Ga mij niet opnieuw laten vangen en toch maar 40% van Crocs positie verkocht met 15% winst. Bij deze is dus gegarandeerd dat het komende dagen nog fors doorstijgt

Intussen alweer 1% erbij. Blijft met 20% wel nipt de grootste positie voorlopig. Cash 25%. YTD rendement nog maar op een zucht van 0%. Portefeuille in absolute waarde op ATH na bijstorten van stukje vakantiegeld.
Wat mij stoort is dat men altijd redeneert vanuit Google Search vs. Gen. AI, compleet voorbijgaand aan het feit dat Google Search ook gewoon AI implementeert en Gemeni in de recentste benchmarks helemaal niet moet onderdoen voor de concurrentie. Imo is gen AI ook geen concurrentie voor het gros van de winstgevende zoekopdrachten. Voorbeeldje uit eigen leefwereld:
ChatGPT: "Wat is het mechanisme waarop een styreen polymerisatie-inhibitor gebaseerd is? Wat zijn de gevolgen indien deze polymerisatie plaatsvind onder vacuüm?"
Google Search: "Wat te doen in Kopenhagen/Beste restaurants/vliegtuigtickets"
Rara wat levert er effectief ad revenue op? Also: verschil in energieverbruik Search query vs genAI prompt is voorlopig een factor 10.
Elaborate? Ik ben niet mee. Apple en Meta zijn er klant van?