Kleine Beursfeiten

Er zou beter een gokforum gemaakt worden voor al de gokkers hier.
En een daytrade forum voor al de daytraders hier.
Of voor iedereen afzonderlijk een subforum. Dan kun je zelf kiezen waar je gaat kijken en heb je geen ignores meer nodig🤷‍♂️.
Keep it simple en niet teveel subfora.

Er zou beter een gokforum gemaakt worden voor al de gokkers hier.
En een daytrade forum voor al de daytraders hier.

je kan altijd een aparte thread openen binnen dit subforum om specifieke aandelen/sector te bespreken. Dit topic is voor algemene discussie over de beurs, of het nu onder 'gokken' of 'value investing' valt.
en aan de andere kant mag kritiek op 'gokken' ook gegeven worden uiteraard want het zou maar retarded zijn als iemand 100% van zijn portfolio in zo'n extreem volatiel aandeel zou steken. Voor de meesten is het gewoon een doordacht risico met'speelgeld'.

The Institute of Chartered Accountants’ most recent update of crypto guidelines boils down to asking lots of questions of management and hoping they’re not good liars.... For crypto treasury companies, the incentive to lie is greater and the risk of discovery is lower. Their promise to buy and hodl forever means that, without public on-chain proof of reserves, the auditor’s opinion is all investors will get... This lack of verification methodology is not an insignificant problem. Publicly traded corporations are holding nearly $90bn of bitcoin, nearly all of which is on the books of bitcoin treasury corporations...Some of them claim best-practice transparency but none, to our knowledge, has published wallet addresses.

Zelfs als je voluit in BTC gelooft, is dit toch echt retarded. Je moet dus maar gewoon hopen dat ze niet liegen? SPAC's 2021 in het kwadraat.

Kom kom, meer als genoeg manieren om die reserves te vinden.
MSTR geeft hun adressen bijvoorbeeld niet publiek maar ondertussen is +/-90% al gevonden...
Sommige geven het wel publiek trouwens.

Trouwens, geldt voor bedrijven niet exact hetzelfde? L&H zijn er toch ook mee weggekomen tot een bepaald punt. Daar dienen audits voor...

PS: geen rate cuts in US :(

En om het terug eens over tradfi investing te hebben: Nintendo nieuwe ATH vandaag!

Laatst bewerkt:
MSTR geeft hun adressen bijvoorbeeld niet publiek maar ondertussen is +/-90% al gevonden...

Trouwens, geldt voor bedrijven niet exact hetzelfde? L&H zijn er toch ook mee weggekomen tot een bepaald punt. Daar dienen audits voor...

PS: geen rate cuts in US :(

En om het terug eens over tradfi investing te hebben: Nintendo nieuwe ATH vandaag!

Het risico zit inderdaad niet bij die echt grote spelers, daar moet je de grote bewegingen kunnen zien. Het gaat hem meer over al die kleinere Hspelers, dat is dan toch puur op goed geloof want hun AK-en zijn niet groot genoeg om te kunnen tracken(?)

Ah ja volledig mee eens. Daarom dat ik bij KWM bijvoorbeeld ook zei: dit is een gokje. Als zij correct de strategie toepassen kan dit makkelijk een x5 of x10 worden. Indien niet of ze bedriegen ons, tja dan ben je het meeste hier kwijt. :)

Maar als je een treasury company bent, waarom zet je die addressen niet gewoon publiek ? Wat valt er te verbergen ? Het business model is transparant. De aankondigingen ook. Put your mouth where the money is.

Met dat verschil natuurlijk dat een bank ietsje strengere controls in place heeft om geld rond te pompen dan een anoniem/ongereguleerd crypto verhaal.

Het risico zit inderdaad niet bij die echt grote spelers, daar moet je de grote bewegingen kunnen zien. Het gaat hem meer over al die kleinere Hspelers, dat is dan toch puur op goed geloof want hun AK-en zijn niet groot genoeg om te kunnen tracken(?)

De vraag blijft. Waarom beleggen in het 'geniale' business model van 'ik koop 100 USD BTC' ? En waarom 200 USD betalen voor de 100 USD assets (als ze er al zijn). Waarom niet gewoon BTC kopen en de middle man eruit knippen. Beetje dat je 200 euro zou betalen voor een 50 euro biljet. Ik snap het niet hoor.

Los van het feit dat het wachten is tot de eerste 'gehackt' wordt en de CFO er met de centen vandaan is. En aangezien we de addressen niet kennen, kan het niet moeilijk zijn om het geld ongezien weg te pompen naar ergens...

