Kleine Beursfeiten

Is shell op euronext een interessante beleggin?
Los van het bedrijf zelf -> een dividendbetaler op de Nederlandse beurs zorgt ervoor dat jij als brave Belg 2x belastingen betaalt, eenmaal in NL en eenmaal in BE.
Aangezien Shell recent een deel van het bedrijf heeft verkocht en als dividend dit gaat uitkeren zou ik hier van wegblijven... just my 2 cents.

Chinees van de PBOC noemt tradingapps illegaal...

$FUTU al -20% prémarket.

Heerlijk, een beetje left tail risk in the morning.

Nog eens tijd voor een beginnersvraag: wanneer bepaal je om te verkopen?
Begin dit jaar met wat speelgeld een aantal aandelen gekocht, waaronder VGP en Crowdstrike. Beiden staan momenteel op +50% (Crowdstrike onlangs op all time high).
Dus hoe schat je op zo'n moment opwaarts maar ook neerwaarts potentieel in? Hoeveel groeimarge zit er nog op?
I know, mijn beginnersfout, had er op voorhand al rekening mee moeten houden...

Los van het bedrijf zelf -> een dividendbetaler op de Nederlandse beurs zorgt ervoor dat jij als brave Belg 2x belastingen betaalt, eenmaal in NL en eenmaal in BE.
Aangezien Shell recent een deel van het bedrijf heeft verkocht en als dividend dit gaat uitkeren zou ik hier van wegblijven... just my 2 cents.
In welke aandelen ben jij momenteel aan het investeren?

OXY ziet er wel goed uit. Iemand een verklaring vd sterke daling in 2019? Van 80 naar 30 nu?

Laatst bewerkt:
Zijn er hier nog personen die problemen hebben met SaxoInvestor? Sinds een paar dagen kan ik geen fondsen meer kopen, enkel verkopen. Support geeft bijzonder weinig info, enkel dat het probleem 'in de loop van november' zou moeten opgelost geraken.

Bijzonder frustrerend.

Zijn er hier nog personen die problemen hebben met SaxoInvestor? Sinds een paar dagen kan ik geen fondsen meer kopen, enkel verkopen. Support geeft bijzonder weinig info, enkel dat het probleem 'in de loop van november' zou moeten opgelost geraken.

Bijzonder frustrerend.
Al 2x contact gehad met hun support.

Telefonisch een half uur gewacht terwijl een bandje afspeelde 'u bent nummer 0 in de wachtrij'. Niemand aan de lijn gehad.

Dan via chat een kwartier met handen en voeten het probleem uitleggen, waarna pipo na 5 vragen en meer uitleg gewoon doodleuk zegt 'Ah ja, je zal een support ticketje moeten aanmaken.'.
Ik zeg sorry, ik zit hier bij support, kan jij dat niet aanmaken en mij op de hoogte houden'.
'Ok' zegt hij, hij sluit gewoon de chat af en daarna niets meer van gehoord :cautious:

Samen met de bugs die maar blijven in het systeem zitten en de verhalen van andere klanten, zal ik dan maar afsluiten en naar IB verhuizen eind dit jaar als ik niet meer in België zit.

Gewoon in UK kopen (zolang het nog kan). Dan is er maar 1x taxman ;)

Metaverse is het nieuwe buzzword precies, met Facebook dat hun naam nu ook naar ‘Meta’ verandert.

Andere ‘Meta’ stocks:
Unity Software
Roblox

Zelf geen interesse.

A
Metaverse is het nieuwe buzzword precies, met Facebook dat hun naam nu ook naar ‘Meta’ verandert.

Andere ‘Meta’ stocks:
Unity Software
Roblox

Zelf geen interesse.
Als het hen lukt is het wel een echte game changer natuurlijk en met 10,000 employees die erop werken doen ze wel op zijn zachtst gezegd hun best

... zal ik dan maar afsluiten en naar IB verhuizen eind dit jaar als ik niet meer in België zit.
Grote plannen Janus? Waarnaartoe? :p
Als het hen lukt is het wel een echte game changer natuurlijk en met 10,000 employees die erop werken doen ze wel op zijn zachtst gezegd hun best
Een echte "bet the house" moment voor Facebook.
Het potentieel hiervan (metaverse/web3.0/samensmelting fysieke/virtuele wereld) lijkt me zo onnoemelijk groot...
Go FB META!

Ik heb de demofilmpjes van het Metaverse gezien en ik vind het echt extreem creepy. Mark zelf ziet en gedraagt zich ook nog steeds als een sociopathische robot, niet normaal hoe diep die in de uncanny valley zit. En dan die avatars in de Metaverse. Precies Black Mirror in het echt. Ik ben geen fan.

Ik he
Ik heb de demofilmpjes van het Metaverse gezien en ik vind het echt extreem creepy. Mark zelf ziet en gedraagt zich ook nog steeds als een sociopathische robot, niet normaal hoe diep die in de uncanny valley zit. En dan die avatars in de Metaverse. Precies Black Mirror in het echt. Ik ben geen fan.
Ik heb het anders wel gehad met die Teams meetings met collega’s die slecht uitgesneden tegen een fake achtergrond zitten ,… a lot of room for improvement there !

Terug
Bovenaan