Kleine Beursfeiten

Why central Europa? Ik zit bij Ireland en heb dat zo gelaten tot nu toe.
Kan niet kiezen hoor :p Die hebben mij eind vorig jaar automatisch overgezet naar IB Lux. Allez, heb men goedkeuring toen gegeven natuurlijk he maar met die hele migratie in december kon het lang duren tegen da je antwoord kreeg van de support desk dus heb dat toen maar gewoon zo gelaten en IB lux aanvaard. Leek me ook geen slechte optie. Een goeie week geleden bericht gekregen dat IB Lux alle activiteiten stop zet vanaf 20 september 2021. Dusja...

Vanaf maandag kon ek ook geen nieuwe posities meer openen dus dan maar IB CE snel aanvaard want tegen da ge antwoord krijgt van de support desk.... 20 september is heel dichtbij he. Dat risico wou ek niet lopen.

On 6 September 2021, all accounts with outstanding tasks will be restricted to closing transactions. The opening of new positions will not be permitted. Furthermore, as IBLUX will cease regular operations in September 2021, we may need to take one or more of the following actions by 20 September if we are unable to effect the transfer of your account as per your prior authorization:

Op 1 januari 2021 (na de Brexit) had IB nog geen licentie voor Hongarije (Centraal Europa) dus hebben ze toen alle accounts overgezet naar IB Lux & IB IE maar bij LUX was er precies een limiet van 10 000 accounts. Ze hoopted dat de limiet relaxed zou worden maar dat is niet gebeurd dus nu ze hun licentie voor CE hebben, gaan ze hun licentie in Luxemburg nu stop zetten en iedereen overzetten naar IB IE & IB CE.

Interactive Brokers Luxembourg SARL was granted authorisation by the Luxembourg Financial Sector Supervisory Commission (Commission de Surveillance du Secteur Financier, CSSF) to operate as an investment firm in November 2019. At that time, the CSSF imposed a limit of 10,000 accounts on IBLUX, which we accepted with the hope that this limit would be relaxed. As time has passed, we have recognised that our initial aspiration to grow a European business via IBLUX no longer makes sense since the bulk of Interactive Brokers’ European business has moved to other Interactive Brokers entities over the past four months in recognition of Brexit. Therefore, in the coming months, we will cease IBLUX’s regulated business, and as a result, we will need to make some changes in relation to which legal entity does business with you.

Laatst bewerkt:
Welk verschil maakt het uit bij welke ge zit?

Moet alles wel nog es te goei doornemen maar:

IBCE will support a limited number of deposit currencies. The following ten cash deposit currencies, the “Allowed Deposit Currencies” are:

• EUR, USD, GBP, CHF, DKK, NOK, SEK, HUF, CZK and PLN

Had nog 5 CAD staan op men account bij IB Lux. Bericht gekregen om die om te zetten naar één van bovenstaande currencies vooraleer de overzetting kon gebeuren -_- Ge kunt zo te zien dus geen CAD aanhouden bij IBCE. Vrij bizar wel.

Denk dak toch es ga vragen om mijn account over te zetten naar IB IE. Niet alleen omdat ge geen CAD kunt aanhouden maar voel me toch wel wat veiliger dat men geld in Ierland zit dan in een semi-dictatuur als Hongarije.

Laatst bewerkt:
Mij hebben ze vanaf het begin af aan overgezet naar IB.Ireland. Ik snap het nut ook niet van Luxemburgse entiteit die ze openen en precies vlak erna weer opdoeken.
Toch content dat ik bij Bolero zit :ROFLMAO:
1 put optie shorten bij Bolero en ze vragen als margin requirement dat je heel het onderliggende kan aankopen. Begin daar maar eens mee als je AMZN en GOOG naked puts gaat shorten.

Mij hebben ze vanaf het begin af aan overgezet naar IB.Ireland. Ik snap het nut ook niet van Luxemburgse entiteit die ze openen en precies vlak erna weer opdoeken.
Waarschijnlijk na de Brexit vote licentie in Lux aangevraagd omdat die qua regelgeving het meest interessants was en ook fiscaal voor de klanten. Het initiële plan was vermoed ik dan ook om iedereen naar Lux over te zetten maar gezien die limiet van 10 000 accounts en de Luxemburgse toezichthouder hier niet inbond, hebben ze bijkomend een licentie voor CE aangevraagd. Aanvraag licentie voor Hongarije duurde echter langer dan voorzien dus moesten ze wel in Ierland een bijkomende licentie aanvragen anders konden ze maar 10 000 klanten in Lux bedienen vanaf 1 januari 2021.

