Kleine Beursfeiten

Had graag meegegaan op de eventuele hype rond zilver, echter bied Degiro zo goed als niets aan om hier in mee te gaan..
SLV - ISHARES SILVER TRUST - niet beschikbaar
Wisdomtree Physical Silver - niet beschikbaar

Iemand die alternatieven weet die 'wel' beschikbaar zijn op Degiro?
Op DeGiro zit ik niet, maar kan je niet rechtstreeks in zilver futures beleggen? Of opties kopen op die zilver ETF's?

of gewoon beide nemen als goede huisvaderbelegging, dan moet je niet kiezen tss EM & S&P =)

En liefst in beide om de paar maand beleggen zodat je het risico op een correctie wat spreidt.
Er wordt vaak gesmeten met historische performance van de S&P500 maar na sommige crises duurde het toch een jaar of 5-6 voor de index terug op het vorige niveau was.

'k Heb voor de fun 500 EUR op AMC gezet, maandag een limietorder zetten voor een bescheiden graantje mee te pikken. Verlies ik er wat op dan kan ik toch zeggen dat ik meegedaan heb :-p

Ik had nog wat geld staan dat ik geleidelijk aan het beleggen ben. Binnenkort wordt 't een goed moment om goedkoop te kopen medunkt. Iedereen denkt slim te zijn door mee te doen met de GME bubbel, ik zal de brokken goedkoop opkopen.

Lijkt mij een erg kostelijke en omslachtige manier om je delta te neutraliseren van een short call positie. Gewoon de calls terugkopen lijkt mij veel eenvoudiger en dan moet je geen underlying stock kopen met deze enorme bid/ask-spreads en lage liquiditeit.

Je bedoelt exact dezelfde calls terugkopen die de je eerder zelf had uitgeschreven?

Wat als de kopers van de optie effectief de optie uitvoeren? Dan gaan er uiteindelijk toch aandelen moeten gekocht worden om te leveren?

Je bedoelt exact dezelfde calls terugkopen die de je eerder zelf had uitgeschreven?

Wat als de kopers van de optie effectief de optie uitvoeren? Dan gaan er uiteindelijk toch aandelen moeten gekocht worden om te leveren?
Ja, exact dezelfde call terugkopen als je geschreven/verkocht hebt, dat is de standaard manier om een short optie positie te beëindigen. Veel eenvoudiger en zo vermijd je de stock assignment. Ik doe het zo toch al een paar jaar ondertussen ;)

Ja, als de eigenaars de optie uitoefenen en jij bent nog altijd short de call, dan kan je het niet vermijden.

Ja, exact dezelfde call terugkopen als je geschreven/verkocht hebt, dat is de standaard manier om een short optie positie te beëindigen. Veel eenvoudiger en zo vermijd je de stock assignment. Ik doe het zo toch al een paar jaar ondertussen ;)

Ja, als de eigenaars de optie uitoefenen en jij bent nog altijd short de call, dan kan je het niet vermijden.
Misschien domme vraag, maar is er ergens te zien hoeveel van die calls terug gekocht zijn of al dan niet uitgeoefend zijn?

Heb de hele week GME bespeeld, maar nu nog maar een optiecontractje in portefeuille. Vrijdag de 22 put kunnen verpatsen voor 100$ met expiratie deze vrijdag.

Hopen dat begin volgende week de koers opnieuw een aantal keer wordt stilgelegd (zoals vorige week). Net nadat de koers terug open mag, zie je de meest gekke prijzen voorbij komen. Het is op zo'n momenten dat er mooie zaken gedaan kunnen worden...

Doel: 5000$ tegen eind deze maand

Heb de hele week GME bespeeld, maar nu nog maar een optiecontractje in portefeuille. Vrijdag de 22 put kunnen verpatsen voor 100$ met expiratie deze vrijdag.

Hopen dat begin volgende week de koers opnieuw een aantal keer wordt stilgelegd (zoals vorige week). Net nadat de koers terug open mag, zie je de meest gekke prijzen voorbij komen. Het is op zo'n momenten dat er mooie zaken gedaan kunnen worden...

Optiecontract, wat is dag juist. Is dat iets dat je ook met DEGIRO kan?

Optiecontract, wat is dag juist. Is dat iets dat je ook met DEGIRO kan?
Tuurlijk kan je dat met DEGIRO. Je kan dat bij elke deftige broker.

Uitleg kan je hier vinden:
. Opties zijn exact dat: een contract dat jou de optie geeft om een stock te kopen (call optie) of te short sellen (put optie) aan een bepaalde prijs en met een bepaalde vervaldatum. Die contracten zelf zijn ook verhandelbaar, wat jawadde001 dus gedaan heeft.

Begin daar niet mee als je er niets van kent, dat is nog riskanter dan gewoon long gaan op een aandeel.

Vanmorgen kwam de IB mail binnen dat er terug volop op opties op verhandeld mogen worden. Zou me wel niet verbazen als de handel in het aandeel geschorst wordt door de SEC. Ik vermoed dat de time value van de opties dan gewoon door verdampt?

Vanmorgen kwam de IB mail binnen dat er terug volop op opties op verhandeld mogen worden. Zou me wel niet verbazen als de handel in het aandeel geschorst wordt door de SEC. Ik vermoed dat de time value van de opties dan gewoon door verdampt?

Met welke reden? In principe gebeurt er niks illegaals?

'k Heb voor de fun 500 EUR op AMC gezet, maandag een limietorder zetten voor een bescheiden graantje mee te pikken. Verlies ik er wat op dan kan ik toch zeggen dat ik meegedaan heb :p

Ik had nog wat geld staan dat ik geleidelijk aan het beleggen ben. Binnenkort wordt 't een goed moment om goedkoop te kopen medunkt. Iedereen denkt slim te zijn door mee te doen met de GME bubbel, ik zal de brokken goedkoop opkopen.
Lol de brokken goedkoop opkopen en dan? GME gaat na de crash echt niet meer boven de 50 hoor, of het moest zijn dat Ryan Cohen een mirakel kan verrichten...

Vrijdag kon het ook al opnieuw.
Ik verwacht dat niet van de SEC, maar vond het wel schandalig dat diverse brokers de handel in GME onmogelijk maakten.

5000 USD winst tegen eind deze maand? Gij gaat ook voor de big bucks precies:p

Terug
Bovenaan