Forzaracing
Active member
Jij mag anders ook gerust de dienstregeling van de vertrekuren aanpassen
In April:
Opnieuw een kans om in te stappen!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jij mag anders ook gerust de dienstregeling van de vertrekuren aanpassen
In April:
NVO richting 35-40$![]()
Of eronderOpnieuw een kans om in te stappen!

Kan ook 44$ zijn. Twijfel tussen 35 en 44$ momenteel. Als het daar geraakt, koop ik.Op basis van hocus pocus? Want daar is een apart topic voor - hier denken we logisch na. Indien niet, dan hoop ik voor mijn portefeuille dat je ongelijk hebt
Ja, dat je dringend je portefeuille moet herschikken.Best opvallend dat er veel effecten van mijn portefeuille uitgeleend zijn momenteel - kan daar iets uit afgeleid worden?
Welke dan? Kan je dat ergens zien welke van je aandelen uitgeleend zijn aan shorters? Moet je dat dan approven? Of hoe werkt dat juist?Best opvallend dat er veel effecten van mijn portefeuille uitgeleend zijn momenteel - kan daar iets uit afgeleid worden?
Worden de meeste dan geleend om te shorten? Er zijn toch nog andere motivaties om dat te doen?Ja, dat je dringend je portefeuille moet herschikken.
Welke dan? Kan je dat ergens zien welke van je aandelen uitgeleend zijn aan shorters? Moet je dat dan approven? Of hoe werkt dat juist?
Bij welke broker?
Ik volg dat niet meer echt, maar gewoon paar observaties o.b.v. mijn bezorgdheden die ik bij de trading update in april had gepost:En, Fernando : jouw takeaway van de resultaten van vandaag?
De beurs lijkt ze blijkbaar niet goed te vinden met een -11% vanmorgen al zie ik niet direct iets shocking in het persbericht?

Klinkt bekend.The RSG Spain acquisition and the high number of club openings, along with their initial investments and losses, weighed on the cash flow and profitability in the first half of the year. This trend will reverse in the second half of the year, during which we will open a limited number of clubs, and the clubs opened in the first half of the year will start contributing to the bottom line.
Begint al goed. Het is nog dezelfde zoals gepresenteerd bij FY24, dus ik vermoed dat er wél "unforeseen developments" gaan opduiken en ze de outlook dit jaar niet gaan halen. En wedden dat die schuldratio bijlange niet onder de 2.0x geraakt in 2026?Barring any unforeseen developments, [...]
Beyond 2025, our growth plans will enable us to reduce the financial leverage ratio to below 2.0x adjusted EBITDA in 2026.
Afgezien van de koersevolutie zie ik toch vooral bevestiging van mijn bezorgdheden in april. Wat mij betreft vandaag dus een terechte afstraffing na een forse rally zonder reden, en na vandaag nog steeds een duidelijke sell. Veel betere plekken om aan je cashflows te komen, Solvay bijvoorbeeld.Sjonge jonge - doodverklaard aan 17 euro - ze zaten er idd pal op!
Mijn main issues: paniekerige aanpassing van groeipad en kapitaalallocatie. Totaal ongepast buyback programma (en ik ben daar over het algemeen fan van, dus wilt wel iets zeggen), nutteloos liquiditeitsprogramma, belachelijke strategie met dat 24/7 plan in Frankrijk (de slechtst presterende markt btw, hier moeten ze net kosten besparen). Weinig concreet over hun franchising, winstgevendheid gigantisch onder verwachting en een management dat nu al twee jaar voor geen meter te vertrouwen is. Hoezo noem je dit een goed bedrijf? Zoals iemand anders hier postte: dit ruikt naar een management in distress. Bv die €40m buybacks is puur om hun US aandeelhouders te pleasen.
De winstgevendheid is ondermaats en de trend daarin is zorgwekkend.
De resultaten en FY/H2 '25 guidance liggen onder de consensus maar wel min of meer in lijn met de low end van m'n verwachtingen.
Niet dat ik er wild van word, maar het had veel erger gekund (zie Centene).
Uitkijken naar de algemene outlook voor 2026 + DOJ case bespreking tijdens de EC zo dadelijk. Dat zal bepalen of we straks -10% dan wel +10% staan.

