Kleine Beursfeiten

Niets verkocht

Gekocht:

11/04 CNQ @ 27,16$

CNQ is een prachtig bedrijf dat ik al een hele tijd op het opg heb en heb gebruik gemaakt vd april crash om erin te stappen

Voilla ;)
Heb het ook.
Inderdaad zeer goedkoop en prachtbedrijf.
Sterke compounder en aandeelhoudervriendelijk.

Pak goedkoper dan OXY, lagere break even dan OXY.
Betere kapitaalallocatie dan OXY.
Reserves veelvouden van OXY.

Waarom altijd zo agressief in jouw reacties? 🤷‍♂️

Terecht punt, niet nodig, veel frustraties door altijd al dat gezwets hier. Kon het niet laten om nog even mijn punt te maken over BF (de rest had ik moeten laten). En mijn punt ivm BF is (en was in de tijd) ook nog eens om Fernando te helpen.

+ Ik zit er zelf ook genoeg langs - maar als iemand hier af komt met een model of werkervaring of een diploma - schei toch uit

Alphabet bijgekocht tot 24% om te verzekeren dat er binnenkort nog een veel beter koopmoment ontstaat. Volgende week earnings Hudson en Tenable, week erna Crocs. Momenteel +2% YTD vs -2% benchmark, dus high hopes voor buybacks en rerating Crocs, dat er nog iets van te maken valt dit laatste yolo-jaar zonder meerwaardebelasting :tongue:

Heb het ook.
Inderdaad zeer goedkoop en prachtbedrijf.
Sterke compounder en aandeelhoudervriendelijk.

Pak goedkoper dan OXY, lagere break even dan OXY.
Betere kapitaalallocatie dan OXY.
Reserves veelvouden van OXY.
Ni alleen dat.

Low maintenance infrastructuur. Recources met nog een aardige levensduur. Een WTI breakeven van maar liefst 40$/barrel. Heb zelfs al claims gezien van 30$-35$ maar dat is imo reken je rijk gecijfer(inclusief dividend payments)

Plus nog een zware achterliggende katalyst hier is als er een figuur als Poilievre aan de macht komt of een partij die meer oil minded is.
Jammer genoeg lage kans op dit moment vermits Canadezen meer green energy focussed zijn.

Ni alleen dat.

Low maintenance infrastructuur. Recources met nog een aardige levensduur. Een WTI breakeven van maar liefst 40$/barrel. Heb zelfs al claims gezien van 30$-35$ maar dat is imo reken je rijk gecijfer(inclusief dividend payments)

Plus nog een zware achterliggende katalyst hier is als er een figuur als Poilievre aan de macht komt of een partij die meer oil minded is.
Jammer genoeg lage kans op dit moment vermits Canadezen meer green energy focussed zijn.
Canada LNG exports gaan er ook aankomen. Is nog maar net begonnen.

Centene ($CNC) zojuist met nog slechtere cijfers dan verwacht afgekomen. -13% voorbeurs. Dat brengt ons op -62% YTD.

US healthcare blijft zo rake klappen incasseren, en noteert inmiddels aan de laagste multiples ooit relatief tot de rest van de S&P500.

Ik blijf mijn (intussen slechts middelgrote) UnitedHealth positie aanhouden.
Q2 resultaten en FY25 guidance op 29/07.
En ik heb zojuist sectorgenoten Centene (kleine positie, verdubbeld aan $23) en Elevance (nieuwe kleine positie aan $275) gekocht.

Zolang DJT de government sponsored healthcare programma's niet ontmantelt, ga ik ervan uit dat het ooit wel eens stabiliseert en zelfs herstelt. De BBB is uiteraard een negatief gegeven, maar de echte impact is nog niet helemaal duidelijk (price increases vs churn rate enz.)
Zeker Centene is daar heel afhankelijk van. Elevance en UNH minder wegens meer exposure tot commercial (en meer Medicare Advantage).

