten

Ikzelf heb een Bolero account maar doe het meeste via men bank zelf (Keytrade) de kost is wel 15 euro/dollar meer dan op bolero maar soit, daar staat grootste deel van men portfolio nu eenmaal.

Ik heb heel even die hollandse "free" broker gebruikt maar werd ambetant van het feit dat ik elke maand men belastingen zelf moest gaan invullen met men trades.

Trading121 is schijnt ook nen toffe
Ok thanks, ik heb al een bolero account maar nog geen gebruik van gemaakt.

Een kleine spielerei op GME aangekocht met expiratie 19 februari. Deze optiepositie kost me niets, integendeel brengt nog 50$ op (maar voor dat zakgeld doen we het uiteraard niet):

* 1 x 95 put gekocht
* 2 x 65 put verkocht
* 1 x 100 call gekocht
* 2 x 170 call verkocht

Als de koers op expiratie tussen de 35$ en 240$ zit, heb ik winst. Hoeveel hangt af van de koers. Mijn maximale winst ligt op een koers van 170$, waar ik 7.000$ op mijn rekening mag bijschrijven, maar bij een koers van 70$ is bijvoorbeeld 'maar' 1500$.

Ik heb dus baat bij een koers die niet al te veel afwijkt van huidige stand. Risico aan de onderzijde is relatief beperkt (alleen verlies onder de 35$), maar een short squeeze of een iets anders dat de koers opduwt, daar ligt mijn grootste risico.

Afspraak binnen twee weken. :cool:
Kan je daar nu nog onderuit? of is het sowieso afwachten tot die calls expiren binnen 2 weken?

Ik ken er absoluut niets van van calls -> de zware koersval van gisteren -> is dat nog steeds ok voor bovenstaande?

Al lang zitten zoeken op een COVID-play qua luchtvaart met een degelijke risk/pay-off ratio (in mijn ogen).
Ik heb deze eindelijk gevonden in Aéroports de Paris SA. Ben er best hoopvol over op middellange termijn.(y)

Al lang zitten zoeken op een COVID-play qua luchtvaart met een degelijke risk/pay-off ratio (in mijn ogen).
Ik heb deze eindelijk gevonden in Aéroports de Paris SA. Ben er best hoopvol over op middellange termijn.(y)
Ik doe mee aan privé competitie met paar mensen voor beste idee 2021. Eentje daar heeft SAVE gekozen als beste idee voor 2021.
Is een deep value airline gericht op recovery.
Zelf zit ik er niet in want fortress balance sheet is te belangrijk voor mij.

Ik doe mee aan privé competitie met paar mensen voor beste idee 2021. Eentje daar heeft SAVE gekozen als beste idee voor 2021.
Is een deep value airline gericht op recovery.
Zelf zit ik er niet in want fortress balance sheet is te belangrijk voor mij.
wat is "fortress balance sheet"?

Wat vinden jullie van Prosus? Zou er nog veel stijging aan te pas komen? Vind het altijd lastig met een aandeel dat een belang heeft in China.

Daar er hier recent veel vraag is naar welke aandelen interessant zijn voor middellange termijn, zou het misschien interessant kunnen zijn dat de meer ervaren rotten een inkijk geven op hun portefeuille?
Ik stel voor dat we posities oplijsten en enkel percentages t.o.v. de totale portefeuille vermelden. Absolute bedragen vermelden heeft niet veel zin denk ik.

Enerzijds kunnen mensen ideeën/inspiratie opdoen. Anderzijds kan er opbouwende commentaar gegeven worden op elkaars portefeuille.
Hou er wel rekening mee dat dit uiteraard geen financiëel advies is en dat iedereen nog altijd zelf verantwoordelijk blijft voor zijn of haar aankopen.

Ik wil zelf wel van start gaan. Er even bij vertellen dat ik sinds '17 beleg, en zeker geen expert ben zoals andere hier.

Huidige posities:
RDS.A - 22.7%
BABA - 9.9%
T - 5.7%
GILD - 4.5%
EURN - 4.1%
FREQ - 3.9%
ABI - 3.7%
GLPG - 3.3%
BAYN - 2.8%
VOW3 - 2.7%
TCEHY - 2.6%
AED - 2.6%
PHARM - 2.2%
KBAL - 2.1%
NET - 2%
BCART - 1%
Cash positie ~ 25%

Recent gesloten posities na (sterke) stijging afgelopen jaar (meeste gekocht in maart-mei):
MT, BFIT, INGA, MELE, VLK, BRK.B, KIN

RDS.A moet nog verder afgebouwd worden om onbalans te verkleinen.

Welke broker gebruiken jullie?
elf heb een Bolero account maar doe het meeste via men bank zelf (Keytrade) de kost is wel 15 euro/dollar meer dan op bolero maar soit, daar staat grootste deel van men portfolio nu eenmaal.

Ik heb heel even die hollandse "free" broker gebruikt maar werd ambetant van het feit dat ik elke maand men belastingen zelf moest gaan invullen met men trades.

Trading121 is schijnt ook nen toffe

Degiro, Lynx en mexem doen de beurstaxen zelf. Bux zero nog niet, maar zou het aanbieden voor de zomer

Mexem en degiro zijn de goedkoopste volgens de info dak erop gezocht heb: https://www.degiro.nl/data/pdf/Tarievenoverzicht.pdf https://www.mexem.com/wp-content/uploads/2020/09/MEXEM-PRO-RATES-NL-01_09.docx-1.pdf

realtime koersen kosten bij alle2 extra, maar mexem zou daarin een heel stuk goedkoper zijn aangezien het gebundeld is https://www.mexem.com/heb-ik-bij-mexem-real-time-data/?lang=nl

als ge de moeite wilt doen om zelf u beurstaxen aan te geven, dan hebt ge betere opties, maar ik zie persoonlijk op tegen het extra werk:

ASML is zo een buy and hold forever in mijn portefeuille.
om in hetzelfde "genre" te blijven van semiconductor manufacturing equipment: Applied Materials, KLA Tencor, BESI. Allemaal top in hun niche.
Voor de chipmakers zelf: TSMC is en blijft veruit de nr. 1

ASML zit ook in de mijne. Zij maken de machines dat TSMC gebruikt voor hun productie.
GME is serieus gecrashed. Nog even en we zitten terug aan 30 USD:ROFLMAO:

CRSR gaat ook goed.

Laatst bewerkt:
Hoe zit het met je vertrouwen in deze twee? :)

Pharming: Mijn persoonlijke opinie is dat er nog wel wat potential value in hun pipeline zit, die nog niet in voldoende in hun koers verwerkt is. Hun paradepaardje Ruconest heeft naast acute HAE attack treatments nog verschillende andere use-cases. Ook blijkt Ruconest mogelijks bruikbaar te zijn voor Covid19 symptomen te verzachten, hier hebben ze ook verschillende trial cases op lopen. Als ik me niet vergis zijn ze sinds enkele maanden NASDAQ genoteerd, hoewel dit qua koers nog niet veel teweeg heeft gebracht. Imo nog niet bekend bij het grote publiek (typische kleinere biotech), enkel bij een hoop Nederlandse fanboys.

Biocartis: Koers serieus gekelderd na tegenvallende resultaten half 2019; growth was toen verre van plan. Ook afgelopen jaar was een moeilijk jaar voor hun, cijfers waren weer onder plan. Lichtpuntje was wel dat Idylla cartidges sales met 28% gestegen zijn. 2021 is voor mij het beslissende jaar. Als ze het dit jaar niet kunnen waarmaken sluit ik mijn positie.

Terug
Bovenaan