Je weet dat NOVO een groot deel van hun eigen revenue zal killen?
By the way. Prijs is laag, productie relatief complex (zie de scaling issues). De marge zal niet super zijn. 30% of zo? 20bln, dat is 6bln profit. Hoeveel valueer je dat? P/E 20 ? 120bln. We zitten nu al aan 300bln. De huidige valuering verrekent 30-40-50bln incrementele sales. Dat zie ik niet gebeuren.
En het is ook iets wat op termijn hun eigen afzetmarkt zal killen. Zoals Gilead indertijd de hepatitis markt gedeeltelijk gekilled heeft door zo goed te werken dat er op de wereld gewoon minder en minder en minder vraag was naar virale remmers.
En daar is er zelfs geen alternatief voor. Voor Ozempic is er een alternatief, fret minder.
Het is een goed product, dat maakt het aan de huidige koersen nog geen goede belegging.
Toch wel een kleine teleurstelling.En gerustgesteld door de EC?
Toch wel een kleine teleurstelling.
Het slechte nieuws is dat '26 ook nog een bijzonder moeilijk jaar wordt, en dat de problemen een stuk dieper zitten dan eerst gedacht. Sector-wide trouwens.
Hemsley denkt/hoopt dat het bedrijf vanaf '27 opnieuw kan aanknopen met een low-teens EPS groei.
Maar vanaf welk niveau? $16? $13? Leuk is anders.
Verder geen woord over de DOJ cases, spijtig.
Markt is meestal wel forward-looking, maar ik denk dat we een sterk koersherstel in de komende maanden mogen vergeten. Dat zal best case iets zijn voor medio 2026, denk ik.
Ik ga m'n calls dan ook met verlies moeten doorrollen (of ik ga verder zonder calls). Wat er met m'n aandelenpositie zal gebeuren, weet ik nog niet. Heb voor het moment weinig zin om minstens een jaar te wachten/hopen op een turnaround, hoewel UNH top dog blijft in haar sector en Hemsley zonder twijfel een sterke CEO is.
Alles even laten bezinken, en dan zien we verder.
Uiteraard niet, want concurrentie. (Waaronder niet legitieme zoals compounds)Ik blijf bij mijn statement dat de NVO bomen niet tot in de hemel groeien.
Wegpissen? Het zou het best bestede geld zijn in zowat de hele gezondheidszorg.En de politiek zal nooit zoveel geld wegpissen via terugbetaling voor een alternatief 'fret minder'.

Heb je een mening over ATYR ? Wordt nu geshort door Martin Shkreli en is gisteren ook -15% gegaan.Even deze post van sept 2023 oprakelen. We zitten ondertussen bijna -50%.
Ik blijf bij mijn statement dat de NVO bomen niet tot in de hemel groeien.
Er zijn nog posts ivm pricing en politieke weerstand tegen terugbetalingen en verlagen van de prijs - maar die vond ik niet terug.
Bottom line is dat ik nooit geloof dat er een 100bln product zal zijn. Competitie zal snel de kop opsteken. En de politiek zal nooit zoveel geld wegpissen via terugbetaling voor een alternatief 'fret minder'. Zonder terugbetaling is er nooit een 100bln markt.
Zeker in USA/Westerse wereld waar er druk staat op overheids financien en farma expenses, lijkt Ozempic (en Lilly producten, en others) financieren aan exorbitante prijzen een duidelijke no go.
Ik denk overigens dat de hele farma business toast is going forward eens ze overal de broeksriem aanhalen in de overheden en private insurance. Ben bezig met alles buiten te smijten aan deftige prijzen. Binnen paar jaar zal de upstream business ook toast zijn (lab consumables, equipment, ...). Ik hoop dat ik fout ben, want ik werk er zelf in. Maar ik vrees er voor. (ook die suppliers gaan buiten aan deftige prijzen).
Die bepalen tegenwoordig de markt, kijk maar naar de VSBij gebrek aan alternatieven volg ook ik graag beursadvies van veroordeelde fraudeurs en sociopaten. Waar vind je tegenwoordig anders nog opportuniteiten amirite?!?!