Kleine Beursfeiten

Ik verkoop vandaag al mijn CROX (+20% +-) en ik verdeel het tussen ADBE en GTLB.

Ik wil meer uit retail trekken en nogmaals richting een sector in crisis (maar nog steeds met toekomst imo).

Ik geloof dat ADBE een AI winnaar gaat zijn (zijn ze al). Al die gratis generatieve meuk kan niet gratis blijven. Kijk al die capex en geen revenue. Adobe is al winst aan het puren uit hun AI toepassingen, ze hebben de naam en blijven een cash cow. Professionals moeten met zaken als Adobe blijven werken want anders is hun copyright toedels, als ze ooit eens iets moois maken.

GTLB is in de trend van enkele investeringen die op het randje van winstgevend worden staan. Als het verder zou dalen => overnamesave is likely. Als het stijgt krijg ik sowieso een stressloze stramme kabouter.
CROX geloosd op marktopening tegen 97,8 blijkbaar. ADBE gekocht tegen $260,2, GTLB tegen $28,9.

Niet ontevreden. We zullen zien wat het geeft qua timing.

Als olie aandelen zo blijven gaan dan zal ik niet lang meer oliebedrijven blijven bijkopen.
Volgende wellicht chemicals, tenzij die ook duurder geworden zijn voor ik terug cash heb om te kopen.

On another note, iemand die nieuws kan vinden ivm Ackermans & Van Haaren ? +4% op geen nieuws, niet van hun gewoonte.
Er is de laatste maand eigenlijk maar 1 constante in mijn portefeuille... ACKB stijgt. Ik ging er gemakkelijkheidshalve vanuit dat hun stake in DEME daar mee de grote drijvende factor in was maar er lijkt niet echt een einde aan te komen, vind ook niks terug van vandaag. Ik heb mijn positie van begin november: +38% :crazy:

Tariffs afgeschoten door het hooggerechtshof. Benieuwd wat de impact gaat zijn en wat Donald als alternatief uit zijn hoed gaat trekken..

Grail door het putje vandaag. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel.

Said it before, de test werkt niet. Ze kunnen de data spinnen wat ze willen, conceptueel is het een pwapwapwa.

Tariffs afgeschoten door het hooggerechtshof. Benieuwd wat de impact gaat zijn en wat Donald als alternatief uit zijn hoed gaat trekken..

De clownshow gaat gewoon door. 🥲

De clownshow gaat gewoon door. 🥲

Dit is toch de opperste afgang aan 300 per uur. De midterms gaan proper zijn :laugh:

De GOP gaat zich intern gewoon tegen hem keren. Waarom zou je die clown nog steunen ?

"10% global tariff" - de markt is erg onder de indruk van TACO Trump :laugh:

Welke justificatie gaat hij nu uit zijn hol toveren om die 10% te verantwoorden. En waar is Loser Luttnick nu ?

Btw, nog erger dan een kleuter. Hij krijgt 6-3 op zijn doos van een supreme court vol met GOP vrienden en zijn respons is "I don't need Congress approval". Ja, vriendschap, 'da gade gij niet bepalen, he'. Je hebt just ongelijk gekregen van Supreme Court en je zegt gewoon dat het geen waar is. En dan nog het Supreme Court de mantel uitgeven voor idioten. Terwijl hij elke keer het in zijn kraam past zit te flapperen met Supreme Court uitspraken. GE-NANT.

Artikel op MarketWatch vat het goed samen. De titel "What a fiasco. Trump's tariffs are an economic and legal mess." Nu vermoed ik wel dat de journalist van dit artikel geen al te grote fan was van DJT. Maar als dit de doorsnee toon wordt in alle media, gaan het moeilijke midterm voorbereidingsmaanden worden... Niet noodzakelijk goed voor de beurzen...

MAGA types are going to be hard-pressed here to blame everything on “the Deep State” and the nefarious dark forces thwarting their hero. Donald Trump has appointed three of the nine justices on the Supreme Court, and two of them ruled against him. Only Brett Kavanaugh voted to uphold his tariffs. (The other two justices who sided with the Trump administration, Samuel Alito and Clarence Thomas, were appointed by George W. Bush and George H.W. Bush, respectively, which means two-thirds of any support for Trump’s tariffs came from judges appointed by one of the leading families of “the Deep State” and “the establishment.” Oops!)

