Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tijd voor een tijdelijke beurscorrectieJa big tech
Fire here I come
Asml ook weer lekker bezig vandaag.
.Zit zelf ook in de Nasdaq-100 via EQAC. Is echt niet normaal. Ook al daalt het soms erg sterk, het herstel is vaak nog straffer.Ik had al even niet meer naar mijn ETF's gekeken, maar ik zie nu dat ANX.PA (mijn grootste positie) al 257€ staat ..
Niet slecht tegenover de 169€ low van de laatste 52 weken.
Beste beslissing van de laatste 5 jaren om volledig op de QQQ in te zetten en niet meer te switchen tussen long GOOGL, AMZN, AAPL, ... of calls te schrijven. Visa daarentegen is niet zo fel gestegen, normaal kloppen die de Nasdaq op langere termijn en hun monopolie is nog altijd ijzersterk.
Waarom ANX.PA en niet CNDX?Ik had al even niet meer naar mijn ETF's gekeken, maar ik zie nu dat ANX.PA (mijn grootste positie) al 257€ staat ..
Niet slecht tegenover de 169€ low van de laatste 52 weken.
Beste beslissing van de laatste 5 jaren om volledig op de QQQ in te zetten en niet meer te switchen tussen long GOOGL, AMZN, AAPL, ... of calls te schrijven. Visa daarentegen is niet zo fel gestegen, normaal kloppen die de Nasdaq op langere termijn en hun monopolie is nog altijd ijzersterk.
Ik krijg hier nog geen hoogtevrees, plan is om die positie nog +20 jaar aan te houden, maar het gaat best wel hard.Zit zelf ook in de Nasdaq-100 via EQAC. Is echt niet normaal. Ook al daalt het soms erg sterk, het herstel is vaak nog straffer.
Ik heb in het begin eerst CNDX gekocht, maar uiteindelijk alles naar ANX.PA overgezet omdat die een langere stock price history had via yahoo.finance en zo kon ik het gemakkelijker backtesten om de MDD's te simuleren en te zien hoeveel ze historisch gezien corrigeren. Met CNDX was er minder data voor handen. ANX is ook 0.23% fee vs 0.30% voor CNDX. Dat gezegd zijnde, beiden zullen het wel goed doen als de QQQ het goed doet.Waarom ANX.PA en niet CNDX?
Als ik elke keer mijn positie had moeten trimmen als ik dit bovenstaande dacht dan zat ik nu op 0€ winst.Ik ga nu effectief een order zetten om de helft van mn NVDA weer te verkopen. Dit is bonkers. Cash wordt gewoon aangehouden voorlopig.
Wel een echte FOMOAls ik elke keer mijn positie had moeten trimmen als ik dit bovenstaande dacht dan zat ik nu op 0€ winst.
Overweeg op z'n minst om een call te schrijven of een put te kopen als alternatief voor een volledige aandelen exit. Zelfs als je tijdelijk juist zit met je aandelen exit en er komt een (mini) correctie aan, dan nog ga je moeilijk terug instappen en wss aan de zijlijn blijven staan toekijken.
Ik vraag me af hoe het verlopen is met de forummers die hun posities verkocht hebben toen Trump een (mini)storm over de markten losliet eerder dit jaar met zijn tarieven. Toch sneu als je dan nu kijkt wat je gehad kon hebben als je je angst niet de overhand laat nemen.
Bijhouden.Iemand die een verkoop - doel heeft voor ASML of kiezen jullie eerder om bij te houden LT gezien positie in de markt?
Ik vraag me af hoe het verlopen is met de forummers die hun posities verkocht hebben toen Trump een (mini)storm over de markten losliet eerder dit jaar met zijn tarieven. Toch sneu als je dan nu kijkt wat je gehad kon hebben als je je angst niet de overhand laat nemen.
Al 4x gedaan intussen, dat herinstappen. Ik heb mijn inzet nu net 24x laten gaan, waarvan afgelopen jaar alleen al een +x2 na uitstap en herinstap, consolidatie is goed. Als de case naar boven weer meer steek maakt dan naar beneden versterk ik mijn stake weer. Maar het is absoluut geschift deze valuatie. Nu heb ik met mijn verkoop toch al zeker een 12-bagger op het droge. Daar ga ik niet van wenen.Als ik elke keer mijn positie had moeten trimmen als ik dit bovenstaande dacht dan zat ik nu op 0€ winst.
Overweeg op z'n minst om een call te schrijven of een put te kopen als alternatief voor een volledige aandelen exit. Zelfs als je tijdelijk juist zit met je aandelen exit en er komt een (mini) correctie aan, dan nog ga je moeilijk terug instappen en wss aan de zijlijn blijven staan toekijken.

Misplaatst optimisme kan ik nog volgen, zwakke fundamentals wil ik ook nog in meegaan, maar met een liquiditeitskraan die wagenwijd openstaat is er weinig reden om uit te stappen. Die opportuniteitskost die je daar nu vermeldt gaat de komende jaren lineair/exponentieel toenemen (met ups en downs erin), er is geen reden om nu aan de zijlijn te gaan staan. Gewoon buy & hold, zoals Buffett het ook al tig keer heeft aanbevolen en niet uitstappen met de minste short-term volatility golf of als je hoogtevrees krijgt.Alles gaat goed, merci. Aangezien er niets veranderd is aan de onderliggende reden tot verkoop (een in mijn ogen misplaatst optimisme op de beurzen waardoor ik me daar nu ongemakkelijk voel) heb ik noch spijt, noch plannen om op korte termijn weer in te stappen. Opportuniteitskost is nu zo'n 7%, ik heb ook niet verkocht op het dieptepunt natuurlijk.
Zou niet slecht zijnTijd voor een tijdelijke beurscorrectie.

Iemand die een verkoop - doel heeft voor ASML of kiezen jullie eerder om bij te houden LT gezien positie in de markt?
Je hebt het recht om te vragen om minder belastingen van uw loon af te houden. In sé betaal je tijdens het jaar een voorschot en worden u belastingen afgerekend met de belastingbrief. Net zoals je uw voorschot van elektriciteit op nul kan zetten kan je het afhouden van belastingen van uw loon ook limiteren (niet op nul zetten als ik met niet vergis).Mijn madam en ik geven de staat elk jaar een renteloze lening via de belastingen van zo een 4-5k aan belastingen die teveel worden afgehouden van ons loon,
Dit is geen recht.Je hebt het recht om te vragen om minder belastingen van uw loon af te houden. In sé betaal je tijdens het jaar een voorschot en worden u belastingen afgerekend met de belastingbrief. Net zoals je uw voorschot van elektriciteit op nul kan zetten kan je het afhouden van belastingen van uw loon ook limiteren (niet op nul zetten als ik met niet vergis).
Veel succes!Beetje extra short en extra puts op nasdaq.
Omdat het kan.
En omdat Buffet altijd zegt: you don't loose if you don't sell.