Kleine Beursfeiten

Ik zou eieren voor mijn geld kiezen.

Ik zie toch een redelijke kans dat het nog fout loopt.

Verkopen aan 79 en thanks for the money.
Ik overweeg ook om te verkopen (+25% winst).
Aandeel gaat bijna ex-dividend en ik denk niet dat het veel zal dalen na deze datum.
Ik ben geen expert maar ik denk dat de koers nog even rond de 78€-81€ zal blijven hangen.
Indien het bod volledig afketst dan voorzie ik wel een stevige correctie.

Typisch HLN analyse van Buffett zijn trades met een sectie "5 slechtste beleggingen" en dan komen ze af met verliescijfers van 31 miljard $ op Disney. Ze pakken hierbij HLN het rendement dat hij gehad had kunnen hebben als hij het aandeel niet verkocht had indertijd ... Dat is wel geen verlies, dat is een opportunity cost at best.

Dus, gaat nu de dip komen voor BRK? Of pas als de beste man komt te overlijden? (Of beide) Kans op koopmoment wordt groter, wat denken jullie?

Ik denk eerlijkgezegd niet dat er veel gaat veranderen in BRK, dit nieuws is niet echt nieuws, het zat er al lang aan te komen. Buffett is al +10 jaar bezig met het operationeel en investeringsbeleid van BRK te overhandigen aan de nieuwe managers, ik denk ook dat Warren zelf nog maar weinig deed.

Persoonlijk vond ik dat hij wat van zijn golden touch verloren had de laatste 5-6 jaar, bijv. toen hij mee deed met de panic selling tijdens Covid en vooral omdat hij altijd op die berg cash is blijven zitten de laatste jaren. Hij had dit gerust in de S&P kunnen investeren (zoals hij iedereen adviseert) of BRK repuchases kunnen doen. Ook die verkoop van AAPL valt moeilijk te plaatsen, ik veronderstel dat hij aandelenposities wilt sluiten in ruil voor cash (voor charity), maar opnieuw het past niet echt in zijn kenmerkende stijl.
Hij blijft de beste investeerder aller tijden, maar zijn beste trades zijn niet gedaan in de laatste 10 jaar.

Als ze al eens gewoon die cash (deels) aanwenden om een long positie te nemen grote indexen zou het al een hele stap vooruit zijn.

Ik denk eerlijkgezegd niet dat er veel gaat veranderen in BRK, dit nieuws is niet echt nieuws, het zat er al lang aan te komen. Buffett is al +10 jaar bezig met het operationeel en investeringsbeleid van BRK te overhandigen aan de nieuwe managers, ik denk ook dat Warren zelf nog maar weinig deed.

Persoonlijk vond ik dat hij wat van zijn golden touch verloren had de laatste 5-6 jaar, bijv. toen hij mee deed met de panic selling tijdens Covid en vooral omdat hij altijd op die berg cash is blijven zitten de laatste jaren. Hij had dit gerust in de S&P kunnen investeren (zoals hij iedereen adviseert) of BRK repuchases kunnen doen. Ook die verkoop van AAPL valt moeilijk te plaatsen, ik veronderstel dat hij aandelenposities wilt sluiten in ruil voor cash (voor charity), maar opnieuw het past niet echt in zijn kenmerkende stijl.
Hij blijft de beste investeerder aller tijden, maar zijn beste trades zijn niet gedaan in de laatste 10 jaar.

De markt had dan toch verwacht dat hij ging doorgaan tot zijn 200ste gezien daling van +/- 6%

On another note.

Ik begin mij zorgen te maken over Trump. Volgens mij is hij even seniel als Biden op het einde van zijn termijn.

