Heerlijk dagje vandaag. PF +3,56% vandaag. Monday 27% van PF.het blijft verbazingwekkend stil hier vandaag?
hier alleszins 1 van mijn 5 beste beursdagen ooit vandaag (voorlopig?) (met dank aan Powell en chippers die maar blijven stijgen)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heerlijk dagje vandaag. PF +3,56% vandaag. Monday 27% van PF.het blijft verbazingwekkend stil hier vandaag?
hier alleszins 1 van mijn 5 beste beursdagen ooit vandaag (voorlopig?) (met dank aan Powell en chippers die maar blijven stijgen)
Het dividend is €2,43 en volgens mij wordt er iets van een €3 EPS verwacht dit jaar. Niet dat boekhoudige winst veel uitmaakt voor een dinosaurus basischemie bedrijf dat 2 prioreiten heeft: nl. dividend betalen en schulden aflossen. En zoals Cucaracha al zei is ook in dit slappe jaar de vrije kasstroom hoger dan het uitgekeerde dividend. Waar jij met je 100% payout ratio vandaan komt is mij een raadsel.EPS TTM Solvay 1.31
Dividend Solvay 2.92
![]()
Snel even door hun jaarrapport gegaan:Het dividend is €2,43 en volgens mij wordt er iets van een €3 EPS verwacht dit jaar. Niet dat boekhoudige winst veel uitmaakt voor een dinosaurus basischemie bedrijf dat 2 prioreiten heeft: nl. dividend betalen en schulden aflossen. En zoals Cucaracha al zei is ook in dit slappe jaar de vrije kasstroom hoger dan het uitgekeerde dividend. Waar jij met je 100% payout ratio vandaan komt is mij een raadsel.
Ahnee wacht. Je hebt het gewoon klakkeloos overgenomen van de Yahoo Finance overview
Zo, nu is meteen duidelijk wat uw mening over Solvay waard is.
Hoe is dat nu mogelijk? Het dividend is €2,43 bruto. We zullen binnen een paar jaar wel zien of het houdbaar was.Dividend tot nu toe uitgekeerd: € 2,14 bruto
Mijn fout, slecht gegoogled. Maar dat maakt het totaalplaatje er niet beter op, integendeel..Hoe is dat nu mogelijk? Het dividend is €2,43 bruto. We zullen binnen een paar jaar wel zien of het houdbaar was.
Een race Alphabet vs Solvay?Hoe is dat nu mogelijk? Het dividend is €2,43 bruto. We zullen binnen een paar jaar wel zien of het houdbaar was.

Hier nog 17,4% van PF Monday. Kom wel van 27% gisteren. Heb deze week voor de investorday en die dag zelf, voor grote sprong, fors bijgekocht. Was het perfecte momentum. Ik zie het alvast de gap rond 240$ sluiten. Als het weer in bullmodus komt, gaat het 250+ en mogelijk weer 300+ denk ik. Ga de rest toch voorzichtig beetje bij beetje afbouwen, denk ik. Toch ook weer 16% cash in beleggersportefeuille momenteel. We zien wel wat het geeft komende week en weken. YTD 37,14%.Monday ging eergisteren even naar 180$ omdat de markt het FY27 target van 1.8B$ revenue niet hoog genoeg vond. (Analist consensus was 1.83B$ ofzo..)
2 dagen later bijna 20% hoger omdat de markt bullish is over de AI strategie en realiseert dat dat target 0 revenue contributie van AI bevat.
Wie nu nog gelooft dat markten efficiënt zijn..
Inmiddels wel positie verlaagd naar 15%. 20% winst een maand na aankoop, moeten we wat van realiseren.
Mogelijk komende tijd weer een tijdelijke ademhap voor PLUG. Staat zowaar op uitbreken. Very high risk, maar ook mogelijk op korte termijn nog een 5-bagger vanaf nu. Voor de gokkers in kleine positie.Ik had dat in februari 2020 aangehaald als een typisch voorbeeld van een waardeloos bedrijf dat opgeboden wordt door speculerende retailbeleggers.
1 jaar later stond het +1300% in de coronabubbel
Nu, 5 jaar later staat het -62% sinds de eerste vermelding, dus uiteindelijk gaat het dan wel de intrinsieke richting van 0 uit.
Maar toch wel ongelofelijk wat de markt in tussentijd kan doen.
Ja ik volg JDB ook op XMogelijk komende tijd weer een tijdelijke ademhap voor PLUG. Staat zowaar op uitbreken. Very high risk, maar ook mogelijk op korte termijn nog een 5-bagger vanaf nu. Voor de gokkers in kleine positie.
Het zou wel vreemd zijn dat dit aandeel zou stijgen met een product waar de markt op dit moment niet in gelooftEen kleine opleving van geloof kan soms veel doen. Maar het is high risk.Ja ik volg JDB ook op XHet zou wel vreemd zijn dat dit aandeel zou stijgen met een product waar de markt op dit moment niet in gelooft
Heb zojuist toegehapt en Solvay gekochtHeb mijn alert voor Solvay op 26,2€ gezet. Dit is 61,8% retracement van high van 17/10/2024 tov low van 12/11/2023. Ligt dan ook mooi op de trendlijn van 2020-2025. Als het daar ooit geraakt overweeg ik te kopen als ik beleggingsgeld op dat moment vrij heb. Indien niet, niet erg. Er zwemmen genoeg vissen in de vijver.
.Grote aankoop precies, je hebt de koers bijna een percent naar boven geduwdNog plukje BRK.B erbij aan 490.