Toch bijna 10% blootstelling intussen, 🙏 voor een OK guidance van UnitedHealth volgende week.

Centene ($CNC) zojuist met nog slechtere cijfers dan verwacht afgekomen. -13% voorbeurs. Dat brengt ons op -62% YTD.

US healthcare blijft zo rake klappen incasseren, en noteert inmiddels aan de laagste multiples ooit relatief tot de rest van de S&P500.

Ik blijf mijn (intussen slechts middelgrote) UnitedHealth positie aanhouden.
Q2 resultaten en FY25 guidance op 29/07.
En ik heb zojuist sectorgenoten Centene (kleine positie, verdubbeld aan $23) en Elevance (nieuwe kleine positie aan $275) gekocht.

Zolang DJT de government sponsored healthcare programma's niet ontmantelt, ga ik ervan uit dat het ooit wel eens stabiliseert en zelfs herstelt. De BBB is uiteraard een negatief gegeven, maar de echte impact is nog niet helemaal duidelijk (price increases vs churn rate enz.)

Toch bijna 10% blootstelling intussen, 🙏 voor een OK guidance van UnitedHealth volgende week.

Hier ondertussen sinds eergisteren ook een kleine positie in UNH.

Healthcare staat inderdaad (te) cheap. Deftige posities in Novo en UNH opgebouwd ondertussen.

Novo heb ik al een kleine positie, maar ik heb te lang gewacht om nog bij te kopen, afgelopen maandag was precies het dal; de koers in DKK staat intussen weer 10% hoger.
UNH heb ik ook een kleine positie, nog aan het twijfelen of ik die korte-termijn positie wil uitbreiden.

Niet-gerelateerd: wat LULU bijgekocht ook als korte-termijn gok. Blijft sowieso een kleine positie. Weer een stap verder weg van mijn idee om zo veel mogelijk te stoppen met kleine posities in vanalles omdat de impact daarvan toch beperkt is, ook al doen die aandelen het mogelijks goed :censored:
Nu ja, mijn verhouding ETF/aandelen blijft de goeie richting uit gaan ten opzichte van vorige jaren.

Zolang DJT de government sponsored healthcare programma's niet ontmantelt, ga ik ervan uit dat het ooit wel eens stabiliseert en zelfs herstelt
hij is nog maar een half jaar bezig eh, geef em wat tijd :unsure:

Amd blijft sterk gaan, al op 166 intussen :)

Laatst bewerkt:
Ik ben niet volledig mee wat de insteek is. Wil je de meerwaardebelasting ontwijken of fiscaal alles gunstig regelen voor de successie?
Als je nu je aandelen verkoopt voor dividendaandelen loop je ook je significante stijging die je vooropstelt mis, dus dan loop je het doel wat voorbij.

Trouwens, de 3 jaar is 5 jaar geworden, in hoeverre je hiermee rekening wil houden is uiteraard aan jou.
Dank u voor uw reactie, en excuses, was even offline (vakantie).

Uitgangspunt is eigenlijk dat de vader zijn aandelen in zijn portefeuille heeft zitten.
Wat zal hier bij een overlijden gebeuren, vlgens info die ik paar jaar geleden vanuit Bolero ontving, had het toen nagevraagd)) zouden aandelen niet gesplitst worden naar de portefeuille van de kinderen toe, maar verkocht worden .
voor de duidelijkheid, ik weet niet of er hier al iets veranderd is, dat er zonder verkoop kan gewerkt worden.
Feit is, dat Bolero wel pak geld vraagt om aandelen op naam te laten zetten.

Bij verkoop igv overlijden vader, is het (nu) dus niet mogelijk om niet te verkopen en ze gelijk over d ekinderen te verdelen, ze zouden daarom verkocht worden.
De opbrengsten worden dan verdeeld/belast waarna de kinderen kunnen kiezen wat ze met de opbrengsten (na belasting) doen.

Terug
Bovenaan