Kleine Beursfeiten

yes, mijn top 4 is ASML, ASMI, EVS en BESI, samen 40% van port. (ook nog xfab maar da's mijn kleinste positie)
Even een stom lijkende vraag, maar ik vraag mij af waarom je betaalt voor professioneel advies om uiteindelijk tot bovenstaande aandelen te komen, dewelke hier toch ook (gratis) te vinden en besproken zijn?
Ik betaal voor professioneel advies (dus verwacht van mij geen diepgaande analyses op dit forum want dat advies is beschermd door copyright)

Hij betaald wss gewoon racing_genk :)
Ik zou Nesjamag betalen voor advies :D

Ik ben al een maand of 3 gewoon aan het wachten.. heb 4 verschillende aandelen en dat is het.
EVS, Campine, Games Workshop en Novo Nordisk
Enkel Novo in verlies..
Elke maand een deel van mijn loon storten, maar de cash cash houden.

Even een stom lijkende vraag, maar ik vraag mij af waarom je betaalt voor professioneel advies om uiteindelijk tot bovenstaande aandelen te komen, dewelke hier toch ook (gratis) te vinden en besproken zijn?
Ik heb toch wel wat meer nodig qua analyse en diepte-inzicht in een aandeel dan wat hier voorbij komt vooralleer ik er mijn centen in ga steken.

Zeker als het over complexe technologie gaat zoals bij ASML, ASMI en BESI heb ik toch graag professionele expertise die me kan uitleggen wat hun sterktes/zwaktes zijn, hoe de industrie evolueert, wat de concurrentie aan het doen is etc.

Ik heb ondertussende voldoende video's bekeken over de technologie van de chip-productie om er toch iets van te snappen, maar denk dat je echt in die business moet zitten om het echt volledig en goed te snappen.

ASML knalt deze middag 7% omhoog op het nieuws dat Nvidia 5 miljard USD investeert in Intel.
Intel is (na TSMC) een grote afnemer van ASML's EUV machines.

ASML is bij uitbreiding al een ganse week aan het knallen.

Ging wel tijd worden dat ASML ging knallen. Had ze bijna buiten gesmeten.

Spooky betaalt voor advies om hetzelfde te kopen als ons, kunnen we toch alleen maar blij om zijn 😎

Hier toch vandaag wat winsten genomen na een enkele geweldige maanden. Mijn ytd zit nu op 50%. Het cash percentage ligt iets hoger als anders nu, maar even uitkijken naar nieuwe interessante opportuniteiten

Next step: BG wordt betalend
ook lachend bedoeld vermoedelijk, maar iemand als @Racing_Genk zou dat wel kunnen doen -> waarom zou je zelf dagen werk in een analyse steken en die dan gratis sharen op een forum of X ?

Als ik kijk naar de experts die ik betaal -> die betalen op hun beurt dan ook nog eens andere experts voor zeer specifieke niche informatie

ook lachend bedoeld vermoedelijk, maar iemand als @Racing_Genk zou dat wel kunnen doen -> waarom zou je zelf dagen werk in een analyse steken en die dan gratis sharen op een forum of X ?
Ik denk dat Racing_Genk al ontzettend veel verdient met beleggen, en dat betaling voor zo'n advies een zeer beperkte meerinkomst zou zijn voor iemand als Racing_Genk t.o.v. met wat die met beleggen verdient. In zo'n geval zou ik dan zeggen: waarom zo'n advies dan niet delen? De inwoners van ons (beyondgaming)land worden er alleen maar beter van ;).

Als ik kijk naar de experts die ik betaal -> die betalen op hun beurt dan ook nog eens andere experts voor zeer specifieke niche informatie
Idd al lachend bedoeld, bijkomend zijn op het forum veel mensen die allerhande nuttige info ter beschikking stellen, soms is dat gewoon ook nuttig voor hen - feedback, aanvullingen ..

Nog een voordeel: dat gratis advies op een forum kan je ook nog eens "aanvallen" - iets wat bij een betalend advies soms zelfs geen mogelijkheid is, de ironie.

Maar teamwork loont pas echt: de creatie van een BG -fonds, samengesteld door de beste beleggers, met bewezen trackrecord, nu toegankelijk voor het grote publiek voor 1%/jaar beheerskosten. Alleen al het forum vertegenwoordigd miljoenen.

Ilhan Kadri veegt haar schup af:

De tijd:

"Die splitsing leverde haar riante bonussen op, die op de aandeelhoudersvergadering op veel weerstand botsten. Al was die net niet groot genoeg om de bonus tegen te houden. In 2023 liep haar loonpakket op tot bijna 22 miljoen euro, een recordbedrag sinds De Tijd in 2006 de CEO-lonen van Bel20-bedrijven bijhoudt. Het pakket bestond onder meer uit een uitzonderlijk ‘splitsingsbonus’ van 12 miljoen euro en een retentiebonus van ruim 4 miljoen euro om haar aan boord te houden. Vorig jaar streek ze nog eens 9 miljoen euro op."

"Resultaat is dat de gezamenlijke beurswaarde sinds de splitsing gezakt is van 12 miljard euro naar 10,5 miljard. In die periode zakte de Europese chemie-index slechts met 7 procent."
Mooie heist wel van Kadri, matige prestaties en met zakken vol geld vertrekken met de aankondiging dat “je de wijsheid moet hebben om te vertrekken wanneer de juiste mensen klaar zijn om het stokje over te nemen”. Well played.

reden waarom Novo terug stijgt vandaag is omdat Ozempic beter het hart beschermt dan Lily's producten, resultaten zijn vandaag bekend gemaakt.

Voor de Grail beleggers: https://archive.is/rOEe0

Pwampwamppwamp. Niet dat het de koers een stoemp zal geven. Maar het onderstreept mijn case dat het long-term geen winner is.

Aleja, tenzij RFK de science naast zich neerlegt en dat gewoon pusht uiteraard :laugh:

Terug
Bovenaan