Ja algemeen welke aandelen interessant kunnen zijn wanneer binnenkort 5G wereldwijd uitgerold wordt. Enerzijds ontwikkeling, chips en anderzijds netwerk en infrastructuur veronderstel ik. Ken er niet veel van, vandaar mijn vraag. Maar lijkt wel de moment.
Er zijn verschillende "plays", welke de meest value vangt of het meeste aandeelrendement gaat opleveren da's voor jouw te bepalen

1) heb je de infrastructuur. Een telecommast eigenaarr zoals AMT (een REIT) komt dan in the picture.
2) de telecomproviders zoals Orange, AT&T, Verizon, Vodafone die net zoals AMT de masten in beheer hebben, maar de connectiviteit leveren aan de users.
3) de leveranciers van de telecomproviders met de effectieve 5G licenties: Nokia, Ericcson, Huawei & ZTE.
4) bepaalde industriëen die hierdoor veel efficiënter zouden kunnen werken. Da's ne moeilijke denk ik om nu al te identificeren.
5) Een bedrijf zoals Broadcom (ticker AVGO) dat een beetje van alles doet in technologie
Ivm Internet of Things (IoT), dat is al volle bak gaande. Daar is vaak narrowband internet (voor slimme meters bvb) of 4G voldoende.