Sir
Active member
Wat zal dit dan concreet inhouden?Godmiljaar, DeGiro heeft zijn debetrente ook ineens aangepast... binnenkort de overstap naar IBKR eens bekijken.
Vroeger:
Nu:
![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat zal dit dan concreet inhouden?Godmiljaar, DeGiro heeft zijn debetrente ook ineens aangepast... binnenkort de overstap naar IBKR eens bekijken.
Vroeger:
Nu:
![]()
Jawaddedade. 111% dit jaar.Nieuwe ATH.
Thx aan VGP dat doet wat het doet.
Je hoeft niet persé alles te verkopen of alles te houden hé.Update over mijn MSFT turbo's: 't gaat nog steeds lekker.
Ik ben na mijn opleiding over het Microsoft Power Platform nog meer overtuigd van de enorme dominantie van dat bedrijf de komende jaren.
Iemand zei het hierboven al anekdotisch: in 2020 werd er nog veel vergaderd via Zoom, nu krijg je alleen nog Teams-invites. Alle rapporten van Gantner zetten Microsoft rechts bovenaan in het Magic Quadrant, vaak als absolute "leader". Dat is de zwaarste vrachttrein ter wereld die genadeloos doorrijdt en alle concurrentie vermorzelt.
Volgend jaar trekken ze de prijzen van Microsoft 365-abonnementen op met 10 tot 25%, omdat ze het kunnen. The winner takes it all.
Ik wou mijn turbo's eigenlijk verkopen wanneer MSFT 360 USD aantikt, maar ik twijfel nu of ik dit niet gewoon moet aanhouden tot in 2025.
Zou ik met dit plan in tranen eindigen of met een mooie Porsche op de oprit?Ik ontdek het samen met jullie.
![]()
met grote positie in KBCA en posities in Baba, Bekaert en Ing was het VGP en EVS die de meubelen gered hebben.Nieuwe ATH.
Thx aan VGP dat doet wat het doet.
In mijn ogen is het een relatief select publiek dat voor vleesvervangers kiest. Bij pakweg bol.com kan elke Belg of Nederlander op termijn klant worden, bij BYND ligt dat toch wel wat anders. Als je kiest voor een bedrijf dat alleen maar verlies maakt moet het groeipotentieel toch navenant zijn om het op een gegeven moment om te kunnen draaien. Om meer omzet te draaien maken ze alleen maar meer verlies. In de periode dat je het aandeel hebt zijn er ook nog eens 50% meer aandelen uitgegeven.Ik heb al enkele jaren aandelen van Beyond Meat. Een vleesvervanger uit de USA.
Nu zakt die de laatste maanden wel erg snel.
Verkoop ik best voor het te laat is of toch gewoon uitzweten, iemand advies?
In mijn ogen is het een relatief select publiek dat voor vleesvervangers kiest. Bij pakweg bol.com kan elke Belg of Nederlander op termijn klant worden, bij BYND ligt dat toch wel wat anders. Als je kiest voor een bedrijf dat alleen maar verlies maakt moet het groeipotentieel toch navenant zijn om het op een gegeven moment om te kunnen draaien. Om meer omzet te draaien maken ze alleen maar meer verlies. In de periode dat je het aandeel hebt zijn er ook nog eens 50% meer aandelen uitgegeven.
Mijn lijkt de voornaamste reden om dit aandeel te kopen "het is de toekomst". Verder dan dat kom ik eigenlijk.
Inderdaad, ze waren voorlopers maar nu zijn er heel veel bedrijven die zeer goede burgers kunnen maken uit erwten etc. Zelfs de lidl heeft een next level burger van hun huismerk.Probleem is toch vooral dat een plantaardige hamburg maken niet veel kennis en kunde vereist, waardoor de concurrentie moordend en marges toch laag zullen zijn.
De voedingsindustrie is nu niet de grote vetpot op de beurs.