You can make a good argument that this news is bearish for bonds, because it surely raises further questions about parlous finances of the U.S. government. Without those revenues, the government’s debts will rocket even faster — and it will have to increase the supply of Treasury bonds significantly.

There again, you could make a plausible argument that this news is bullish for bonds, because the uncertainty can hardly be good for business and this may threaten the economy. Furthermore, tariffs added to prices, at least in the short term, and therefore to immediate inflation, although the longer-term picture isn’t so clear.

The U.S. Constitution, as two-thirds of the U.S. Supreme Court’s judges have just pointed out, is unambiguous about tariffs. The power to impose them is explicitly vested in the Congress. And the U.S., for now anyway, still has a constitutional government with rules and guardrails.

Nowhere does the U.S. Constitution give the president the power to slap extra tariffs on imports from Switzerland because he “didn’t like” how that country’s president spoke to him. The Founding Fathers left that one out.

The Trump administration, as usual, ends up looking like less than the sum of its parts — and that’s if you take the most optimistic and supportive view. Farce.

Laatst bewerkt:
Novo - 15% vandaag
Geen complete verrassing… Laat maar zakken zou ik zeggen 😃.
Kan ook 44$ zijn. Twijfel tussen 35 en 44$ momenteel. Als het daar geraakt, koop ik.
05/11/2025 komen de resultaten voor Novo Nordisk. Ik hoop op een tegenvaller en een terugval naar de SMA200 maandbasis, zijnde 35,87$ momenteel. Raakt het daar, dan wil ik rond die prijs mijn eerste plukje aanschaffen.

Rond 44$ (45$) was er reeds een (tijdelijke) bodem. Nu de weg naar 35$ graag 😃.
Zelfde zal uiteindelijk ook volgens mij met Novo Nordisk gebeuren. Hier ook heel lang sterk positivisme. Ben benieuwd hoe het gaat zijn als we mogelijk +/- 36$ gaan zien binnenkort. Niemand die het destijds geloofde, maar nu lijkt het eventueel toch waarheid te gaan worden, zeker met een mogelijke tijdelijke daling van de beurzen in het verschiet. Tenzij dat de results over 5 dagen heeel goed meevallen natuurlijk, maar dat is gokken:
36$ om te beginnen?

Dat is mogelijk het begin van het fenomeen van de "geflopte BG meme aandelen investment cases"

Hoewel bij UNH het nog te vroeg is om de rekening te maken!!!

Kort samengevat: Een bepaald aandeel wordt zot populair, quasi altijd een vallend mes. De theorie van value investing komt boven en volgens BG is de markt irrationeel. Elke keer als de kwartaalresultaten uitkomen en het trekt op niks, wordt dat toch als positief geïnterpreteerd en kopen ze bij. Bij kritiek is het antwoord altijd "je moet dat op de lange termijn bekijken". Vervolgens blijft het floppen en dan wordt het stil en stappen ze op het volgende BG meme aandeel. Een post mortem uitvoeren aka een analyse waarom ze verkeerd waren dat gebeurd absoluut niet.

Als je ze er achteraf dan op wijst dan krijg je de wind van voren, als zo een aandeel toch toevallig eens stijgt (hierdoor blijven ze dat gedrag vertonen), dan voelen ze zich geniaal, worden ze vaak zeer arrogant/onbeleefd en staat het forum vol lofberichten (ook al vergeten ze dat de indexen ondertussen meer gestegen zijn en dat de rest van hun meme brol dik gezakt is). Vaak steken ze die winst dan in het volgende/ander BG meme aandeel dat dan flopt en weg is de winst.

Voor concepten als opportuniteitskost en benchmarken, moet je niet op BG zijn.

Historisch overzicht van geflopte BG meme aandelen investment cases

Pre 2022: ABI & Bpost
2022 - 2024: Oxy
2025: wrs Novo? & UNH?

Er zijn zelf forummers die meegedaan hebben/meedoen aan elk van die BG meme aandelen en het niet afleren :support:

In 2026 wint opnieuw Novo? 🤯

Terug
Bovenaan