Gecrasht ondertussen sinds mijn belachelijke analyses van die bedrijven (in een sterk stijgende markt by the way):
Futu, SPCE Virgin galactic, LMND, Galapagos, Fuelcell, Microvision.
Nog te gaan: Tesla (zeker -60% en meer), crypto (-90% en meer), AMC (0), Carvana (-50% en meer), en nu Upstart (-70% en meer).
Aangezien Futu een tip van mij is (november 2020, 45 dollar) toch even reageren:
Wat jij niet lijkt te begrijpen is dat het belangrijk is om (de bull thesis van) groeiaandelen nauwgezet op te volgen. Dit is geen buy and hold forever. Er zijn zo wel wat groeiaandelen waar je wat meer achterover kan leunen, maar zeker bij een bedrijf als Futu, dat o.a afhankelijk is van handelsvolumes, moet je continue opvolgen.
Er waren 3 duidelijke aanwijzingen om te verkopen:
1) Ten eerste rond mei, toen het duidelijk werd dat de retail beleggersrush, waar Futu financieel van profiteerde, sterk afzwakte. Koers rond de 130.
2) Q2 resultaten eind aug: duidelijk dat de groei weg was, koers rond de 100
3) Chinezen die gek gaan met hun reguleringen, voor mij een teken dat China voorlopig non-investable is. koers rond de 100
Wat heb ik gedaan? De helft verkocht op 195 na parabolische stijging en de rest rond 130 toen duidelijk werd dat de groei zou vertragen.
Meer dan 200% rendement op minder dan 6 maanden.
Zelfs als je Futu ondanks de duidelijke signalen tot op heden aanhoudt heb je 45% return op minder dan 12 maanden,
veel meer dan Berkshire.
—————————————-
Terwijl dat wij hier grote vissen vangen, blijf jij op basis van het gevoel in je kleine teen* roepen dat het gaat stormen en dat we allemaal naar binnen moeten. Er is echter geen wolkje aan de lucht, dus wij blijven liever verder vissen. Van zodra het grijs wodt, zullen we wel stoppen. Analoog aan Upstart, alles wijst op gigantische en voorlopig duurzame groei, dus waarom niet investeren?
* Beter dan dat kan ik jouw ‘analyses’ niet beschrijven, sorry.