Lol is da al zo oud? Damn, wist ik niet eens. Fair enough.
En hey, Windows Phone was imo echt wel goed. Ik had zelf een Lumia 920 en die tiles waren geweldig. Ook super stevig, deed me denken aan de Nokia 3210. Idem met Teams imo. Het ligt waarschijnlijk vaker bij de admin die te veel aan het prutsen is met de config dan bij Teams zelf waarom het soms misloopt.
On another note, ik weet dat dit niet HET algemene AI-topic is (misschien werd het daar wel gemeld?). Toch is het imo belangrijk omdat het gaat over hoe we de beurswaarde en toekomst van bedrijven beoordelen.
In
de laatste podcast De 7 Extra (De Tijd) deelt MIT-topman
Andrew McAfee een nogal nuchtere blik op AI binnen bedrijven. 2 specifieke inzichten waren voor mij wel interessant in het kader van het huidige marktsentiment:
- De "95% mislukking" is onzin: McAfee ontkracht resoluut de hyphe dat 95% van de AI-investeringen faalt (13:59). MIT brengt dit soort rapporten helemaal niet uit (15:10). Het getal komt uit een marketinggedreven whitepaper gebaseerd op interviews of press releases.
- Bedrijven vliegen nog blind: Veel bedrijven investeren momenteel fors in AI zonder dat ze de infrastructuur hebben om de exacte ROI te meten (16:48). McAfee vergelijkt de huidige fase met de vroege luchtvaart (17:00). Veel trial en error, maar missen nog de "dashboard-instrumenten" om harde cijfers te tonen (17:34).
Dus, als bedrijven zelf intern nog niet goed kunnen meten
hoe en
of een AI-project rendeert, hoe kunnen analisten dan nu al winst- of verliesprognoses baseren op AI-integratie? We staan pas aan het absolute begin van A(G)I. Analistenrapporten die nu al harde winststijgingen (of totale disruptie) claimen of bedrijven neersabelen, neem ik voorlopig met een flinke korrel zout.
Helaas doet de markt dat niet, kijkende naar Adobe. Ik volg Fernando hier wel (als ik geld had) om nog wat extra in ADBE te steken. Het wordt ongelofelijk hard afgestraft.