Kleine Beursfeiten

Snap ik... maar bij GME zou ik dan gewoon echt gokken en gewoon proberen te daytraden zonder hefboom..
Hoeveel winst heb je tot nu toe al gerealiseerd aan GME?

Op 9lives had ik nog geschreven dat ik vrijdag 700$ kon realiseren als de koers tussen de 70$ en 500$ bleef, wat gebeurd is.

Ah gij denkt dat de tijdelijke GME-madness een crash gaat veroorzaken bij de andere aandelen en ETF's... ik denk het niet:)
Maar hou je schepnetje zeker klaar 😂
Nog keer lezen. Ik zeg nergens dat er een crash komt. Ge koopt aan 5% korting, na een paar maanden herstelt dan et voila. Mooi rendement in de pocket.

Maar ja, met al die astronomische winsten waar er mee gepocht wordt, zijn veel mensen precies vergeten dat 5% een mooi rendement is.

Ik lees her en der dat de betrokken hedgefund managers 'double down' strategie uitvoeren, wat volgens mij zoveel wil zeggen dat ze gewoon nieuwe short posities innemen op een hogere prijs dan waneer ze initieel short zijn gegaan. Maar zolang het blijft stijgen blijven die wel heel veel geld verliezen. Als dit nog even duurt wordt dit op den duur toch onbetaalbaar om vol te houden?

Bepaalde hedge funds hebben miljarden verloren en hun posities geliquideerd, maar hun posities zijn ingenomen door anderen.

Vrijdag bijvoorbeeld was het aandeel op het IB platform niet meer beschikbaar om te shorten.

Zelfs bij gelijkblijvende koers bloeden de shorters, want met een shortvergoeding van 30% - 60% is elke dag op die manier alsnog een verliesdag voor hen.

Bepaalde hedge funds hebben miljarden verloren en hun posities geliquideerd, maar hun posities zijn ingenomen door anderen.

Vrijdag bijvoorbeeld was het aandeel op het IB platform niet meer beschikbaar om te shorten.

Zelfs bij gelijkblijvende koers bloeden de shorters, want met een shortvergoeding van 30% - 60% is elke dag op die manier alsnog een verliesdag voor hen.

Maar zolang de shareholders holden is er niet echt een oplossing? Behalve wat artificiële tricks om de prijs wat naar beneden te krijgen (bv short ladder attacks). Ik denk dat de FOMO intussen ook te groot geworden is, WSB zit op 7.5 miljoen leden en zelfs de gewone man in de straat begint GME aandelen te kopen.

Ik lees her en der dat de betrokken hedgefund managers 'double down' strategie uitvoeren, wat volgens mij zoveel wil zeggen dat ze gewoon nieuwe short posities innemen op een hogere prijs dan waneer ze initieel short zijn gegaan. Maar zolang het blijft stijgen blijven die wel heel veel geld verliezen. Als dit nog even duurt wordt dit op den duur toch onbetaalbaar om vol te houden?
De shorts zitten gevangen. Het is een "corner".
Aan de huidige prijzen is GME een droomshort. Dus wanneer een short zijn positie covert, komt er een nieuwe short in de plaats.
Hedgen van de short is super duur.
De short fee is waanzinnig hoog door zowel de fee als % van prijs en de prijs van het aandeel momenteel.

Per dag is de short fee ongeveer $0.75/aandeel momenteel.
Als ge aan $20 short ging betaald ge 3.75% van uw initiële positie per dag.
Als ge aan $5 short ging 15%/dag van initiële positie. Hedging kosten nog niet inbegrepen.

Als het aandeel aan deze prijs blijft dan moeten de short coveren of ze bloeden snel geld.
Als ze coveren komen er andere shorts in de plaats.

Er is bijna niets dat het aandeel naar beneden kan krijgen en kan vermijden dat deze situatie stopt.
Daarentegen is er het risico dat shorts plots gaan moeten coveren er een squeeze begint en dat die andere shorts vlug voorbij hun marginvereisten duwt en ge met een squeeze tot in de duizenden gaat.

GME die tankt aan 200 of zo en alle shorts een exit voorziet. Shorts veel winst. GME winst. Retail buyer gepoept..

Ik snap de redenering niet dat GME (of consoorten) kopen een aanval tegen Wall Street of hedge fundsen zou zijn.
Er zijn zowat 15 (grote) hedge fondsen die miljoenen aandelen van GME vasthouden, dat zijn net de grote winnaars van deze short squeeze.

