Kleine Beursfeiten

@:unsure: wil blijkbaar eigenhandig de beurskoers van KBC stutten door zoveel te traden en is daar een paar jaar geleden al op gewezen:
Bwa zoveel trade ik nu ook niet hoor.. 30-40 per jaar ofzo?

Waarom specifiek verkopen? Die bandbreedte waarin het beweegt is zodanig klein dat je potentiele winst toch miniem is? Is gewoon een dividendaandeel, die 0,7% die je verliest door te verkopen en aan te kopen pakken waarschijnlijk een groot deel van je rendement weg.
winst is winst. Heb al meermaals willen verkopen maar dan toch niet gedaan en ging het ineens weer onder mijn aankoopwaarde.
Soit, extra lang aanhouden om 50 euro extra winst te krijgen is het mij niet waard. Ik haal plezier uit dat traden en lichte winsten te boeken.

Ik sluit me aan bij @horste - mag ik vragen op welke basis je een daling van de koers verwacht, zelf verwacht ik eigenlijk een milde stijging:
you must be new here... ik doe niks van analyses :unsure:

yep, maar dan herinner ik mezelf eraan dat ik er later spijt van ga hebben dat ik het risico niet genomen heb alst 2x gaat :)

toch wel goeie TA van u, ik heb u den bal nog nie veel zien misslaan.
Kleine startpositie nu kan geen kwaad. Dan kun je nog verdubbelen als het nog extremer zou zakken.
En ja, toen ik het target rond 240$ weergaf, stond Adobe nog aan 371$… Niemand kon zich toen 240$ inbeelden. Nu zijn we er bijna… We zijn al naar 251$ gegaan.
EDIT: zelf heel kleine startpositie gekocht, weinig genoeg om te verdrievoudigen moest het nog wat doorzakken, genoeg om wat winst te halen voor het geval we dicht bij een bodem zitten. De logchart op lange termijn geeft me ook het idee dat we tussen nu en 180$ wel “vrij zeker” een bodem hebben.

Laatst bewerkt:
De eerste sommen roerende voorheffing van het jaar zijn gesponsord aan de overheid zie. Eerst dividenden binnen op Saxo.
Jeuj en boe at the same time! :rofl:

Eentje die ik al lang heb maar sporadisch wat heb bijgekocht heeft ook deftig rendement: Moury Construct - op papier zelfs nog steeds goedkoop als hun marges niet in elkaar stuiken.

Dat bedrijfje heb ik ook al een hele tijd in portefeuille, ook een multi-bagger. Toen ik het kocht representeerde hun netto cash reserve meer dan 60% van de prijs per aandeel :rofl: Ondertussen nog zo'n 40% (op basis van de laatst gekende cijfers). Heb het op een kleine positie gehouden gezien het slecht verhandelbaar is.
Mede-aandeelhouder hier.
Tijd dat ze naar de continu markt trekken. Maar het management houdt zich niet bezig met de koers (noch met financiele optimalisatie ondanks hun gigantische cashreserve).
Ter info: User "rikvanlooy" op het Beursig forum deelt geregeld goede info over Moury. Hij kent het bedrijf door en door, nemt geregeld deel aan de AV, enzoverder.

Mede-aandeelhouder hier.
Tijd dat ze naar de continu markt trekken. Maar het management houdt zich niet bezig met de koers (noch met financiele optimalisatie ondanks hun gigantische cashreserve).
Ter info: User "rikvanlooy" op het Beursig forum deelt geregeld goede info over Moury. Hij kent het bedrijf door en door, nemt geregeld deel aan de AV, enzoverder.

Dat is idd een connaisseur, eigenlijk ook nodig want als je het met de info van Moury zelf of analisten moet doen ...

Mede-aandeelhouder hier.
Idd. Heb daar een tijdje geleden gelezen dat een deel van de cashberg in goud en goudmijnaandelen zou zitten. We zullen volgende maand wel zien wat het resultaat daarvan is.

Het AI drama lijkt stillaan weg te ebben.

Stillaan tijd om op de koopknoppen te drukken. :hakkuh:
Zou misschien nog een weekje wachten, conflict VS+Israel vs Iran komt eraan en dat zal een paar grootordes steviger zijn dan de bombardementen van afgelopen jaar afgaande op de opbouw van militair materiaal door de VS. Zou ook wel eens een impact kunnen hebben op de Amerikaanse beurzen. :)

Zou misschien nog een weekje wachten, conflict VS+Israel vs Iran komt eraan en dat zal een paar grootordes steviger zijn dan de bombardementen van afgelopen jaar afgaande op de opbouw van militair materiaal door de VS. Zou ook wel eens een impact kunnen hebben op de Amerikaanse beurzen. :)
Als je dat verwacht moet je misschien best olie aandelen kopen 🤔.

Nu nog dan vermoedelijk?
Lijkt mij wel ja, als je de waardering vergelijkt met Stripe dan zou je hier wel een mooie sprong kunnen zien als Stripe naar de beurs zou komen bijvoorbeeld.

Verder is de markt wat geschrokken omdat ze veel nieuw personeel gaan aanwerven, maar op zich kan je dat toch moeilijk problematisch vinden? Ze willen gewoon verder groeien, lijkt me weinig mis mee.

Ik verkoop vandaag al mijn CROX (+20% +-) en ik verdeel het tussen ADBE en GTLB.

Ik wil meer uit retail trekken en nogmaals richting een sector in crisis (maar nog steeds met toekomst imo).

Ik geloof dat ADBE een AI winnaar gaat zijn (zijn ze al). Al die gratis generatieve meuk kan niet gratis blijven. Kijk al die capex en geen revenue. Adobe is al winst aan het puren uit hun AI toepassingen, ze hebben de naam en blijven een cash cow. Professionals moeten met zaken als Adobe blijven werken want anders is hun copyright toedels, als ze ooit eens iets moois maken.

GTLB is in de trend van enkele investeringen die op het randje van winstgevend worden staan. Als het verder zou dalen => overnamesave is likely. Als het stijgt krijg ik sowieso een stressloze stramme kabouter.

Mede-aandeelhouder hier.

Ook aandeelhouder hier sinds 2022.

Eender kleine positie jammer genoeg 3,88% van totaal PF

On another note, iemand die nieuws kan vinden ivm Ackermans & Van Haaren ? +4% op geen nieuws, niet van hun gewoonte.

Terug
Bovenaan