Kleine Beursfeiten

ETF is ETF, kan zowel passief als actief zijn. Hangs af van de ETF.
Als je ervan uitgaat dat een fondsbeheerder geen toegevoegde waarde biedt (wat meestal inderdaad beperkt is) dan is een ETF beter. Echter omwille van de populariteit van ETFs gaan de belastingen zich daar ook meer mee bemoeien...

Als je ervan uitgaat dat een fondsbeheerder geen toegevoegde waarde biedt (wat meestal inderdaad beperkt is) dan is een ETF beter. Echter omwille van de populariteit van ETFs gaan de belastingen zich daar ook meer mee bemoeien...
Je kent het concept van ETF's dus niet.
Straf, met 20 jaar ervaring.

Ik betaalde 2% instap en 1.69% lopende kosten. Tegenover 0.03% voor SXR8 (S&P500) of 0.10% voor CSX5 (Euro Stoxx 50) lopende kosten.

Dan is die etf uiteraard goedkoper (ook veel actief managed etfs die duurder zijn), maar vergeet ook niet die 1.32%? van vadertje staat die eraan komt...:wink:
Ps:actief managed etfs sleutelen aan de verhoudingen tussen de verschillende aandelen vd tracker

Laatst bewerkt:
1.32% moest ik betalen op de actieve fondsen. De 30.285,16 EUR winst is na 1.32%. VWCE is tot nadere orde 0.32% voor Lynx dus hanteer ik dat ook voor mijn IB account.

Op basis van @coldvinc zijn blog post, zijn er nog mensen die via interactive brokers werken en dat kunnen aanraden? Is het zelf aangeven van je belastingen veel gedoe? Even quoten uit de blog post:

I choose Interactive Brokers for their ultra-low commission and their renowned name in the business.

Opening an account was straightforward and similar in experience compared to other Belgian brokers. Using my Belgian ID, Interactive Brokers approved my account in record time and I could deposit my final Beobank investment money.

The biggest downside to IB is probably that they don’t handle your country’s taxes. In my case, that means the tax on stock exchange transactions aka TOB (Taks op Beurstransacties).

Prachtig. Storing bij DeGiro.
Gebeurt regelmatig, binnenkort ga ik over schakelen naar IB. Degiro is niet voor mensen die serieus met de beurs bezig zijn imo. 2 grote beperkingen:
- Regelmatig storingen tijdens de openingsuren van de markt, totaal onaanvaardbaar
- Geen opties voor Amerikaanse aandelen

Terug
Bovenaan