Kleine Beursfeiten

Ik zou nog durven zeggen dat MS alsnog gaat proberen om Zoom over te kopen.
Al hoeven ze niet echt. Teams werkt eerlijk gezegd vrij goed.

Waren er destijds ook geen security issues met teams waardoor zoom door de meeste corps werd verkozen als platform om meetings te organiseren?

Begin vorig jaar kreeg ik nog veel meer Zoom invites dan Teams, maar dat is nu toch helemaal gekeerd... heb maar 1 ander bedrijf waar ik Zoom meeting invites van krijg, al de rest is Teams

Is Zoom eigenlijk gemakkelijk te integreren in Outlook?

maar afstraffing voorbeurs (-4%) ... overreactie naar mijn gevoel dus wat turbootjes gekocht met hefboom x4,5 ;)
ondertussen -8% ... nochtans guidance voor groei van nog steeds YoY +20% en een koers/winst van 20, PEG~1

Op het einde van de rit zal de value er wel uit komen zeker?

ondertussen -8% ... nochtans guidance voor groei van nog steeds YoY +20% en een koers/winst van 20, PEG~1

Zouden er na deze earnings enkele analisten hun kar gaan beginnen keren?
Niet dat ik daar dan veel geloof aan hecht maar negatieve analisten aanpassingen hebben altijd meer invloed dan andersom.

Kan iemand mij de bull case in Alibaba eens uitleggen? Als je hier bijvoorbeeld kijkt, zie je dat hun TTM EBITDA (EBITDA laatste 12 maanden - vaak gebruikt om abstractie te maken van seasonality) sinds 2018 niet meer echt gestegen is: https://www.macrotrends.net/stocks/charts/BABA/alibaba/ebitda

Ja hun omzet blijft toenemen, maar het is duidelijk dat daar bottom line niets extra van overblijft. De evolutie van de EBITDA marge verduidelijkt dat, van 50% naar 10% over de laatste 8 jaar: https://www.macrotrends.net/stocks/charts/BABA/alibaba/ebitda-margin

Dus zij die toch long zijn, wat is jullie bull case voor Alibaba?

Zal hier maar eens een "vraagbaken" droppen. Onze werkgever heeft enkele jaren geleden een "sharing"-programma uitgewerkt voor de werknemers. We konden aan een zéér voordelige prijs aandelen kopen, die dan x aantal jaar vast staan en nadien worden die vrijgegeven. Quasi gegarandeerde opbrengst, tenzij het bedrijf overkop ging maar da's niet het geval. Input van €1000 gedaan en nu ga ik €2700 (of meer) ontvangen.

Ik ben van plan een deel daarvan opnieuw in aandelen te steken, maar niet via het werk omdat dat programma is stopgezet. Eerste schreden in het beursverhaal omdat geld op een spaarboek nu eenmaal amper iets opbrengt. Ik wil een deel investeren omdat ik met het andere deel mijn spaarbuffer wil aanvullen (ik wil altijd x aantal euro spaargeld in geval van onvoorziene omstandigheden). Is het interessant om met €1500 iets te doen of is dat weinig interessant en moet ik er meer insteken?

Zal hier maar eens een "vraagbaken" droppen. Onze werkgever heeft enkele jaren geleden een "sharing"-programma uitgewerkt voor de werknemers. We konden aan een zéér voordelige prijs aandelen kopen, die dan x aantal jaar vast staan en nadien worden die vrijgegeven. Quasi gegarandeerde opbrengst, tenzij het bedrijf overkop ging maar da's niet het geval. Input van €1000 gedaan en nu ga ik €2700 (of meer) ontvangen.

Ik ben van plan een deel daarvan opnieuw in aandelen te steken, maar niet via het werk omdat dat programma is stopgezet. Eerste schreden in het beursverhaal omdat geld op een spaarboek nu eenmaal amper iets opbrengt. Ik wil een deel investeren omdat ik met het andere deel mijn spaarbuffer wil aanvullen (ik wil altijd x aantal euro spaargeld in geval van onvoorziene omstandigheden). Is het interessant om met €1500 iets te doen of is dat weinig interessant en moet ik er meer insteken?
Elke euro is interessant. Als je er natuurlijk meer in steekt, zal het in absolute waarde meer stijgen/zakken he...

'k blijk enorm veel chance gehad te hebben met mijn timing van deze -> van $233 naar $272 deze week en mogelijk nog serieuze boost erbij als Amerikanen vandaag zouden beslissen om iedereen ook daar een booster prik met enkel mRNA vaccins te geven.

