Kleine Beursfeiten

Stank voor dank, want je geeft hem eigenlijk nog een compliment met die 'random prijzen', aangezien random beurstransacties waarschijnlijk betere resultaten zullen geven dan zijn grafiekgeneuzel in het genre van Paul de Octopus 😄
Om het in Buffett familie taal in Munger zijn naam te quoten: “If all you ever did was buy high-quality stocks on the 200-week moving average, you would beat the S&P 500 by a large margin over time.

Om het in Buffett familie taal in Munger zijn naam te quoten: “If all you ever did was buy high-quality stocks on the 200-week moving average, you would beat the S&P 500 by a large margin over time.
De relevantie ontgaat mij, maar los daarvan is er exact 0% kans dat Munger de woorden "200-week moving average" gebruikt heeft, tenzij in een sarcastische betekenis.

Er was een andere earnings call waar je meer gewicht op had staan. :unsure:

Soit AMD mist dus guidance, zware reactie van de markt en volgens mij een mogelijk koopmoment. Maar omdat Advanced Money Destroyer op hun elan doorgaat ten aanzien van beleggers kan je er bijna geld op gaan inzetten dat zij de eerste AI growth fear reacties gaan krijgen.
dag is afgesloten aan 163, wat voor mij nog altijd 19% hoger is dan mijn gemiddelde aankoop ;)

MI350 series chips zijn nauwelijks gestart met de verkoop, de resultaten daarvan ga je zien in de volgende earnings call. Quote mij dan maar nog eens om nog een mislukte poging te doen om mij af te breken ;)

*edit*

hier een filmpke voor de andere leden die iets willen bijleren ipv de nvidia fanboy uit te hangen.

Laatst bewerkt:
dag is afgesloten aan 163, wat voor mij nog altijd 19% hoger is dan mijn gemiddelde aankoop ;)

MI350 series chips zijn nauwelijks gestart met de verkoop, de resultaten daarvan ga je zien in de volgende earnings call. Quote mij dan maar nog eens om nog een mislukte poging te doen om mij af te breken ;)

*edit*

hier een filmpke voor de andere leden die iets willen bijleren ipv de nvidia fanboy uit te hangen.
Dat is een behoorlijk defensief postje terwijl ik zei dat de markt basically overreageerde op de EC en er een mogelijk koopmoment is. Geen idee wat jij daarop opmaakt, maar ik zal dan maar wat letterlijker spreken : dat betekent dat ik investeren in AMD in essentie niet bijster dom vind, los van het feit dat ik ze al jaren zie laggen op vlak van beursprestaties wegens verscheidene redenen.

Eveneens geen idee waarom je NVDA er bij blijft betrekken. :’)

Relax, niemand probeert je af te breken. Maar als je emotioneel gaat reageren bij doodnormale bedenkingen over een aandeel of thesis… Dan is dit misschien niet de plek voor jou.

Alé, de Youtube filmpjes van complete rando's -inclusief onnozele thumbnails of debiel gezicht frontfoto- doen ook de intrede in het beurstopic.
"voor degenen die wat willen bijleren".

Ik moet ergens een manier zien te vinden om geld te verdienen met de totale enshittification van het internet.

Laatst bewerkt:

Alé, de Youtube filmpjes van complete rando's -inclusief onnozele thumbnails of debiel gezicht frontfoto- doen ook de intrede in het beurstopic.

Ik moet ergens een manier zien te vinden om geld te verdienen met de totale enshittification van het internet.
elk zijn manier :) zolang mijn portefeuille groeit is het al wat telt voor mij

Dat zit al in een zover stadium dat je wat laat bent vrees ik... Maar goed YouTube is van Google dus ofwel koop je dat ofwel begin je zelf het Janus Investing Channel 😉 We zullen allemaal kijken!

Ik verwacht toch minstens met een petje van "BG investments" als je je eigen Youtube kanaal o.i.d. start :p

Ik verwacht eerder een vernoeming van zijn grootste fan, Lulplayer. De man zijn trauma's gaan naar ongekende hoogtes gaan.

