Kleine Beursfeiten

Nvidia pompt geld in verlieslatende klanten -> verlieslatende klanten gebruiken Nvidia's funding om meer GPU's van Nvidia te kopen -> Sales Nvidia stijgen.

Rinse & repeat.

Dat is gewoon dot.com playbook all over again.

Geen mening over waar de koersen naar toe gaan komende jaren, gewoon een observatie.
Voor mij een teken om nog wat NVDA te verkopen (20 stuks). Ik zit nu nog met 100 aandelen aan een GAK 40 USD. Het heeft al veel opgebracht, maar het momentum is ondertussen toch wel wat weg. Echt overprijst zoals tijdens dotcom is het (nog) niet. Ik denk wel dat praktisch alles nu wel in in de prijs zit, zelfs met het nieuws van gisteren is NVDA alsnog blijven hangen rond 183$.
Sowieso hou ik de rest in handen voor de langere termijn.

Laatst bewerkt:
Nvidia pompt geld in verlieslatende klanten -> verlieslatende klanten gebruiken Nvidia's funding om meer GPU's van Nvidia te kopen -> Sales Nvidia stijgen.

Rinse & repeat.

Dat is gewoon dot.com playbook all over again.

Geen mening over waar de koersen naar toe gaan komende jaren, gewoon een observatie.
Was/is Intel klant van Nvidia? Of refereer je naar een andere investering?

Woopdiewoop. Nieuwe ATH hier. Het is een mooi rond getalletje ook.

Not that surprising uiteraard, aangezien de indexen ook op ATH staan. Al doet de EUR/USD wel beetje pijn momenteel.

Woopdiewoop. Nieuwe ATH hier. Het is een mooi rond getalletje ook.

Not that surprising uiteraard, aangezien de indexen ook op ATH staan. Al doet de EUR/USD wel beetje pijn momenteel.

Daarom nu dollars kopen he.

Als de dollar zich hersteld en de Amerikaanse beurzen standhouden dan ontploft de portefeuille hier. 🫣

Daarom nu dollars kopen he.

Als de dollar zich hersteld en de Amerikaanse beurzen standhouden dan ontploft de portefeuille hier. 🫣

Ik ben niet echt fan van directionele bets te maken op dingen die bepaald worden door randomness (Trump en consoorten) en dingen die wat op en neer flapperen rond een historische distributie (economische groei en rentes). Zo lang USA niet long-term fucktard wordt - zoals vb Turkije - zal die dollar wel terug op en neer gaan in zijn historische distributie denk ik dan ...

Er zijn ook experts die de $ nog eens 10% verder zien zakken -> er is geen enkele incentive voor Trump om een hoge $ te hebben...integendeel

*kuch* inflatie *kuch*.

Het is niet alsof ze bananen of chocolade of computer chips of whatever lokaal produceren. Ja, Trump wil het, maar het gebeurt niet.

Ipv 10 dollar zal het 11 of 12 dollar zijn voor het lokaal product zodat de lokale producent zijn inkomen constant blijft.

Je kunt niet EN tarieven heffen EN de kosten willen afwimpelen op de producenten EN je rente laag willen houden EN je munt zwak willen krijgen EN inflatie buiten houden. It's nice to want things, maar daarom gebeuren ze nog niet... But that being said. Wat van het lijstje zal er eerst afvallen ? Geen idee. Voor hetzelfde geld gaat de munt nog 20% naar beneden met alle gevolgen vandien. Misschien niet. Dunno.

*kuch* inflatie *kuch*.

Het is niet alsof ze bananen of chocolade of computer chips of whatever lokaal produceren. Ja, Trump wil het, maar het gebeurt niet.

Ipv 10 dollar zal het 11 of 12 dollar zijn voor het lokaal product zodat de lokale producent zijn inkomen constant blijft.

Je kunt niet EN tarieven heffen EN de kosten willen afwimpelen op de producenten EN je rente laag willen houden EN je munt zwak willen krijgen EN inflatie buiten houden. It's nice to want things, maar daarom gebeuren ze nog niet... But that being said. Wat van het lijstje zal er eerst afvallen ? Geen idee. Voor hetzelfde geld gaat de munt nog 20% naar beneden met alle gevolgen vandien. Misschien niet. Dunno.
He doesn't care about inflatie hé -> zelfs bij 3% inflatie wil hij nog steeds lange rente op 1% hebben.

Ik weet het ook niet, en ga er ook niet voor hedgen of whatever, maar als ik moet gokken op $ hoger of lager tegen het einde van het jaar, dan zou ik op lager inzetten -> onze oranje vriend krijgt meestal wel wat hij wil, one way or another.

He doesn't care about inflatie hé -> zelfs bij 3% inflatie wil hij nog steeds lange rente op 1% hebben.

He not - maar de mensen uiteindelijk wel. Er komen binnenkort primaries aan. Genoeg niet-al-te-rijke staten die republikein stemmen. Als die een jobmarkt hebben dat op zijn gat ligt EN inflatie EN cuts voor de super rich... Gaan ze dat blijven slikken ? I dunno.

Ik weet het ook niet, en ga er ook niet voor hedgen of whatever, maar als ik moet gokken op $ hoger of lager tegen het einde van het jaar, dan zou ik op lager inzetten -> onze oranje vriend krijgt meestal wel wat hij wil, one way or another.

Initieel wel, maar hij moet toch veel zijn kak intrekken. Rente kan hij nog pushen. Fiscal spending ook. Algemene monetaire politiek in een of ander opzicht onrechtstreeks wel. Maar wisselkoersen is toch moeilijk. Trump zit beetje in een moeilijke positie economisch. Iedereen gaat uit van een half Armageddon met inflatie als gevolg van de tarieven en lagere rentes aangezien Trump pusht en de jobmarkt op zijn gat ligt. Maar alles wat minder dramatisch is dan gevreesd, kan zomaar de USD een boost geven.

Ik weet het niet. Maar lijkt me geen gelopen koers dat we op het einde van volgend jaar op 1.20 staan. Kan even goed dat we op 1.10 staan. Wisselkoersen is een zero sum game. Als Europa economisch harder op zijn bek gaat vs USA dan kan de USD nog altijd stijgen zelfs als het halve Armageddon zich voltrekt in de USA.

Mijn trackrecord eens bekeken:
Vanaf januari 2025: 12,5%
Vanaf 1 jaar geleden: 24%

40% BRKb (lange termijn) aankoop 270, de dollar is intussen ong. 15% gedaald
40% UNH (middellange termijn)
20% MNDY (korte termijn)

Intussen +50% op mijn investering in Ondas op kleine maand tijd (USD 2.5k winst). Vanaf volgende week mag ik verkopen. Waarschijnlijk eigen inleg eruit halen

Terug
Bovenaan