Kleine Beursfeiten

Nike ($NKE), blijft toch een speciaal verhaal/aandeel.

In running shoes blijven ze marktaandeel verliezen aan Brooks, NB, Hoka, On...
En in casual wear is de sneakers hype bij de jeugd stevig geminderd ten gunste van speciallekes zoals Crocs en Birkenstock.
Voeg daar ook nog het hele tariffs gedoe en een lichte consumer spending slowdown aan toe.

Dat vertaalde zich vorig kwartaal (en jaar) in ronduit dramatische cijfers; double digit top-line drop

Intussen is het aandeel wel miraculeus hersteld van de April crash, en noteert het dus opnieuw aan torenhoge multiples. >30x FY27 exp. earnings.

Soms is "de markt" toch echt ondoorgrondbaar...

Soit, als het aandeel nog ietsjes doorduwt, sla ik een aantal puts in.
Starbucks ($SBUX) idem ditto.

///

Edit:

Morgen 14u CEST de $UNH earnings call.
Toch een beetje stress voor een kitchen sink guidance.
Voor m'n calls is het erop of eronder. De aandelen zijn minder een probleem op termijn.

Laatst bewerkt:
Chip-aandelen toch allemaal +4-5% vandaag, me happy ;)

tis nu door de 1 jaar high gebroken van 173. Hun ath ligt op 211 en dat was nog voor hun AI chips

5 augustus kwartaalcijfers van AMD, dan zal wallstreet erop springen. Verwacht jullie maar aan een raket :)

Ik blijf bij mijn interpretatie van die BFIT resultaten en de strategische initiatieven die ze toen hebben aangekondigd en heb in tussentijd niets gezien dat mij van gedacht doet veranderen hoor. Koersverloop uiteraard wel zuur, achteraf gezien.
en, @FernandoFreecashflow : jouw takeaway van de resultaten van vandaag?

De beurs lijkt ze blijkbaar niet goed te vinden met een -11% vanmorgen al zie ik niet direct iets shocking in het persbericht?

Ik trek het wat met de haren, maar we kunnen gerust stellen dat de hedgefunds niet verder gedumpt hebben.
Wat meer bescheidenheid zou wel gewoon mogen nadat je en Solvay en Basic Fit emotioneel hebt gedumpt telkens na een negatieve earnings release waar er zogezegd zaken duidelijk werden - maar er fundamenteel er toch niks mis bleek te zijn met het bedrijf maar eerder met uw analyse.
Precies toch wel structureel iets mis met Basic-Fit...
Fernando en Mothman zaten er precies toch niet zo naast...

Had in theorie de Planet Fitness van Europa kunnen zijn, maar het management team weet duidelijk niet hoe ze aandeelhouderswaarde moeten creëren.

Ook schijnbaar niemand die rekening houdt met de cyclische aard van hun eindmarkt. Die fwd PE kan in 2027, 2028 wel eens dik gaan tegenvallen als de AI infrastructure hype is afgekoeld. De backlog is nu al redelijk slapjes. Supermooi bedrijf, veel te duur. Zoals de meeste.
Dat is net de reden dat het momenteel wat minder gaat met de beurskoersen van ASML, AMSI en BESI -> markt voor consumerchips ligt op zijn gat, als die terug aantrekt gaan die aandelen terug de hoogte in. BESI heeft als eerste in zijn kwartaalresultaten gezegd dat ze terug verbetering in deze markten zien.

Dat ASML optisch duur is als je naar K/W kijkt: akkoord, maar dat lijkt me dan ook logisch als je monopolist bent en niemand ook maar in de buurt komt om een machine te produceren zoals zij -> je kan moeilijk gaan wachten tot je dit bedrijf aan een K/W van 20 gaat krijgen hé.

Het feit dat Trump zo inzet om productie terug naar US te halen kan alleen maar positief zijn voor ASML, ook niet toevallig dat de chipapparatuur vrijgesteld is van tarieven. Ik zie het allesbehalve somber in. Zou niet weten waarom die forward PE zou gaan tegenvallen -> CEO heeft enkel gezegd in persbericht dat de toekomst onzeker is omwille van de tarieven.... awel hé, de uitkomst van die tarieven kon eigenlijk niet beter zijn voor ASML dan wat beslist is... nu nog restrictie opheffen naar China en we kunnen terug naar ATH's.

en, @FernandoFreecashflow : jouw takeaway van de resultaten van vandaag?

De beurs lijkt ze blijkbaar niet goed te vinden met een -11% vanmorgen al zie ik niet direct iets shocking in het persbericht?