Er was een andere earnings call waar je meer gewicht op had staan. :unsure:

Soit AMD mist dus guidance, zware reactie van de markt en volgens mij een mogelijk koopmoment. Maar omdat Advanced Money Destroyer op hun elan doorgaat ten aanzien van beleggers kan je er bijna geld op gaan inzetten dat zij de eerste AI growth fear reacties gaan krijgen.
Datacenter earnings waren toch gewoon zwak. Waar zit al die AI groei? Nu wordt er volop gezegd van te wachten op MI400, maar hetzelfde werd de afgelopen kwartalen ook telkens gezegd van MI350 en daarvoor MI300. Als puntje bij paaltje komt betaalt vrijwel iedereen nog steeds met goede reden de Nvidia premium. Zelfs als de MI400 hardware even capabel (of zelfs beter) is om AI training en inference te doen zit je nog steeds met een Nvidia ecosysteem dat veel volwassener is en zichzelf al bewezen heeft. In deze AI hype waar time = money speelt dat ook mee.

QrKWZOR.jpeg

Helemaal triestig als je dan nog weet dat hun EPYC CPU's (hun product dat het wél goed doet en waar ze marktaandeel blijven winnen op Intel) ook in datacenter worden gerapporteerd. Komt er dus op neer dat AMD hun AI GPU afdeling na 2 jaar AI hype nog steeds vrijwel onbestaande is qua revenue, laat staan winst.

Daarbij, $AMD is de afgelopen maanden als een raket omhoog gegaan dus even een kleine correctie is niet meer dan normaal.

Disclaimer: lange tijd $AMD in portefeuille gehad (sinds begin dit jaar niet meer), jammer genoeg nooit $NVDA gehad.

Laatst bewerkt:
Een CRM? En wat is hun usp tegenover bv. Salesforce?

Eerder een marketing platform. Enkel laatste jaar ook richting CRM / Customer service. Initieel begonnen met e-mail marketing, maar nu een volwaardig platform. 1 van de weinige ZIRP start-ups die van in het begin efficient waren, hebben maar 15M $ van al hun VC funding gespendeerd pre-IPO. De co-founders hebben daardoor nog steeds +- 50% in handen, wat vrij uitzonderlijk is.

USP vs Salesforce? Veel eenvoudiger, goedkoper en op maat voor D2C businesses via sterke integraties met Shopify / Wix / BigCommerce / andere e-commerce platformen. Als jij morgen online schoenen begint te verkopen, kan jij Klaviyo relatief gemakkelijk opzetten voor al je marketing doeleinden. Ze hebben 175K klanten, waarvan er maar enkele duizenden >50K per jaar spenderen, dus voornamelijk SMB’s & mid-market.

Enterprises zoals Adidas met honderden requirements gaan geen Klaviyo gebruiken, daar heb je (legacy) Salesforce en Adobe voor marketing, ofwel Braze als je de beste / meest moderne tool wilt.

Samen met Global-E ook 1 van de 2 publieke miljarden bedrijven die o.a dankzij Shopify groot zijn geworden. Shopify is een significante owner (>10%) in beide bedrijven (genegotieerd als onderdeel van exclusieve partnerships).

Mr Slave is the new Gassy
Nu ja dat vind ik nu wel niet echt.

Het is nu ook niet de bedoeling om nieuwkomers te gaan viseren, tenzij ze zelf arrogant doen misschien.
Waarschijnlijk hadden we zelf ook onze vlucht genomen tot dergelijke filmpjes moest het bestaan hebben toen we 22 waren of zo 🙂

Ik heb ooit in een ver verleden nog 900 euro betaald voor een nieuwsbrief van ene waarvan ik nu op 30 seconden zou zien dat het een complete charlatan is. (short Amazon was zijn tip in 2005 😂)
Daarbij, wie zegt dat degenen hier op het forum (inclusief mezelf) op lange termijn beter doen dan de index...?
Eerst het einde van deze monstercyclus afwachten 🙂

Misschien is het nog een apart topic waard.
Wat was in het verleden op economisch/financieel vlak uw domste idee of beslissing ooit? 😄
(de voor de hand liggende grapjes over aandelenkeuzes van de afgelopen paar jaar mogen uitblijven 😋)

Terug
Bovenaan