On another note.
Ik begin mij zorgen te maken over Trump. Volgens mij is hij even seniel als Biden op het einde van zijn termijn.
Lijkt alsof hij vast zit in een goede dosis nostalgie van de jaren '70 of zo. Laatste 2 wapenfeiten ? FILMS MOETEN AMERIKAANS ZIJN en WE HEROPENEN ALCATRAZ (ik verzin het niet)
https://www.reuters.com/world/us/trump-directs-bureau-prisons-reopen-alcatraz-2025-05-04/
Typisch weerkerend fenomeen. Het is weekend, Trump heeft de gave om problemen te zien die niemand anders ziet. Hij komt in zijn cocon der retardedness af me een nog genialere oplossing voor het probleem. De seriee ja-knikkers springt en tegen het dinsdag of woensdag is, mogen de weinige adults in de room het subtiel wegmasseren. Indien niet, dan wordt hij door een of andere CEO met de rug tegen de muur gezet. Op vrijdag een tweet dat 'this was the goal all along' en water down water down.
"Buitenlandse films 100% tax". Ik weet zelfs niet wat die zin wil zeggen. Is het draaidagen, revenue, acteurs, ... In any case, Netflix onder de bus geflikkerd en ongeveer elke Hollywood productie (whatever dat wil zeggen - er wordt bijna niks meer in Hollywood zelf gedraaid) onder de bus geflikkerd. En waarom ? Geen.idee. Make America Great Again zeker ? Het zoveelste lumineuze idee.
Volgende lumineuze idee. Alcatraz. Trump heeft waarschijnlijk "The Rock" of een andere film in het weekend gezien en pakt zijn telefoon. "REBUILD, AND OPEN ALCATRAZ! When we were a more serious Nation, in times past, we did not hesitate to lock up the most dangerous criminals, and keep them far away from anyone they could harm." Waarom ? Geen mens die het weet. Als je ze gewoon naar El Salvador kunt vliegtuigen of in Guantanamo Bay steken, dan zal Alcatraz echt een afscrhik effect hebben.
Ook goeie cost/benefit analyse zoals altijd. Ipv free toerisme revenue in San Fran en omgeving, er terug een gevangenis van maken. Revenue weg, cost naar boven, operationele cost naar boven. En waarom ? Geen kat die het weet. Het zoveelste lumineuze idee.
Gelukkig was Luttnick er als de hanen bij om het Hollywood gedoe een goed idee te vinden. De mens moet iets doen om in de gratie te blijven. Scott B heeft zijn ballen op handel al afgeknipt mbt de tarieven...
Zou hij echt dementerend zijn en mentaal in de jaren '70 '80 leven ?
FYI, ik zou Netflix kopen. Er is 0,0 kans dat die Hollywood tax ooit ingevoerd wordt. Edit: Terwijl ik dit typ zie ik dat de markt hetzelfde denkt en is de dip al volledig verwerkt.... Obivously. Zo zie je maar hoe serieus de mensen de president van de USA nog nemen. HA.HA.HA