Ik snap de redenering niet dat GME (of consoorten) kopen een aanval tegen Wall Street of hedge fundsen zou zijn.
Er zijn zowat 15 (grote) hedge fondsen die miljoenen aandelen van GME vasthouden, dat zijn net de grote winnaars van deze short squeeze.
Het is hedgefondsen + retail long vs hedgefondsen short.

Volgens mij gaat de shortzijde volledig uitgekleed worden volgende week.

Het is hedgefondsen + retail long vs hedgefondsen short.
In elk geval winnen de hedge fondsen dus, of je nu GME koopt of verkoopt?
Ik zie niet in wat er fundamenteel mis zou zijn met een shortpositie, daar is op zich geen issue mee (zeker niet met zo'n dying business model als GME of Blockbuster).

Volgens mij gaat de shortzijde volledig uitgekleed worden volgende week.
Van wat ik heb gelezen van de short interest statistieken (en de in depth analyses) is er niet eens zoveel short interest op open. Als het aandeel nog eens x10 gaat zal het zijn door nieuwe kopers die instappen, niet door shorters die coveren.

Ik heb het artikel dat je gepost hebt van seekingalpha gelezen.
De redenering van "er staat niet veel short interest meer open" beperkte zich tot dit: "er zijn al 500 miljoen shares verhandeld deze week, er zijn 50 miljoen shares geshort, dus ze hebben al 10 keer de kans gehad om de short interest te sluiten"
Verder dan dat ging het niet, dus dat noem ik geen in-depth analyse.

Nog keer lezen. Ik zeg nergens dat er een crash komt. Ge koopt aan 5% korting, na een paar maanden herstelt dan et voila. Mooi rendement in de pocket.

Maar ja, met al die astronomische winsten waar er mee gepocht wordt, zijn veel mensen precies vergeten dat 5% een mooi rendement is.
Voor rendementen van 5% beleg je niet in individuele aandelen, maar koop je een tracker he...

Ik heb het artikel dat je gepost hebt van seekingalpha gelezen.
De redenering van "er staat niet veel short interest meer open" beperkte zich tot dit: "er zijn al 500 miljoen shares verhandeld deze week, er zijn 50 miljoen shares geshort, dus ze hebben al 10 keer de kans gehad om de short interest te sluiten"
Verder dan dat ging het niet, dus dat noem ik geen in-depth analyse.
Die in-depth analyse verwees niet naar dat SA artikel, maar kom, dat SA artikel is gewoon roundup artikel (een 3 pager die de situatie samenvat). Ik had het een over een betalende service met in-depth analyses. Ik verwees wel naar die statistiek waarin ze erop wijst dat de short interest days to cover nauwelijks 1.16 is. Dat is niet niets, maar staat bijlange niet in verhouding tot alle heisa die je hoort over een upcoming short squeeze.

De shorts zitten gevangen. Het is een "corner".
Aan de huidige prijzen is GME een droomshort. Dus wanneer een short zijn positie covert, komt er een nieuwe short in de plaats.
Hedgen van de short is super duur.
De short fee is waanzinnig hoog door zowel de fee als % van prijs en de prijs van het aandeel momenteel.

Per dag is de short fee ongeveer $0.75/aandeel momenteel.
Als ge aan $20 short ging betaald ge 3.75% van uw initiële positie per dag.
Als ge aan $5 short ging 15%/dag van initiële positie. Hedging kosten nog niet inbegrepen.

Als het aandeel aan deze prijs blijft dan moeten de short coveren of ze bloeden snel geld.
Als ze coveren komen er andere shorts in de plaats.

Er is bijna niets dat het aandeel naar beneden kan krijgen en kan vermijden dat deze situatie stopt.
Daarentegen is er het risico dat shorts plots gaan moeten coveren er een squeeze begint en dat die andere shorts vlug voorbij hun marginvereisten duwt en ge met een squeeze tot in de duizenden gaat.

Brokers die aankopen bemoeilijken, muiterij binnen het reddit-leger dat een kettingreactie veroorzaakt...
Jij doet het klinken alsof er 0 risico is indien je nu nog GME aandelen koopt... Dat risico is er echter wel degelijk.

GME was nauwelijks 2 a 3 miljard USD aan marktwaarde, dat vereiste niet teveel inflow om het te doen ontploffen in waarde.
Zilver is 1.422 miljard USD aan marktwaarde, dat gaat al wat meer centen vereisen.

Terug
Bovenaan