Je beantwoordt op het einde je eigen vraag cege. Men publiceert die adressen niet omdat men geen risico wilt nemen... ook al zijn de meeste wel te vinden via Arkham ofzo.

Om je 2de vraag te beantwoorden: leverage. Ik kan bitcoin kopen dat klopt maar ik kan dat niet doen met geleend geld aan 0% interest zoals MSTR. Ik kan ook geen aandelen uitgeven van mezelf aan 6-8x mijn BTC waarde om zo bitcoins bij te kopen. Mijn BTC yield is altijd 0%... Kijk naar de 1 jaar grafiek van BTC en vergelijk deze met MSTR of Metaplanet, dat is waarom je voor een LBE (leveraged BTC equity) kiest.

Wat een fantastische call was dit trouwens.
Bericht dat destijds amper een like had gekregen.
OVH Groupe komt meer in het nieuws, ze spelen volgens oprichter Octave Klaba in op de extreem stijgende vraag van EU overheden en bedrijven, en ook Canada om minder afhankelijk te zijn van de US. Alsook op de stijgende vraag voor AI.

Ik had als trouwe oude klant van hen gekocht bij beursgang, maar de daling van +/- 21 naar 5 was natuurlijk een domper. Heb toen met verlies verkocht omdat ik net weg wou bij Bolero en nooit meer opnieuw gekocht.
Ik heb een sterk vermoeden dat ze goed gaan inspelen op de vraag en het aandeel terug zal stijgen naar dat van de beursgang of hoger.

OVH Groupe komt meer in het nieuws, ze spelen volgens oprichter Octave Klaba in op de extreem stijgende vraag van EU overheden en bedrijven, en ook Canada om minder afhankelijk te zijn van de US. Alsook op de stijgende vraag voor AI.

Ik had als trouwe oude klant van hen gekocht bij beursgang, maar de daling van +/- 21 naar 5 was natuurlijk een domper. Heb toen met verlies verkocht omdat ik net weg wou bij Bolero en nooit meer opnieuw gekocht.
Ik heb een sterk vermoeden dat ze goed gaan inspelen op de vraag en het aandeel terug zal stijgen naar dat van de beursgang of hoger.

Diezelfde signalen horen je van elk EU cloud alternatief. Extreem stijgende interesse. Dat de TAM van EU cloud aanbieders een pak groter is geworden, moet je gewoon niet aan twijfelen. EU leden discussieren over elke komma in een directive, maar over dit niet. Zeker niet sinds Trump.

Ik heb OVH (tijdelijk) buiten gegooid omdat het te snel is gestegen puur op verwachtingen (geen concrete nieuwe deals) en vanuit risk mgmt perspectief omdat ik ook al zwaar in Ionos zit. Ionos is iets duurder gewaardeerd maar op dit moment al winstgevender en hebben meer strategische partnerships (oa. ook deel van het enige publieke bekende consortium (samen met SAP) dat meedingt naar hosting van AI EU gigafactory)

US big tech speelt hier al volop op in (zie AWS EU sovereign cloud) maar het blijft juridisch onduidelijk of dit voldoende is om het risico te mitigeren dat US administratie toch aan de data kan. Dus ik verwacht niet dat dit de tendens gaat breken.

Umicore weer mooi omhoog 😀. Zou ik dan uiteindelijk toch nog op winst geraken met dit aandeel 😅. Hier is er zich op TA vlak een heel belangrijke positieve ontwikkeling aan het afspelen 😃. Hopelijk zet het zich de komende dagen van juni door. Dik buy advies van Gassy in dat geval.

Laatst bewerkt:
Heeft er hier iemand games Workshop in zijn port? Ik al een tijdje. GAK 146€
Ik heb niet echt en thesis buiten dat hun cijfers en marges fantastisch zijn.
Ze verdienen heel veel aan hun IP licenties en die licenties zijn eigenlijk gewoon gratis reclame voor hun. Dus minder advertentiekosten.
In de toekomst komt er een serie op Amazon uit met Henry Cavil.(2026) Er is nog veel groeimarge en die serie gaat daar volgens mij een groeimotor in spelen. Hoeveel daarvan al ingeprijst is kan ik natuurlijk niet zeggen, maar ik denk dat het nog relatief vroeg is in het verhaal.
Ik geef het maar even mee als naam om misschien is te bekijken.
Mag ik even de ticker? Ik vind deze alleen in GBP, noteert ook in EUR?

Terug
Bovenaan