Lijkt alsof hij vast zit in een goede dosis nostalgie van de jaren '70 of zo. Laatste 2 wapenfeiten ? FILMS MOETEN AMERIKAANS ZIJN en WE HEROPENEN ALCATRAZ (ik verzin het niet) https://www.reuters.com/world/us/trump-directs-bureau-prisons-reopen-alcatraz-2025-05-04/

Typisch weerkerend fenomeen. Het is weekend, Trump heeft de gave om problemen te zien die niemand anders ziet. Hij komt in zijn cocon der retardedness af me een nog genialere oplossing voor het probleem. De seriee ja-knikkers springt en tegen het dinsdag of woensdag is, mogen de weinige adults in de room het subtiel wegmasseren. Indien niet, dan wordt hij door een of andere CEO met de rug tegen de muur gezet. Op vrijdag een tweet dat 'this was the goal all along' en water down water down.

"Buitenlandse films 100% tax". Ik weet zelfs niet wat die zin wil zeggen. Is het draaidagen, revenue, acteurs, ... In any case, Netflix onder de bus geflikkerd en ongeveer elke Hollywood productie (whatever dat wil zeggen - er wordt bijna niks meer in Hollywood zelf gedraaid) onder de bus geflikkerd. En waarom ? Geen.idee. Make America Great Again zeker ? Het zoveelste lumineuze idee.

Volgende lumineuze idee. Alcatraz. Trump heeft waarschijnlijk "The Rock" of een andere film in het weekend gezien en pakt zijn telefoon. "REBUILD, AND OPEN ALCATRAZ! When we were a more serious Nation, in times past, we did not hesitate to lock up the most dangerous criminals, and keep them far away from anyone they could harm." Waarom ? Geen mens die het weet. Als je ze gewoon naar El Salvador kunt vliegtuigen of in Guantanamo Bay steken, dan zal Alcatraz echt een afscrhik effect hebben.

Ook goeie cost/benefit analyse zoals altijd. Ipv free toerisme revenue in San Fran en omgeving, er terug een gevangenis van maken. Revenue weg, cost naar boven, operationele cost naar boven. En waarom ? Geen kat die het weet. Het zoveelste lumineuze idee.

Gelukkig was Luttnick er als de hanen bij om het Hollywood gedoe een goed idee te vinden. De mens moet iets doen om in de gratie te blijven. Scott B heeft zijn ballen op handel al afgeknipt mbt de tarieven...

Zou hij echt dementerend zijn en mentaal in de jaren '70 '80 leven ?

FYI, ik zou Netflix kopen. Er is 0,0 kans dat die Hollywood tax ooit ingevoerd wordt. Edit: Terwijl ik dit typ zie ik dat de markt hetzelfde denkt en is de dip al volledig verwerkt.... Obivously. Zo zie je maar hoe serieus de mensen de president van de USA nog nemen. HA.HA.HA

? grootste deel van netflix producties is nog altijd in de usa... t'is ook een amerikaans bedrijf...
Ik betwijfel of de gemiddelde amerikaan al meer dan 1 buitenlandse productie bekijkt per jaar, dus tzal weinig invloed hebben op de beurs

Eerste gedacht was toch ‘hoe taxeer je buitenlandse films’? En na een hele dag ben ik er nog altijd niet uit. Duurdere tickets voor buitenlandse films? Maar wat dan als ze gewoon op tv worden uitgezonden?

Precies een of andere ‘think outside of the box’ sollicitatie bij een consultancyboite: ‘hoe zou je buitenlandse films extra taxeren?’ gevolgd door ‘hoe kan je schapendrek economisch rendabel maken?’

? grootste deel van netflix producties is nog altijd in de usa... t'is ook een amerikaans bedrijf...
Ik betwijfel of de gemiddelde amerikaan al meer dan 1 buitenlandse productie bekijkt per jaar, dus tzal weinig invloed hebben op de beurs

Wat is "productie"? Heel weinig films die 100% in USA gefilmd worden...

Maar we kunnen erover discussieren, maar de realiteit is dat de oranje oppernuksmurf het zelf niet weet. Hij lag in zijn zetel films te kijken en dacht wsch 'in de jaren 70 hadden we goede films, bring them back'. En wat is de enige policy maatregel die hij tegenwoordig kent ? Tarieven. En welk percentage ? "Melania, call a number". En dat was het.

Terug
Bovenaan