Kleine Beursfeiten

PBR.A heeft variabel dividend op basis van resultaten.
Denk tegenwoordig 45% van de winst.
Soms is er ook een extra dividend.

GDHZv-4acAEiKSk

GcJqcSgboAApaya

GpQrBiUbYAAi94F

Zoals je ziet splitsen ze de dividen wat op, waardoor er wat vertraging is van uitbetaling.

Petrobras is blijkbaar een OTC of penny stock.. Via Bolero kan ik het niet aankopen.. Wie is uw broker waarlangs dat wel kan ?

Op dit moment zijn dividend aandelen genoteerd in US$ nog voordelig - maar dat blijft niet zo - article 988 al gelezen ?
lees: "Under the new tax bill, the U.S. would hit investors from such countries by increasing taxes on U.S. income by 5 percentage points each year, potentially taking the tax rate up to 20%."
(gevonden op c nbc.com)

Ik ben naar Titan Cement International aan het kijken, noteert op EBR -> omzet is mooi gestegen tss 2022 tot einde 2024, voor 2025 wordt precies een terugval verwacht al is niet duidelijk of dit tijdelijk is
Wie heeft er nog aandelen Titan in portefeuille ?
Tips iemand ?

Petrobras is blijkbaar een OTC of penny stock.. Via Bolero kan ik het niet aankopen.. Wie is uw broker waarlangs dat wel kan ?

Op dit moment zijn dividend aandelen genoteerd in US$ nog voordelig - maar dat blijft niet zo - article 988 al gelezen ?
lees: "Under the new tax bill, the U.S. would hit investors from such countries by increasing taxes on U.S. income by 5 percentage points each year, potentially taking the tax rate up to 20%."
(gevonden op c nbc.com)
PBR-A is een ADR op NYSE gelist.

spijtig genoeg article 899 dus als TACO (POTUS) dat gaat invoeren... zal er niet veel meer overschieten of toch ?
Ik zou er nog niet te veel mee inzitten.
Als ik de enkele artikels die ik ervan vindt goed versta is de fallout (impact) weer veel groter dan pipo de clown kon bedenken.
Het zou willen zeggen dat het rendement op treasuries bonds voor overheden (FR bvb) ook weer naar beneden gaat en dat hun papieren dus weer plots een pak minder gewild zullen zijn... Dit en nog een paar andere dingen lijken mij ervoor te zullen zorgen dat de soep weer niet zo heet opgediend zal worden.

Ben eens aan het kijken wie goede gokken zijn voor de muscle preserving combodrug om de Wegovy’s etc bij te staan. Regeneron heeft net een zware knauw gekregen, terwijl zij een drug in fase 2 hebben zitten die én gewichtsverlies én spierpreservatie heeft tegelijk. De volgende stap is semi soort van legale roids met minder bijwerkingen. Ook alle gym fiends gaan dit pakken bij cuts enzovoort.

Heeft iemand wat meer context bij de crash van Regeneron?

Het is een gefaalde hotel business (allé 1 hotel) dat overgeschakeld is op een BTC treasury strategie. Heel volatiel maar hun uitvoering is uitstekend en hun positie in Japan heeft voordelen.

Maar geen standaard 'value investing' aandeel zoals je degene dat je hier vaker ziet passeren. Dit kan gerust op enkele maanden verdubbelen of halveren... Op lange termijn verwacht ik wel sterke returns.

Goed nieuws voor ons @herc :cheer: (bron tijd.be)

Herinnert u zich nog BioNTech A2PSR2.ETR12,62%, de mondiale redder des vaderlands in het coronatijdperk? Het aandeel van de Duitse biotechgroep was wat in de vergetelheid geraakt de jongste jaren door de slinkende verkoop van het coronavaccin, maar veert vandaag plots 13 procent op tot 96 euro.

De herontdekking komt er na een persbericht over een alliantie met de Amerikaanse reus Bristol Myers Squibb (BMS). BMS betaalt BioNTech onmiddellijk 1,5 miljard dollar en nog eens 2 miljard dollar in schijven tot 2028 voor een licentie op het beloftevolle experimentele kankeronderzoek - nog onder de werknaam BNT327 - van de Duitsers. Daarnaast komen er potentieel nog eens 7,6 miljard dollar mijlpaalbetalingen.

Ik zou er nog niet te veel mee inzitten.
Als ik de enkele artikels die ik ervan vindt goed versta is de fallout (impact) weer veel groter dan pipo de clown kon bedenken.
Het zou willen zeggen dat het rendement op treasuries bonds voor overheden (FR bvb) ook weer naar beneden gaat en dat hun papieren dus weer plots een pak minder gewild zullen zijn... Dit en nog een paar andere dingen lijken mij ervoor te zullen zorgen dat de soep weer niet zo heet opgediend zal worden.

ik had er vorige week nog een filmpje van bekeken, een of andere hoogleraar in US, die uitlegde wat trrade deficit enz zijn, en dat trump nooit de class 101 voorbij geraakt is ...
ik moet eens zien of ik dat nog kan vinden ; ..

Is er iemand hier dat zelf ervaring heeft met Finhouse fonds of hier een mening over heeft? Op het eerste zicht ziet dat er wel veelbelovend uit, maar ben wat argwanend daar het nog zo'n jong team lijkt en ze 14% net return estimeren, wat ik vrij ballsy vind om te verkondigen.

Is er iemand hier dat zelf ervaring heeft met Finhouse fonds of hier een mening over heeft? Op het eerste zicht ziet dat er wel veelbelovend uit, maar ben wat argwanend daar het nog zo'n jong team lijkt en ze 14% net return estimeren, wat ik vrij ballsy vind om te verkondigen.

Gerund door Thomas Guenter. Ziehier een samenvatting van zijn voornaamste bezigheden: https://linktr.ee/thomasguenter. Sociale media diarree, 1 op 1 finance babbel voor 299€ (nu met korting, hoe commercieel wil je het hebben), boekje verkopen over starten met beleggen, wat affiliatiedeals met bedrijven waar hij zijn volgers naartoe duwt,...Enkel en alleen op basis hiervan zou ik al weglopen.

Terug
Bovenaan