Wel eens leuk om te lezen en te vergelijken aangezien ik daar ook enkele fondsen heb n.a.v. een schenkingVoor zij die trouwens eens nieuwsgierig zijn naar hoe het is om 6 jaar bij Beobank te beleggen: https://www.fighttofire.com/ditchin...-new-competitive-interactive-brokers-account/
heb wel andere fondsen en eigenlijk wel tevreden van. Enkele puntjes die bij mij anders zijn of toch niet correct zijn die je zegt: orders kan ik perfect via mail doorgeven? Dan voeren ze dat gewoon uit. Verkopen kan ook gewoon via het platform zelf, dus snap niet waarom je per se via het kantoor moet? Ook je vergelijking met de s&p500 is wat bizar, waarom is dat per se de benchmark? Aziatische of europese fondsen moet je met hun indexen vergelijken om correct te zijn he. Puntje 3 van die 3 dagen is eigen aan fondsen he, een order kan maar 1 keer per dag doorgaan dus niet continu zoals bij etf. Die instapkost zal ook wel afhankelijk zijn van kantoor want das bij mij lager
succes met je road to fire.Ieder uiteraard zijn eigen mening, maar dat zie ik niet gebeuren.Ik ben er ook echt van overtuigd dat we binnen 15 jaar nog amper echt vlees gaan eten. Enkel voor speciale gelegenheden zoals kerstmis of nieuwjaar bijvoorbeeld. Dieren slachten voor menselijke consumptie ligt in mijn ogen elk jaar meer en meer onder vuur. Benieuwd wat het gaat geven.

Merci voor de feedback.Wel eens leuk om te lezen en te vergelijken aangezien ik daar ook enkele fondsen heb n.a.v. een schenkingheb wel andere fondsen en eigenlijk wel tevreden van. Enkele puntjes die bij mij anders zijn of toch niet correct zijn die je zegt: orders kan ik perfect via mail doorgeven? Dan voeren ze dat gewoon uit. Verkopen kan ook gewoon via het platform zelf, dus snap niet waarom je per se via het kantoor moet? Ook je vergelijking met de s&p500 is wat bizar, waarom is dat per se de benchmark? Aziatische of Europese fondsen moet je met hun indexen vergelijken om correct te zijn he. Puntje 3 van die 3 dagen is eigen aan fondsen he, een order kan maar 1 keer per dag doorgaan dus niet continu zoals bij etf. Die instapkost zal ook wel afhankelijk zijn van kantoor want das bij mij lager
Voor de rest wel leuke website, merci om te posten zal dat eens wat verder volgensucces met je road to fire.
Rendement op aandelen over 25 jaar gemiddeld genomen is 7% op jaarbasis waarvan 3% vh dividend. Jij hebt 7% met dit fonds dus niets mis mee. Hoge rendementen van de afgelopen jaren van vele indexen zijn uitzonderlijk en de vraag is natuurlijk hoe lang dit nog blijft duren...Merci voor de feedback.
Ik zal verduidelijken dat het was om om mijn effectenrekening te sluiten.
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat de S&P-vergelijking deed om toch iets van vergelijking te maken. Ik zal de post updaten met een meer "correcte" index. Al heb ik de S&P genomen omdat ik daar nu zelf al enkele jaren in zit en dat de index is die ik zou volgen moest ik niet bij Beobank zitten. Misschien is een vergelijk met All-world beter? Want alle 5 fondsen dekken een groot deel van de wereld.
Edit: Post aangepast.
Het is niet gezegd dat ETFs de volgende 6 jaar meer rendement bieden dan een fonds met een actieve benadering...ETFs is eerder passief...Of klopt dit niet?Dat is wel waar maar dat geld ook voor de ETFs. Dus in deze periode was het nog beter om in trackers te zitten. Nu is het makkelijk om achteraf dit te zeggen. Het oude zeer blijft echter, die hoge kosten maken de goede prestaties van deze actieve fondsen benedengemiddeld.