Kleine Beursfeiten

Volgens mij is momenteel zeker 400 waard, zonder tailwind van plastics recycling gerekend, of de nieuwe Franse fabrieken die ze willen kopen, of verdere stijging antimoon, of loodprijzen die stijgen.
Dus in principe kunnen ze wel kopen.
Mss dat die ook al meer info hebben over fixing -> continuemarkt. Zou nice zijn als het op continumarkt kan komen.

Zou dit geen negatieve impact kunnen hebben op de antimoonprijs en dus ook het aandeel?

edit: ik deed net mijn portefeuille open en zonet 5% erbij

Zou dit geen negatieve impact kunnen hebben op de antimoonprijs en dus ook het aandeel?

Antimoon is geen rare earth element, dus dat zit onder een ander verdrag. Kan zijn dat ze dit mee hebben genomen in de overeenkomst maar lijkt me op eerste zicht niet het geval. Je kan natuurlijk ook moeilijk uitvoeren waar je zelf te weinig van hebt...

Campine winstwaarschuwing.

Ebitda van minstens 50M voor H1
Dus >100M FY 2025 als antimoon hier blijft. Mss hoger omdat productie nog beetje aan het opschalen is? (+35% nu, ze zeiden eerder dat +50% haalbaar was).

Is 2.7 ev/ebitda aan huidige prijs.
Historisch zitten ze tussen 5-8 ev/ebitda.

Aandeel mag gerust verdubbelen vandaag/komende weken, of iets meer dan verdubbelen, en zou aan lage kant van historische waardering staan.
Bedankt voor de Campine tip. Ondertussen al een mooie winst hierdoor.
Het lijkt me dat we nog lang niet aan de intrinsieke waarde zitten. Ik vraag me af welke margin of safety jullie hanteren om dit aandeel al dan niet terug van de hand te doen?

Ik denk niet dat antimoon in die trade deals zit of zal zitten.
Die deals zijn ook onzin.
China gaat wat sneller/vlotter exportlicenties toelaten.
Remains to be seen voor die metalen en magnets, en voor hoelang, en hoeveel.

Gisteren earnings van Argent Industrial.

image.png

IMG_9127.png

image.png

Staat aan 0.8x bv
5 p/e
3.3 p/e ex cash
3 ev/ebitda

Daar gaan we weer, nieuw record voor S&P500 en bijna voor de Nasdaq, full risk-on de zomer in...
8 april tot 27 juni: +26%

Daar gaan we weer, nieuw record voor S&P500 en bijna voor de Nasdaq, full risk-on de zomer in...
8 april tot 27 juni: +26%
Tov vorig jaar +12% geloof ik, terwijl ik het idee heb dat de economie er toch veel slechter voorstaat dan toen. Er is in ieder geval veel meer onzekerheid. Of wat is de reden volgens jullie dat er weer een record is neergezet. Zou het tijd zijn om een put te kopen op de S&P500?

Tov vorig jaar +12% geloof ik, terwijl ik het idee heb dat de economie er toch veel slechter voorstaat dan toen. Er is in ieder geval veel meer onzekerheid. Of wat is de reden volgens jullie dat er weer een record is neergezet. Zou het tijd zijn om een put te kopen op de S&P500?
Zou nu wel nog eens kunnen doorstomen. Superveel onstabiliteit in de wereld, maar de belegger zegt 'meh'.
Paar conflicten gede-escaleerd (Iran, NAVO 5%, tarieven). Trump die durft pivoteren als de beurzen een negatief oordeel hebben over bepaalde maatregelen,...
Nu een half jaar speculatie over een meer dovisch FED-voorzitter = gas bijgeven op de beurzen.
Opletten wel hier en daar -> Canada (klein) schot(je) voor de boeg met tarieven op digital services. Een logische (maar weinig waarschijnlijke) moest EU daarin volgen.... Een weinig waarschijnlijke, gezien het slijmfeestje op de NAVO-top.

Ik zie weinig wat de beurzen nog kan choqueren op dit moment.

