contextbinder
Well-known member
Nog mensen die hoogtevrees beginnen te krijgen? Hoe pakken jullie dat aan?
- Stoploss orders zetten om bij een stevige dip stukjes te verkopen?
- Telkens bij nieuwe ATH stukjes verkopen en in cash houden?
- Eerder naar de
saaiestabielere aandelen gaan die waarschijnlijk minder zakken bij een correctie?- Tijdelijk niets meer aankopen en cash op die manier laten aangroeien?
- DCA all the way?
- Gewoon alles laten lopen zoals het gaat en een eventuele correctie/crash incasseren?
YTD is hier ondertussen al 65%+ (chance gehad door IWDA op het juiste moment buiten te smijten en hard in te zetten op grondstoffen). Voor mij gaat dat toch over enkele jaarlonen die ik dit jaar extra verdiend heb. Zou pijnlijk zijn om dat te zien verdwijnen bij een eventuele crash.
Doe zoals ik en handel pro -actief: de aandelen die het meest gestegen zijn heb ik verkocht, voor de stijging werd ingezet wel te verstaan - gevolg is dat je nooit hoogtevrees kan hebben gezien er nauwelijks winst is.
Doorgaans zit ik een correctie/crash gewoon uit - al heb ik wel een nood -buffer die wordt ingezet bij een echt zware correctie of crash. Kijkend naar het verleden is het wel raadzaam om soms toch ook wat winst te nemen om echte horror -scenario's te vermijden waar forse winst alsnog een fors verlies wordt.
edit: ik heb een paar posities die de stempel "saai" hebben - maar bij een zware correctie gaan die in veel gevallen ook gewoon down the drain. Wonderen moet je daar ook niet van verwachten. En een crash voorspellen, of zoals de insteek van de vraag: een top voorspellen - beiden zijn imo zeer lastig.
Laatst bewerkt:

.