Kleine Beursfeiten

Ja natuurlijk maar dat is niet fenomenaal he. Als ik met die 50k een woning koop (50 inleggen en 150 lenen) en ik verhuur die (betaalt zichzelf) en na 20j verkoop ik, dan heb ik ook 230k.

En ik zal zeker niet verkondigen dat dat the way to go is. Maakt ieder voor zich uit. Maar wordt hier precies wel vrij snel afgekraakt. Daytraden is nu toch niks nieuws, wordt zoveel gedaan..
Als je weet dat gelijk 80 of 90% van de daytraders geld verliest, is het niet moeilijk dat dat hier afgekraakt gaat worden.
Ik snap trouwens ook niet goed die mentaliteit van alles of niks. Maar goed, succes.

Ja natuurlijk maar dat is niet fenomenaal he. Als ik met die 50k een woning koop (50 inleggen en 150 lenen) en ik verhuur die (betaalt zichzelf) en na 20j verkoop ik, dan heb ik ook 230k.

En ik zal zeker niet verkondigen dat dat the way to go is. Maakt ieder voor zich uit. Maar wordt hier precies wel vrij snel afgekraakt. Daytraden is nu toch niks nieuws, wordt zoveel gedaan..
Ale zeg, verrassend. De return om niks te doen (return van cash parkeren) is ongeveer overal hetzelfde?

Toch altijd verrassend om te zien dat er nitwits denken om met randomness excess returns te halen. Al die domme bedrijven en investeerders. Allemaal 6-7-8-9-10 %/y return on equity halen.

Dit terwijl het zo gemakkelijk is om 100% /maand te halen.

Hope is not a strategy. Ik wil ook 100% return halen op een week, but ain't gonna happen out of the blue sky.

En steek je dan ook effectief 50k in het type bedrijven waarvan je hoopt op een verdubbeling op een maand tijd? Of gaat dat dan eerder om speelgeld?

Mijn MSFT turbo's doen het ondertussen echt schitterend. De eerste twee kocht ik op 15 mei en 1 juni en ik heb er nog eentje bijgekocht op 28 september toen Microsoft samen met de brede markt naar beneden tuimelde door Evergrande. Ondertussen heeft Microsoft nog maar eens vriend en vijand verbaasd met een beresterk kwartaalrapport en zijn ze zelfs groter dan Apple qua marktkapitalisatie. Nice!

9477 euro geïnvesteerd --> 44864 euro huidige waarde = +373% op 5 maanden tijd :crazy:.

Nog steeds weet ik niet hoe risicovol ik hier precies bezig ben, maar ik voel me er heel relaxed bij. Ik ben van plan om mijn turbo's te houden tot MSFT op 360 dollar staat ongeveer. Als er nog een pullback onder de 300 dollar komt, koop ik misschien nog een turbo bij.

Edit: link naar mijn eerdere post hierover: https://www.beyondgaming.be/threads/de-beurs.459/page-154#post-317390

Ik heb mijn portefeuille bij Beobank afgesloten. Iets meer dan 50% op 6 jaar. Niet afschuwelijk maar ook niet denderend.

Heb nu mijn 30k bij IBKR gezet, maar wat er mee doen🤔? Ik dacht om het erg specifiek te houden maar niet zeker of enkel VWCE of enkel een of twee blue-chip of zelfs naar groeiaandelen te kijken.

Net eens het aantal artikels geteld van verhalen over investeerders die rijk geworden zijn door traden met penny stocks, van de jaren '50 tot nu.

0.
Maar dat zal waarschijnlijk toeval zijn.

Dus, YOLO en kap er 100k in! (en kijk eens naar de film 'Wolf of Wall Street' welk type mensen er penny stocks aangesmeerd krijgen.)

25k in een pennystock? Screenshot or didn't happen

Heb een 100k in NIOBF zitten. Ttz, mijn portfolio mbt NIOBF is nu +- 100k . Van zodra die mijn gefinancieerd wordt en over een paar jaar operationeel is -> 7 cijfers zonder enig probleem.

LWLG, gekocht als penny stock. Staat nu op NASDAQ. Inbreng * 10. Deze gaat ook nog zeer hoge toppen scheren.

De huidige OTC markt heeft nu verschillende regelementeringen, totaal niet meer te vergelijken met de Wolf of Wallstreet penny stock markt. Maar ja, ik wacht tot BTC onder de 1k komt zodat Janusdr terug in het crypto forum kan posten. :-D

Gelukkig hoef ik geen speculatie taksen te betalen waar ik woon. ;-)

Laatst bewerkt:
Heb een 100k in NIOBF zitten. Ttz, mijn portfolio mbt NIOBF is nu +- 100k . Van zodra die mijn gefinancieerd wordt en over een paar jaar operationeel is -> 7 cijfers zonder enig probleem.

LWLG, gekocht als penny stock. Staat nu op NASDAQ. Inbreng * 10. Deze gaat ook nog zeer hoge toppen scheren.

De huidige OTC markt heeft nu verschillende regelementeringen, totaal niet meer te vergelijken met de Wolf of Wallstreet penny stock markt. Maar ja, ik wacht tot BTC onder de 1k komt zodat Janusdr terug in het crypto forum kan posten. :-D

Gelukkig hoef ik geen speculatie taksen te betalen waar ik woon. ;-)
De kruiwagens om de vele tranen van sommige BG'ers op te vangen zijn reeds besteld.

Weet dat je in de toekomst dus altijd welkom zal zijn bij Janus :hug:

25k in een pennystock? Screenshot or didn't happen

Waarom zou ik daar onnozel over doen?

