Kleine Beursfeiten

Zo dadelijk (pre-market) komt Walmart met kwartaalcijfers.
Dat geeft toch vaak een goed beeld van waar de Amerikaanse consument staat.
Ik zit al meer dan een half jaar "short" via puts. Wel Jan '27 dus weinig tijdsdruk. Achteraf gezien had ik moeten verkopen in april, maar what's done is done.

SiriusXM zit in elke auto ingebakken in de US basically. Die 'infrastructuur' zou nog handig zijn voor latere toepassingen als ik mij niet vergis.

Nieuwe CEO is het radiobastion eindelijk richting streamingwereld aan het pushen. Maar ik zie soms een aankoop van een podcast passeren voor soms +100 miljoen waar ik zware bedenkingen bij heb.

Howard Stern is dé katalysator van hun business imo. Dit was nu de eerste keer dat ik dacht dat hij zijn contract niet zou verlengen. Vele anderen dachten hetzelfde. Hij is letterlijk een van de voornaamste redenen waarom ze nog zo groot zijn. Ik moet nu wel ook zeggen, vroeger was ik fervent luisteraar en het is inmiddels al lang geleden dat ik nog heb geluisterd. Hij is duidelijk zachter, saaier en minder actief. Wel nog af en toe zeer goede interviews maar ook op dat vlak is hij minder goed aan het worden.

Klinkt beetje negatief, maar het is niet dat ze in een écht zware decline zitten ofzo.

Maar ik ben zeker dat Janus er cijfermatig hidden value in ziet vooral.

is een grondstof kopen op comex onderhevig aan dezelfde belastingen als een gewoon beursaandeel?

t'is omdat koper net ineengestuikt is naar 4.5 en volgens mij zal het weer opklimmen naar 6
Wat bedoel je precies met 'een grondstof kopen op Comex'?
Ik neem aan dat je een tracker in gedachten hebt want 1 standaardcontract High grade copper is 25000 pond dus aan de huidige prijs een minimum inleg van meer dan $110000...
De voorraden refined copper zijn historisch hoog op Comex omdat er massaal werd gehamsterd in anticipatie op de tarieven...waarna Trump dan doodleuk ertsen, concentraat en scrap vrijstelde. Dus die voorraden gaan weer moeten afgebouwd worden wat nog een tijdje de prijs kan drukken en deze weer richting de LME prijs kan evolueren.

Wat bedoel je precies met 'een grondstof kopen op Comex'?
Ik neem aan dat je een tracker in gedachten hebt want 1 standaardcontract High grade copper is 25000 pond dus aan de huidige prijs een minimum inleg van meer dan $110000...
ah oeps, ik heb nog niks proberen kopen op die beurs :unsure:

wat gebruiken jullie dan van trackers voor koper, goud etc?

In Europa is WisdomTree de enige optie voor koper ETC's.
Misschien dat je die van Sprott kunt kopen want die noteert ook op Toronto maar Amerikaanse zullen niet lukken.
Voor goud is er keuze genoeg.

Volledig uit Crocs gestapt, NVO 50% getrimd en Google 1/3 getrimd. YTD +0,04% oftewel +€18,13.
Got whooped pretty bad, al bij al nog goed weggekomen. Nu $29 000 cash voor wanneer er nog eens een echte opportuniteit ontstaat.

Volledig uit Crocs gestapt, NVO 50% getrimd en Google 1/3 getrimd. YTD +0,04% oftewel +€18,13.
Got whooped pretty bad, al bij al nog goed weggekomen. Nu $29 000 cash voor wanneer er nog eens een echte opportuniteit ontstaat.
Waarom Google getrimd? Die staan toch niet (overdreven) duur? Wat regulering die eraan komt, maar veel zal het niet zijn denk ik..

Terug
Bovenaan