Kleine Beursfeiten

Toch wel straf.
Daarom even een recapitulatie om jouw geheugen op te frissen.

Ik zeg begin dit jaar op voorhand wat er zal gebeuren, met fundamentele redenering en cijfers.

Dan reageer jij zo:

Ik ga niet akkoord en geef je mijn redenering:

Dan repliceer jij:

Dus kortom: ik krijg vandaag in de fundamentele feiten compleet gelijk.

Jij blijkt compleet verkeerd.

En dan is jouw reactie nu om wat lacherig te doen. Over exact díe investering.

Jawadde.
Welk aandeel kun je dan aanraden?

Fuck yeah, NVDA. mijn sell order om mijn initiële inleg eruit te halen, werd vlot gehaald vandaag. Van mijn 60 aandelen heb ik er nog 40 die ik nu lekker kan laten lopen🤑

Is het geen raar moment om in autostock te investeren? Nieuwe wagens zijn al een jaar wachten en de meeste verdelers nemen zelfs geen bestellingen meer aan. Autoverkopers verliezen hun jobs. Hierdoor gaat de tweedehandsmarkt heel hard en zal deze snel uitgeput geraken. Gaan we geen jaar tegemoet met heel weinig autohandel over de hele lijn?

Nog steeds een vrij forse korting op de holding - we hopen dat verder zal verminderen.
Motor van het verhaal is Belron - check zeker eens de winstevolutie in de jaarrekening.

Voor de "autostock" is de 2de hands markt van geen betekenis - core zijn nieuwe voertuigen,het gamma / wijzigende regelgeving m.b.t. bedrijfsvoertuigen / goed draaiende economie zal deze markt niet stilvallen. Autoverkopers die hun job verliezen en vestigingen die sluiten zijn positief indien geïmplementeerd als besparing. Die sector staat voor een gigantische transformatie inzake verkoop, service, uitrusting ... en dat geld voor alle merken.

Dan heb je nog de recente participatie in TVH - interessante business
Moleskine is een zorgenkind, tot op heden zie ik geen positieve punten en beschouw ik dit als negatieve bijdrage.

Als geheel gegenereerd de holding heel wat winst waarmee ze bvb een aankoopprogramma lanceren, dividend verhogen, uitbreiding, ... En dan is er nog een bonus onder de vorm van een oorlogskas twv 1 miljard.

Aandelen is voor een groot deel gokken. Op welke ben jij aan het gokken ipv aanraden?
:unsure:
Als aandelen voor een groot deel gokken is, waarom speelt ge dan niet op loterij of doet ge geen sports betting?
Als ge gelooft dat het grotendeels gokken is hebt ge gewoon geen benul waar ge mee bezig zijt.

:unsure:
Als aandelen voor een groot deel gokken is, waarom speelt ge dan niet op loterij of doet ge geen sports betting?
Als ge gelooft dat het grotendeels gokken is hebt ge gewoon geen benul waar ge mee bezig zijt.
Dat is net omgekeerde he, als je daar met veel hetzelfde gokt houdt je er geen fluit aan over :p

Nog een laatste iets terzake:

Als blijkt dat de reservecapaciteit van opec+ plots lager blijkt dan ze publiek laten uitschijnen (50-50 kans volgens mij), zal je nog eens wat meemaken qua energieprijzen in 2022/begin 2023.

De kranten gaan vol staan en op BG zal er plots interesse in olie investeringen zijn.
(en ik zal op Miami beach tussen mijn harem liggen)
Ik denk dat schalieolie wel eens een goede investering kan zijn. Olie gaat blijven stijgen en op een gegeven moment gaat die schalieolie terug boomen... Welke aandelen zijn geschikt voor schalieolie?

Is dat niet net het moment om wel in te stappen als die bedrijven je liggen? Als je dat long wil houden dan zijn de huidige prijzen toch al een begin IMO, ideaal om stilletjes aan een positie te beginnen bouwen. Zo heb ik van de daling na de laatste earnings van Unity gebruik gemaakt om enkele lange calls te kopen en heb ik met de recente stijging toch al mooi winst.
En Logitech een dikke 6% naar beneden na earnings, cijfers toch wel een pak slechter als verwacht. Het probleem is dat ik momenteel geen trigger zie die de trend kan doen keren, je zit dan ook nog eens met de problemen in de supply chain.

Logitech International (SIX: LOGN) (Nasdaq: LOGI) today announced financial results for the second quarter of Fiscal Year 2022.

• Q2 sales were $1.31 billion, up 4 percent in US dollars and 2 percent in constant currency, compared to Q2 of the prior year.
  • Q2 GAAP operating income declined 44 percent to $179 million, compared to $322 million in the same quarter a year ago. Q2 GAAP earnings per share (EPS) declined 48 percent to $0.81, compared to $1.56 in the same quarter a year ago.
  • Q2 non-GAAP operating income declined 40 percent to $211 million, compared to $354 million in the same quarter a year ago. Q2 non-GAAP EPS declined 44 percent to $1.05, compared to $1.87 in the same quarter a year ago.

Alphabet, Microsoft gaan goed.
Heb enkel Google van de twee.

V en MA krijgen klappen.

Enphase though. Is terug mijn grootste positie na earnings.

Denk eraan Intel te kopen.

APA, DVN, OVV gemiddeld +45% sinds de 5 weken dat je ze verkocht.

Wat leren we hieruit?
Markttiming op basis van macro factoren, terwijl je eigenlijk om fundamentele redenen investeerde, is kut.

Mja. Ik had al een heel mooie winst ook gemaakt op deze aandelen (factor x ...) en ik had wat hoogtevrees.
Ik heb inderdaad te vroeg verkocht, beter dan te laat evenwel.
Fundamenteel was er inderdaad niks veranderd (onderinvestering in de sector, schuldafbouw, capex- discipline, dividend-groei,...)
Met dat China-vastgoed-dingetje wat schrik gepakt ! Inderdaad irrationeel terwijl ik die drie bedrijven door en door ken en weet dat deze gewoon goed bezig zijn.

Ik overweg wel een gedeeltelijke herintrede in DVN, APA (vooral deze) en OVV na de Q3 cijfers.
En ik ging dat hier dan ook posten.

BTW Janus, ik waardeer uw input op het forum.
Je praat ook met kennis van zaken over de O&G sector, itt wat men hier soms zegt merk ik gewoon dat je die sector ook gewoon kent.

Terug
Bovenaan