80.000 farmmi gekocht, zoek de prijs maar op.

Heb in totaal al veel meer gewonnen dan verloren trouwens. Beetje taboe precies hier maar goed. Ik zal mezelf quoten als ik verkoop. Positief of negatief

Wegens drukte op het werk de beurs de laatste tijden iets minder gevolgd, wel nog toegevoegd aan mijn index trackers (vooral op de Nasdaq) die het behoorlijk doen. Ik beperk me tot een paar aandelen die ik goed ken en redelijk close opvolg (vaak al jaren). Daar springen er nu twee in het oog die een recente pullback ondergaan:

- Facebook: YTD 18% up, maar wel 15% onder zijn top en redelijk zwakker performer langs de andere major techs. Daling op het eerste zicht ook niet gelinkt aan de earnings/sales volumens.

- Visa: YTD 3,18% down, 8,5% van de laatste week. Dit is een interessante, minder volatiel dan FB en de aandeelkoers krijgt van tijd tot tijd een correctie, om meestal daarna snel te recupereren. Op het eerste zicht blijft de bull thesis (sterke LT EPS growth door digitalisering betalingen stand houden, de laatste quarterly earnings waren gewoon minder sterk gestegen dan geanticipeerd).
Een mogelijke setup hier zijn bull puts, 200-195 exp 17/12/2021 voor een net credit van 97$ per 500$ margin. Interessant, als V terug opveert kunnen die bull puts al afgesloten worden voor een stuk meer premium.

Shell is brol en je moest Noord-Amerikaanse exploratie nemen in de plaats.
Aangezien je je zwaar ingelezen hebt in de Amerikaanse spelers; toevallig een mening over Marathon Oil (MRO)?
Ben aan het kijken om mijn Oil&Gas exposure eventueel wat uit te breiden met een side bet in een kleinere speler (heb sinds oktober 2020 al 2 van de majors in portefeuille).

Heb een 100k in NIOBF zitten. Ttz, mijn portfolio mbt NIOBF is nu +- 100k . Van zodra die mijn gefinancieerd wordt en over een paar jaar operationeel is -> 7 cijfers zonder enig probleem
100K in een penny stock, in mining dan nog 😯 Those balls...
Wegens drukte op het werk de beurs de laatste tijden iets minder gevolgd, wel nog toegevoegd aan mijn index trackers (vooral op de Nasdaq) die het behoorlijk doen. Ik beperk me tot een paar aandelen die ik goed ken en redelijk close opvolg (vaak al jaren). Daar springen er nu twee in het oog die een recente pullback ondergaan:

- Facebook: YTD 18% up, maar wel 15% onder zijn top en redelijk zwakker performer langs de andere major techs. Daling op het eerste zicht ook niet gelinkt aan de earnings/sales volumens.
Welke play heb je voor ogen met $FB ? Top 5 positie hier (simpelweg aandelen)

Als je weet dat gelijk 80 of 90% van de daytraders geld verliest, is het niet moeilijk dat dat hier afgekraakt gaat worden.
Ik snap trouwens ook niet goed die mentaliteit van alles of niks. Maar goed, succes.

Zal een andere kijk zijn zeker?

Zoals ik zei, met 25k meer of minder ziet mijn dagelijkse leven er niet anders uit. Zelf niet met 100k. Echter met 500k (getallen uit de lucht gegrepen, maar het geeft een idee) kan ik misschien wel een andere levensstijl aannemen of dingen doen die ik anders niet kan.

Ik heb geen 'schrik' van geld, dat is maar een getal. Heb dagen gehad dat ik 10000 eur verlies op een uur tijd cru gezegd. Ook al veelvouden gewonnen..

En mijn inleg is er al tig keer uit en ook 'verzekerd'. Heb er een appartement mee gekocht en nu nog een stuk grond.

Zelf al raak ik alles kwijt, dan kom ik er nog 10x zo goed uit dan gewoon niks te hebben gedaan.

Ligt al een zwembad in mijn tuin door de beurs ook.

Om maar te zeggen... Ik hoef niet echt commentaar, op de manier waarop. (ieder zijn mening, en die mag je zeker geven, daar niet van. Maar weglachen hoeft echt niet). wou gewoon even checken of hier nog mensen zaten die het op deze manier doen. Kan interessant zijn.

Aangezien je je zwaar ingelezen hebt in de Amerikaanse spelers; toevallig een mening over Marathon Oil (MRO)?
Ben aan het kijken om mijn Oil&Gas exposure eventueel wat uit te breiden met een side bet in een kleinere speler (heb sinds oktober 2020 al 2 van de majors in portefeuille).
MRO zit qua olie vooral in Bakken/Oklahoma, wat 2de rangs velden zijn wegens hogere productiekosten.
Productiekosten zijn essentieel in een niet gedifferentieerde commodity business.
Ik heb liever Permian, het grootste veld met laagste kosten en grootste schaalvoordelen.

Daarnaast is de prijs van het aandeel van MRO ondertussen een stuk duurder dan sommige andere spelers.
- bv. MRO 4,5x revenue / EV. OXY zit aan 3,5 terwijl ze veel efficiënter zijn, groter (en dus veiliger bij olie-turbulentie + schaalvoordelen)
- Efficiëntie: Oxy productie is 1150k vaten waarvoor ze 2,5B-2,9B maintenance capex moeten doen. MRO doet met 1B slechts 348k vaten, dat is een +- 15% hogere kost.

Terug
Bovenaan