Dit is een markt die ik niet zou durven shorten. Als je al een put koopt dan een lange looptijd en ver out of the money.
Zoals @Wartan terecht aangeeft, wordt tegenwoordig alles als 'goed nieuws' geïnterpreteerd of gespind. Merk op dat de earnings estimates de voorbije maanden niet zijn gestegen maar per saldo gedaald. Dit is een momentum gedreven markt die drijft op sentiment en allerhande aannames die positief "zouden moeten" uitdraaien

Wat de markten ons nu doen geloven is dat:
-de situatie in het Midden-Oosten onder controle is en niet verder escaleert
-de tarieven een nothingburger zijn en geen noemenswaardige impact zullen hebben op de groei
-Trump zijn big beautiful bill wordt goedgekeurd waardoor er weer extra pump-money komt. De hogere schulden zijn zorgen voor later.
-er geen recessie komt maar de inflatie vanzelf wel zal dalen
-Trump een marionet aan het hoofd van de Fed zal zetten die de rente zal verlagen
...

Er is momenteel nul risicopremie voor aandelen, earnings yield gelijk aan bond yield. Dus wat de markt zegt, is dat er momenteel nul risico is om in aandelen te zitten (in verhouding tot het risicovrije bond rendement dus).
Wie verwijst naar fundamentals, wordt versleten als een ouwe gek die er niets van afweet. De meme stock boys rulen nu en heel Wall Street vindt het fantastisch.
Hoe lang die zottigheid nog doorgaat weet niemand, dus shorten neen dank u. Maar dat er ooit een rude awakening volgt, is eveneens zeker. Dan kan één van bovenstaande premissen die niet uitkomt al voldoende zijn om de shit de fan te doen hitten.

Zou nu wel nog eens kunnen doorstomen. Superveel onstabiliteit in de wereld, maar de belegger zegt 'meh'.
Paar conflicten gede-escaleerd (Iran, NAVO 5%, tarieven). Trump die durft pivoteren als de beurzen een negatief oordeel hebben over bepaalde maatregelen,...
Nu een half jaar speculatie over een meer dovisch FED-voorzitter = gas bijgeven op de beurzen.
Opletten wel hier en daar -> Canada (klein) schot(je) voor de boeg met tarieven op digital services. Een logische (maar weinig waarschijnlijke) moest EU daarin volgen.... Een weinig waarschijnlijke, gezien het slijmfeestje op de NAVO-top.

Ik zie weinig wat de beurzen nog kan choqueren op dit moment.
Kans op binnenkort daling (+/- 15%?) richting september lijkt mij na het opnieuw halen van een all time high, verhoogde media aandacht en bovenstaande post wel serieus toegenomen 🤔. Ik zeg niet dat je hier moet verkopen, maar wel dat de dip rond september een ideaal bijkoopmoment zal zijn voor de laatste grote bullrun die enkele jaren zal duren, om vervolgens voor velen in een grote desillusie te eindigen.

Kans op binnenkort daling (+/- 15%?) richting september lijkt mij na het opnieuw halen van een all time high, verhoogde media aandacht en bovenstaande post wel serieus toegenomen 🤔. Ik zeg niet dat je hier moet verkopen, maar wel dat de dip rond september een ideaal bijkoopmoment zal zijn voor de laatste grote bullrun die enkele jaren zal duren, om vervolgens voor velen in een grote desillusie te eindigen.
Inderdaad. De post van Wartan gaat ongetwijfeld zorgen voor een daling van de beurs. Bedankt hoor @Wartan

@Gassy, hoeveel is je ytd en 1y rendement? Met de koop/verkoop activiteit en glazen bol die je hebt, moet je toch op 50 of 100% zitten?

En kopen en hopen op zakken om bij te kopen, blijft vreemd. Je kunt kopen, stijgen, bijkopen, verder stijgen. Brengt meer op...

@Gassy, hoeveel is je ytd en 1y rendement? Met de koop/verkoop activiteit en glazen bol die je hebt, moet je toch op 50 of 100% zitten?

En kopen en hopen op zakken om bij te kopen, blijft vreemd. Je kunt kopen, stijgen, bijkopen, verder stijgen. Brengt meer op...
ADM blijft ook mooi gaan. HDSN, OXY, Solvay, ADM, gelukkig toch enkele aandelen in mijn pf die vandaag iets presteren.

Denk dat we wel kunnen inschatten hoe goed die glazen bol werkt. 🫢

Dat kan, IV staat terug laag, hoewel ik er geen fan van ben (ik zou enkel een put kopen als je een duidelijke katalysator voor ogen hebt die een beursdaling teweeg zal brengen). Gewoon een put kopen omdat de beurs hoog staat is geen goede strategie.

Terug
Bovenaan