Koers was op een jaar gestegen van 23 naar 27, een totaal onterechte stijging gedreven op tijdelijk breed gedragen macro economisch positivisme na april drama

Dan komen de resultaten en is het boter bij de vis en krijgen ze dit op hun bord:

H1 2024 EPS 0,20
H1 2025 EPS 0,21

Die daling van vandaag is gewoon back to reality.

Verder geen dividend, ze printen aandelen, belachelijk lage margin etc

Als investeerder kan je ook elke euro maar 1 keer investeren en ook al zijn die resultaten niet echt slecht, andere resultaten en bedrijven zijn gewoon beter.

Morgen 14u CEST de $UNH earnings call.
Toch een beetje stress voor een kitchen sink guidance.
Voor m'n calls is het erop of eronder. De aandelen zijn minder een probleem op termijn.
(ABM FN-Dow Jones) UnitedHealth heeft een zwakke outlook voor 2025 afgegeven. Dit bleek dinsdag bij de halfjaarcijfers die de Amerikaanse zorgverzekeraar presenteerde.

Twee maanden geleden trok UnitedHealth de outlook voor dit jaar in. Dinsdag publiceerde het bedrijf nieuwe vooruitzichten, maar die stelden teleur.

De Amerikaanse zorgverzekeraar kampt met stijgende kosten.

Het bedrijf verwacht voor 2025 een aangepaste winst per aandeel, exclusief bijzondere posten, van minimaal 16 dollar.

Dat is ruim minder dan de laatste prognose die het bedrijf in april afgaf van 26,00 tot 26,50 dollar per aandeel. En de nieuwe raming is ook lager dan de 20,64 dollar per aandeel die analisten volgens FactSet verwachten.

Resultaten

De omzet steeg afgelopen kwartaal met 12,9 procent tot 111,6 miljard dollar, iets meer dan de marktverwachtingen.

De omzet van het onderdeel UnitedHealthcare, de zorgverzekeringstak, steeg met 16,5 procent tot 86,1 miljard dollar.

De omzet van Optum steeg ook, maar met 6,8 procent tot 67,2 miljard dollar.

De uitkeringsratio, oftewel het percentage van de ontvangen premies dat wordt uitbetaald aan verzekerden steeg van 85,1 naar 89,4 procent en lag daarmee boven de consensus van 89,2 procent.

(ABM FN-Dow Jones) UnitedHealth heeft een zwakke outlook voor 2025 afgegeven. Dit bleek dinsdag bij de halfjaarcijfers die de Amerikaanse zorgverzekeraar presenteerde.

...
De resultaten en FY/H2 '25 guidance liggen onder de consensus maar wel min of meer in lijn met de low end van m'n verwachtingen.
Niet dat ik er wild van word, maar het had veel erger gekund (zie Centene).

Uitkijken naar de algemene outlook voor 2026 + DOJ case bespreking tijdens de EC zo dadelijk. Dat zal bepalen of we straks -10% dan wel +10% staan.

Holy shit Novo Nordisk -22% voorbeurs naar $53,7
Ik heb daar per ongeluk (verkeerd geklikt) dus 10 aandelen van gekocht paar dagen terug - gezien beperkte bedrag gewoon laten staan.

Wel een stevige daling waar maar geen eind lijkt aan te komen ..

Collega ook niet tevreden met cijfers Spotify - maar voor hetzelfde koopt die gewoon nog wat bij, ze zijn stilaan zo dominant dat ze wel wat prijsverhogingen kunnen doorvoeren.

Laatst bewerkt:
Holy shit Novo Nordisk -22% voorbeurs naar $53,7.
Wachten op de echte resultaten en de earnings call 06/08. Op zich groeit de business nog altijd, gewoon minder fel door de concurrentie. Ben zowel aandeelhouder van NVO als LLY. Misschien moment om bij te kopen. Markt is een bipolaire kleuter. En nu heeft die kleuter duidelijk zijn kuren

Serieuze dip van Novo iemand enig idee waarom?

daarom dus

Novo Nordisk, het bedrijf achter afvalmedicijnen Wegovy en Ozempic, ziet de beurswaarde voor een fors deel verbranden. Het bedrijf heeft een nieuwe ceo aangesteld en tegelijkertijd de omzet- en winstverwachting voor het jaar ingetrokken. Beleggers hebben daarop hun investeringen in rap tempo eruit getrokken, waardoor het aandeel met ruim 26 procent daalde.

Terug
Bovenaan