Daarnaast, al hun europese cliënten in Hongarije plaatsen zou ook nogal riskant zijn (politiek gezien) dus niet onlogisch dat ze daarnaast ook nog Ierland kozen. Ierland lijkt me qua regelgeving en fiscaliteit ook de tweede/derde beste optie te zijn in Europa te zijn dus op zich niet onlogisch. Allez, ben maar aant gissen he maar zal denk ik zoiets zijn.

Laatst bewerkt:
Hoe gaat het ondertussen in de wondere wereld van saxo bank?

Zijn er al US opties?
Zijn de margins hetzelfde als bij Binck?
Zijn er nieuwe valuta rekeningen?

Situatie uit de cijfers lijkt vrij duidelijk.
Schuldeisers zijn fucked. Bedrijf is niet solvabel. Bedrijf kan verre van de schulden afbetalen. Als alles geliquideerd wordt krijgen ze mss 30% van hun geld terug.
Interest op hun schuld twee keer zo hoog als hun fcf.

Enige uitweg lijkt gewoon schulden omzetten naar equity (mogelijk preferred shares) om die interest expense op te lossen en hopen dat het bedrijf vrij normaal wordt.

Da's beter uitgelegd dan ik kan 😉

Er zit veel potentieel in het aandeel.

Vreemd verloop van conversatie :-)

xrace , wat @Nesjamag wil zeggen is dat de huidige aandelen 0 (nul) waard zijn, en als er een eventueel gezond bedrijf zou uit komen, dat de winst daarvan voor de huidige schuldeisers zal zijn.
Logisch ook aangezien deze momenteel gigantische kredietverliezen op hun leningen hebben.

De huidige aandeelhouders krijgen, zoals in 99% van dergelijke faillissementsherstructureringen, niets.

Moet alles wel nog es te goei doornemen maar:

Had nog 5 CAD staan op men account bij IB Lux. Bericht gekregen om die om te zetten naar één van bovenstaande currencies vooraleer de overzetting kon gebeuren -_- Ge kunt zo te zien dus geen CAD aanhouden bij IBCE. Vrij bizar wel.

Denk dak toch es ga vragen om mijn account over te zetten naar IB IE. Niet alleen omdat ge geen CAD kunt aanhouden maar voel me toch wel wat veiliger dat men geld in Ierland zit dan in een semi-dictatuur als Hongarije.
Dat is wel beperkend.
Geen Canadese en Australische dollars, geen Yen, Geen Hong Kong.

Kunt ge wel nog handelen in die aandelen, met dan automatisch extra currency kosten dan?
Als dat nog gaat valt het mss nog mee aangezien ze toch lage currency transactiekosten hebben. Voor dividenden van aandelen in die currency dan mss weer minder.

Vreemd verloop van conversatie :)

xrace , wat @Nesjamag wil zeggen is dat de huidige aandelen 0 (nul) waard zijn, en als er een eventueel gezond bedrijf zou uit komen, dat de winst daarvan voor de huidige schuldeisers zal zijn.
Logisch ook aangezien deze momenteel gigantische kredietverliezen op hun leningen hebben.

De huidige aandeelhouders krijgen, zoals in 99% van dergelijke faillissementsherstructureringen, niets.
Maar als de schuldeisers akkoord gaan met een doorstart om zo meer er uit te kunnen halen is toch goed voor de waarde van het aandeel? Het aandeel stijgt dan toch?

Maar als de schuldeisers akkoord gaan met een doorstart om zo meer er uit te kunnen halen is toch goed voor de waarde van het aandeel? Het aandeel stijgt dan toch?
Stel dat er nu 1000 aandelen zijn van 1€.
En 17000€ schulden.

Dan kunnen de schuldeisers vragen om hun 17000€ schulden om te zetten in 340000 aandelen van 0.05€.

Dan kunnen de schuldeisers vragen om hun 17000€ schulden om te zetten in 340000 aandelen van 0.05€.
Enkel als ze convertibles bezitten. Ik vind in hun jaarrapport hier niet meteen informatie over terug, maar het volgende staat wel letterlijk in hun annual report:

Conclusion
While there are still a number of processes that have to be followed and hurdles that need to be crossed in this extremely challenging and complex Litigation Settlement Proposal, the Management Board believes that as a result of the progress that has been made to date in obtaining the necessary related creditor and other regulatory and legal approvals, combined with the Management Board’s assessment that the offer is in the best interest of all stakeholders, that it is more likely than not that the global Litigation Settlement Proposal will succeed and the required regulatory approvals will be obtained, and therefore the Group and the Company remains a going concern for the 12 month period following the date of issue of these 2020 Consolidated Financial Statements. In determining the appropriate basis of preparation of these 2020 Consolidated Financial Statements, the Management Board is required to consider whether the Group can continue in operational existence for the foreseeable future. The Management Board
draws attention to the following facts (in the 2020 Consolidated Financial Statements):

(i) At 30 September 2020, the Group's current assets exceed its current liabilities;
(ii) At 30 September 2020, the Group’s total liabilities exceed its total assets and there is uncertainty regarding the Group's ultimate ability to settle its long-term debts;
(iii) Until the Litigation

Hoe gaat het ondertussen in de wondere wereld van saxo bank?

