Je verwart de "Pick & shovel" AI stocks à la NVIDIA (chips, hardware, cloud, etc. etc.) die effectief rijk worden door de AI hype met de "Gold-digger" AI stocks die hopen er immense waarde uit te halen.
Die eerste genieten terecht (voor de korte termijn dan toch) van hoge waarderingen, maar Duolingo zit duidelijk niet in de Pick & shovel categorie.
Volgens mij verwar jij meer dan ik.
De narrative investing is hier de laatste tijd echt off the charts aan het gaan.
Denk jij echt dat er geen waardecreatie is door AI in toepassingen zoals software? ( Waaronder CRWD maar ook Duolingo is een SaaS bedrijf)
Ik zeg dat DUOL nu op 190 een dikke buy is en ik blijf erbij.
Ik zie ook helemaal niet wat jij ziet. Het is niet duur gewaardeerd => Fcf yield van 2,5% na aftrek van SBC en FCF groeit 50% jaar over jaar. PE is echt geen goeie metric om een bedrijf te waarderen dat niet geoptimaliseerd is voor earnings dus kom daar niet mee af.
De huidige narrative is ook dat AI een headwind is voor DUOL terwijl ik dit helemaal niet zo zie, wat de CEO ook zegt:
1) Chatgpt gaat DUOL disrupten want je kan ook van chatgpt leren of gemini of whatever => Nee, het belangrijkste bij een taal leren is consistentie, en wat heeft een heel hoge retention rate( vergelijkbaar met instagram, facebook)? Duolingo.
2) Door real life vertaling heeft het geen nut om nog een taal te leren => Nee, mensen zien een taal leren als een uitdaging of hobby, kijk bvb maar naar schaken waar DUOL ook ingaat nu. Computers zijn al heel lang beter en toch blijven mensen schaken.
Behoudens een market downturn gaat dit bedrijf gewoon veel hoger staan binnen enkele jaren, just my 2 cents.
Ik zei trouwens hetzelfde bij Google wat ook narrative investing was => Google is woke, google loopt achter in AI, search wordt disrupted door AI. Heb hier zelfs gelezen dat Google binnen 5j niet meer gaat bestaan( lol?)