Kleine Beursfeiten

Het is een cult geworden. Ik zit er in met een beperkte inleg van 25@$40 (zucht, nog steeds klote van mijn gemiste entry van 100@17😭) en ben dan ook erg blij met op dit moment papieren winst van 4.6K EUR.
Het kriebelt nu wel om er uit te stappen.
Ik haal er mijn inleg uit en een beperkt winstgedeelte. Rest laat ik yolo gewijs staan, dit maak ik nooit meer mee.

Goed idee. Net gedaan. 5 shares verkocht aan 270. Grappige is dat ik limietorder van 250 opgaf maar het werd 20 hoger verkocht:ROFLMAO:
Dat pakken ze allesinds al niet meer af :p

🤣 GME premarket nog is vlotjes +90% bij. Moet pijn doen aan de shorters om op deze onvoorstelbare manier margin called te worden en gigantische verliezen op te lopen.

Kan/zal de SEC op een gegeven moment niet ingrijpen nu het zo hard gaat en dat aandeel ondertussen al ruim 20x hun 1Y estimated target staat?

🤣 GME premarket nog is vlotjes +90% bij. Moet pijn doen aan de shorters om op deze onvoorstelbare manier margin called te worden en gigantische verliezen op te lopen.

Kan/zal de SEC op een gegeven moment niet ingrijpen nu het zo hard gaat en dat aandeel ondertussen al ruim 20x hun 1Y estimated target staat?
Denk niet dat er een basis is voor de SEC om in te grijpen. Het is een play die gigantisch foutgelopen is voor de shorters, maar da's het risico van het vak. Die shortposities hadden ook gewoon nooit zo groot mogen zijn, dat is waardoor je nu in deze situatie zit.
Het is in elk geval historisch, ik ben blij dat ik erbij ben in elk geval. Wallstreetbets echt een goudmijn qua comments momenteel.

BB in het oog aan het houden... Heb er 200 EUR ingestoken, nu al 257 EUR waard. Weet iemand goeie DD over BB?

BB in het oog aan het houden... Heb er 200 EUR ingestoken, nu al 257 EUR waard. Weet iemand goeie DD over BB?
Ik denk dat je voor die stocks momenteel DD best overboord gooit. GME en BB zijn hun huidige waardering absoluut niet waard, men gaat er gewoon van uit dat de shorters op een bepaald moment moéten coveren en je dus een gigantische spike gaat krijgen.
Die waarderingen zijn absoluut niet gebaseerd op intrinsieke waarde of groei.

Uiteraard, GME is nu bijna 20 billion USD waard (pre-market) terwijl ze quasi failliet zijn. Dit is gewoon FOMO, waar sommigen veel zullen mee verdienen en anderen veel verliezen.

VW was in 2008 of 2009 ook het meest waardevolle bedrijf ter wereld (voor heel even) vanwege een gigantische short squeeze.

Tom Lee verwacht dat het komende decennium 1000en miljarden aan retail geld naar aandelen zullen vloeien, dankzij al de stimulus.
Hij voorspelt daarop verdere multiple expansion, tot 30 p/e of hoger.
Hij laat ook weten dat SPX earnings nu al in lijn liggen voor $200+.
Ook wordt verwacht dat er een sterke economische groei zal volgen uit de recovery na heropening van veel landen.
Neem dat alles samen en ge hebt een vrij duidelijke case voor S&P500 van boven de 10000 tegen 2025, wellicht zelfs vroeger.

Tom Lee verwacht dat het komende decennium 1000en miljarden aan retail geld naar aandelen zullen vloeien, dankzij al de stimulus.
Hij voorspelt daarop verdere multiple expansion, tot 30 p/e of hoger.
Hij laat ook weten dat SPX earnings nu al in lijn liggen voor $200+.
Ook wordt verwacht dat er een sterke economische groei zal volgen uit de recovery na heropening van veel landen.
Neem dat alles samen en ge hebt een vrij duidelijke case voor S&P500 van boven de 10000 tegen 2025, wellicht zelfs vroeger.
Dat is maar 1 voorspelling natuurlijk, anderen voorspellen een serieuze crash..

Dan was mijn sell van 5@270 nog zo slecht nog niet :ROFLMAO: Maar dit is niet nieuw. Eerst serieuze piek om dan alsnog verder te steigen, nog even afwachten.

Terug
Bovenaan