Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb op maandag een kleine positie ingenomen.Rumors that Palo Alto Networks SentinelOne zou overnemen. Gisteren +10%.
Heb een kleine positie. Deal zou strategisch steek houden. Als stand-alone is het lastig voor S om voldoende competitief te zijn tegen MSFT, PANW en CRWD, omdat ze veel te klein zijn en de distributie ontbreken. Maar qua product zijn ze wellicht het best in hun markt, en als onderdeel van een grotere speler kunnen ze dat veel beter leveragen.
Klopt, Weinergarten zijn ego is groot. Er was die mogelijke Wiz merger in 2023 maar dat werd (o.a) ook door te grote ego's opgeblazen. Jammer, want die combinatie had veel potentieel.Ik heb op maandag een kleine positie ingenomen.
Maar dat is meer een gok dan wat anders, want eigenlijk reken ik er dan naief op dat de RvB Weingarten stilaan richting verkoop (of z'n eigen exit) dwingt.
Strategische logica is 1 ding, maar je zit wel met een CEO die al jarenlang sterk gekant is tegen een overname hoewel hij er zelf niet in slaagt om het bedrijf naar een hoger niveau te tillen.
Ze groeien minder snel dan Crowdstrike hoewel ze veel kleiner zijn. En PANW groeit in % trager maar doet er op 2 jaar tijd wel 2,5 miljard omzet bij terwijl SentinelOne het met 400 miljoen extra moet doen. Op die manier wordt je stilaan gewoon weggeconcurreerd / irrelevant in de sector.
Ik herinner me ook dat hij een paar jaar terug kleinerend deed over Wiz.
That did not age well...
Second, alle zaken waar men pessimistisch over was => blown out of the waterAlphabet heeft het in Q2 weer fantastisch gedaan. Dus stock down natuurlijk (*edit: voorbeurs gedraaid, op weg richting all time high). Enige reden die ik zie is de verdere verhoging vd Capex voor dit jaar naar 85(!) miljard. Je zou denken dat investeren in een business die >30% groeit en waarvan de winstgevendheid meer dan verdubbeld is net positief is but ok. Verder overal double digit groei. Easiest buy & hold in de markt dit bedrijf.
Dit ging over MELEXIS... maar ondertussen is die serieus aan het zakken. Iemand die weet waarom ze plots meer dan 10% zakken in een paar dagen?Zot hoe die gestegen zijn de laatste tijd
Negatief sentiment voor de chipsector momenteel.Dit ging over MELEXIS... maar ondertussen is die serieus aan het zakken. Iemand die weet waarom ze plots meer dan 10% zakken in een paar dagen?
Moet op zoek naar inspiratie - volgende maand komt er een redelijk bedrag aan cash vrij - aangezien ik momenteel al vrij veel cash heb zou ik het liever investeren.
Wat is er hier zo allemaal gekocht de laatste tijd - heb de indruk dat veel leden niet vaak of niets meer posten m.b.t. aankopen en verkopen.

"Negatief sentiment voor de chipsector momenteel."
Ja, maar toch over diezelfde paar dagen waar Melexis serieus verliest, toch zeer positief voor de auto sector (bv Stellantis). En de autosector is toch de klant is voor Melexis, niet?

Oeps, te laat. Nee, heb na input de resultaten tijdens mijn pauze beter bekeken en ze zijn inderdaad echt niet zo goed, zoals hier al gepost werd. -20% op een groene beurs, en niet met weinig volume... Itt Solvay ook niks van intraday bounce.
Vertrouwen is zoek, hedge funds gaan dus waarschijnlijk verder dumpen en dit kan gewoon reraten naar 5-6x FCF zoals Crocs, dat véél betere fundamentals heeft. Die FCF kan trouwens volledig worden opgevreten als ze hun kosten niet controleren, wat ze zogezegd al sinds vorig jaar proberen. Die ROIC van >30% is ook bullshit. Welke catalyst zie jij misschien? Gewoon hopen op een arbitraire bounce? Ga dit niet bagholden. Goedkoop kan altijd goedkoper en de strategische keuzes die ze nu maken (24h opening die extra kost + trager groeien ten voordele van deleveraging, maar wel insignificant buybacks doen) zijn niet verstandig. Also, wtf is dat liquiditeitsprogramma? De hedge funds sneller kunnen doen uitstappen? Over kostenbeheersing gesproken.
Nu al bij al beperkt verlies tov cost basis, maar volledige port toch al -5% YTD. Yikes yikes yikes.
Nee, en dat heb ik ook nooit beweerd. Geen idee waar dit weer vandaan komt. Heel straf wel trouwens dat we nu koersen zien die totaal niet bereikt konden worden toen de recentste cijfers en outlook beter waren dan nu. Flinke rally gehad for no apparent reason, maar dat maakt natuurlijk niet uit. Proficiat makker!Is Basic-Fit al failliet ondertussen?
Nee, en dat heb ik ook nooit beweerd. Geen idee waar dit weer vandaan komt. Heel straf wel trouwens dat we nu koersen zien die totaal niet bereikt konden worden toen de recentste cijfers en outlook beter waren dan nu. Flinke rally gehad for no apparent reason, maar dat maakt natuurlijk niet uit. Proficiat makker!
Omwille van al de redenen die al duizend keer zijn aangehaald? Denken dat dit een FCF machine gaat zijn als ze stoppen met nieuwe centra te bouwen is gewoon naïef. Dat heel model is gebouwd op expansie, denk je dat ze nu naar 24h opening gaan omdat het zo fantastisch gaat, alles riekt naar een management team in distress.
Zeker begin dit jaar mijn risicotolerantie zeer slecht ingeschat met alle gevolgen van dien.