Zijn er al US opties?
Zijn de margins hetzelfde als bij Binck?
Zijn er nieuwe valuta rekeningen?
Opties nog altijd niet. Kheb nog eens een boze mail gestuurd. Bende amateurs, als ge nog niet eens dezelfde beleggingsinstrumenten kunt aanbieden vanaf dag 1 migreert dan gewoon later of niet hé.

Ik heb de mail des doods ook gekregen

"Wat verandert er voor u? Uw rekening verhuist binnenkort naar het platform van Saxo Bank. Als u ook een Laten Beleggen rekening heeft, verhuist deze op een later moment mee." "Op 4 oktober a.s. is het zover, dan gaat u over naar het nieuwe SaxoInvestor platform"

😭

Ik vermoed dat ze de Amerikaanse opties dan wel in orde gaan hebben tegen dat ze mij gaan verhuizen, anders snap ik hun tactiek echt niet hoor.
Stel je voor dat ik mijn brol niet kan doorrollen. Of dat de margin percentages gigantisch gaan verschillen.

Tijd voor drama te gaan verkopen op de klantendienst.

Ik heb een account op dat Saxo platform van een oude Binckbank rekening die daar naartoe gemigreerd is en ik krijg daar een foutmelding wanneer ik een order probeer te zetten op VWCE "
Exposure cannot be increased due to client configuration and your trading is restricted." Ik ben nochtans wel gekwalificeerd om die ETF te kopen.
Er staat nu 500 euro op die rekening, en ik probeer een limit order te zetten van 2 stuks VWCE voor 97 euro, dan zou dat toch moeten lukken om dat te kopen?
Voor ik er meer geld op zet wil ik wel weten of het werkt :)
Ik vind dat platform van Saxo niet erg gebruiksvriendelijk en de meningen op internetfora zijn er ook niet zo enthousiast over.

Misschien dat ik er weg ben en bij degiro een rekening aanmaak. Daar kan je maandelijks van hun kernselectie ETF's kopen en dan moet je geen transactiekosten betalen, dat is wel interessant.

Laatst bewerkt:
Ik heb de mail des doods ook gekregen

"Wat verandert er voor u? Uw rekening verhuist binnenkort naar het platform van Saxo Bank. Als u ook een Laten Beleggen rekening heeft, verhuist deze op een later moment mee." "Op 4 oktober a.s. is het zover, dan gaat u over naar het nieuwe SaxoInvestor platform"

😭

Ik vermoed dat ze de Amerikaanse opties dan wel in orde gaan hebben tegen dat ze mij gaan verhuizen, anders snap ik hun tactiek echt niet hoor.
Stel je voor dat ik mijn brol niet kan doorrollen. Of dat de margin percentages gigantisch gaan verschillen.

Tijd voor drama te gaan verkopen op de klantendienst.
Inderdaad opties bij Saxo pas in oktober, heb antwoord gekregen op mijn mail. Tis dan te hopen dat ze alles aanbieden en niet enkele beurzen en andere dan later, want dan sluit ik de boel ginder.

Misschien dat ik er weg ben en bij degiro een rekening aanmaak.
Ik hoop dat er nog wat updates volgen want mijn port overzetten is geen optie gezien de kosten (Belfius is de enige die de kosten zou vergoeden bvb). Mss valt het voor mezelf nogal mee omdat ik een vrij klassieke belegger ben (gewoon aandelen/ETF en sporadisch eens een turbo).

Op basis van wat ik al gelezen heb moeten ze bij Saxo toch een alternatieve denkwijze hebben - je neemt een speler over met een goede reputatie en vrij goed platform, een logisch denkend mens zou dan toch geneigd zijn de goede zaken over te nemen en de mindere pogen te verbeteren ... we zullen zien wat de eigen ervaring brengt binnen een aantal weken/maanden

Eén van de meest spectaculaire WSB-verhalen zie je hier:

Een persoon slaagde erin om zijn 100.000$ naar 5.000.000$ te brengen. Helaas wou hij niet cashen en verloor zo goed als alles.
Met zijn resterende 10.000$ + een lening maakte hij zijn allerlaatste alles of niets transacties. Resultaat, opnieuw bijna 3.000.000$ in zijn portefeuille.

Ongezien gevaarlijk en speculatief, maar het geluk was aan zijn zijde en zijn leven ziet er alvast voorgoed anders uit.

Terug
Bovenaan