Ze staan blijkbaar ook in de NASDAQ-50 wat een lijst zou zijn met de aandelen die het dichtst staan bij een opname in de NASDAQ bij een volgende herweging al is het me niet duidelijk hoe hoog/laag ze daarin staan.
Wist ik nog niet dat er zoiets is als de Nasdaq Q-50 voor de eerste aandelen in rij om opgenomen te worden in de Nasdaq 100.
Volledig lijstje kan je hier vinden: https://indexes.nasdaqomx.com/Index/Weighting/NXTQ
Staan wel al veel bekende namen in (AirBnb, Akamai, Lyft, Datadog, Roku,...)

Ondertussen al -11%. Dat zijn miljarden minder waarde...Ik vind dat koersschommelingen toch sterk overdrijven zowel opwaarts al neerwaarts.
Van zeer speculatieve aandelen tot daar aan toe maar Alibaba is toch niet echt een speculatieve investering...(zelf geen alibaba)

Kan je al iets mee doen. Als je je risico wil beperken, gewoon in ETF stoppen die bijvoorbeeld S&p500 of Nasdas100 volgt. Je kan ook in specifieke aandelen investeren, maar risicovoller natuurlijk ;)

:rolleyes:Nieuw managment (wel de kleinzoon van...), heeft meermaals aangegeven dat hij de strategie beetje gaat bijsturen. En inderdaad grote return ga je hier niet uit halen, het is een relatief veilig aandeel met dividend...

'je weet nooit hoe dit kan aflopen ;)' Dit was een knipoog mbt mijn veilige investering van fortis...blijkbaar heb je dat niet begrepen...
Ik heb uw verhaal van Fortis wel gelezen hoor (meermaals zelfs want je blijft dat ook maar herhalen...), maar als ik het dus goed begrijp is het ook uw eigen fout dat je er teveel kapitaal in gestoken hebt. Een risicoloze belegging bestaat niet, zelfs al is het een 'goedehuisvaderaandeel".

Laatst bewerkt:

Heb vorige maand ook voor het eerst eens iets gedaan. Omdat ik bij Belfius zit en niet zoveel extra heb gewoon via Re-Bel in 2 ETF's gekocht (1 op Parijs, 1 Amsterdam) en net dat ik onder de 2500 bleef.

Na 2 weken had ik iets van 5% rendement en nog een andere genomen voor zelfde bedrag die wel eerst zakte maar nu is alles groen en totaalrendement 6% (uiteraard zonder kosten).

ETF's die ik heb zijn 'global titans 50' (Luxor) 'world technology' en 'world consumer discr' (spdr).
Gewoon beetje op goed geluk eigenlijk :p
Maar voor ETF's is er ander topic

Mss op einde van het jaar nog in iets van dividenden aandelen op de Brusselse beurs (of is buitenlands ook soms interessant ondanks meer belasting?)

Heb ook 100 stukies in BABA met aankoopprijs 140$.

Was van plan om te verkopen tegen 200$... :)

Nu ja, omdat ik er gepast 100 heb, schrijf ik regelmatig een call, dus op die manier komt er toch nog wat geld binnen terwijl we rustig wachten op een draai in het sentiment.

Kan iemand mij de bull case in Alibaba eens uitleggen? Als je hier bijvoorbeeld kijkt, zie je dat hun TTM EBITDA (EBITDA laatste 12 maanden - vaak gebruikt om abstractie te maken van seasonality) sinds 2018 niet meer echt gestegen is: https://www.macrotrends.net/stocks/charts/BABA/alibaba/ebitda

Ja hun omzet blijft toenemen, maar het is duidelijk dat daar bottom line niets extra van overblijft. De evolutie van de EBITDA marge verduidelijkt dat, van 50% naar 10% over de laatste 8 jaar: https://www.macrotrends.net/stocks/charts/BABA/alibaba/ebitda-margin

Technisch ziet die grafiek er ook niet hoopgevend uit.

Zoals ik het zie investeren ze vooral hun cash in nieuwe opportuniteiten zoals cloud, nu eventueel de overname van die chipfabrikant, etc, dus EBITDA zegt niet alles.

Bull case voor mij is vooral dat dit een groei bedrijf is dat nog niet duur is, en dat in een land operereert waar de bevolking meer welvarend zal worden in de komende jaren en dus meer kunnen uitgeven.

Terug
Bovenaan