LaCucaracha
Well-known member
Ruilbod van Aedifica op Cofinimmo dus... Je krijgt dus aandelen Aedifica in ruil voor je aandelen van Cofinimmo... Impliciete biedprijs van ongeveer 80 €
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mss nog eens een naked call schrijven?Voor mensen die naast MSTR nog een ander Bitcoin speeltje willen. Deze SPAC is al maal 5 gegaan.
![]()
Traders are pouring into shares of a new bitcoin investment that's up almost 500% in a week
The company's aim of holding of 42,000 bitcoins would make Twenty One Capital the third-largest bitcoin treasury in the world.www.businessinsider.com

Aedifica iets gezakt, naar 68 euro, Cofinimmo zelf er 10%, naar 77€.Benieuwd hoe de koers van Aedifica gaat reageren morgen.
Er zijn hier nog leden met een positie die vermoedelijk beter onderlegd zijn dan ik - maar er is wel wat over te zeggen:Aedifica iets gezakt, naar 68 euro, Cofinimmo zelf er 10%, naar 77€.
Ingewikkelde zaak wel, met dat dividend (4,34€ netto, mogelijks met wat voordeel erbij door een keuzedividend, vorig jaar toch, dan wordt het 4,6€). Ex div datum 19e mei.
Aanzienlijk deel van mijn pf zit hierin. Hoe pak ik dit best aan? (korf vrijstelling dividenden is al gevuld)
Voor mensen die naast MSTR nog een ander Bitcoin speeltje willen. Deze SPAC is al maal 5 gegaan.
![]()
Traders are pouring into shares of a new bitcoin investment that's up almost 500% in a week
The company's aim of holding of 42,000 bitcoins would make Twenty One Capital the third-largest bitcoin treasury in the world.www.businessinsider.com
Idem hier... Denk dat ik ga ingaan op het bod, tenzij Cofinimmo in de volgende weken nog gevoelig boven de 80 € gaat( ter anticipatie van een eventueel hoger bod)Er zijn hier nog leden met een positie die vermoedelijk beter onderlegd zijn dan ik - maar er is wel wat over te zeggen:
Ik wacht het voorstel af maar zal vermoedelijk wel ingaan op het bod, kleine 5% van portefeuille in Cofinimmo en 1,5% in Aedifica.
- Het bod zelf is te verwachten na Juli, dus vermoedelijk Augustus of September- dat betekent dat je dus ook nog recht hebt op dividend in mei.
- Voorwaarde om het bod te doen slagen van Aedifica: minstens 50% moet ingaan op het bod
- Fiscaal zal er blijkbaar geen verschil zijn van de investeringen van Aedifica in UK gaan zoiezo leiden tot een RV van 30% - vandaag is dat nog 15%
- Er zijn voordelen inzake schuldenlast, schaal en financiering, ook de omvang kan een aantal positieve gevolgen hebben voor onderhandelingen en liquiditeit op de beurs.
- Wat ik me wel afvraag - wat gaan ze doen met de kantoren - of is daarvoor reeds gepolst naar een koper - ik zou denken van wel.
Heeft gisteren terug een positie ingenomenConclusie?
.kan je de bron url sharen?Heeft gisteren terug een positie ingenomen.
“Confluent looks attractive after yesterday’s sell-off. One of the core issues is SBC at almost 40% of revenue. Their target is to bring this down to 25% by FY27 and mid teens long-term. More in line with peers and could drive multiple expansion. Retook position yday.”
kan je de bron url sharen?
Ik zie ze niet direct veel stijgen.Ik heb wat AMD ingekocht, kdenk dat die wel zullen stijgen met nvidia hun belachelijke prijzen. Hun processors zijn ook veel beter dan intel.
Stock kopen van iets waar je iets van kent zegt Buffet![]()
Er zijn hier nog leden met een positie die vermoedelijk beter onderlegd zijn dan ik - maar er is wel wat over te zeggen:
Ik wacht het voorstel af maar zal vermoedelijk wel ingaan op het bod, kleine 5% van portefeuille in Cofinimmo en 1,5% in Aedifica.
- Het bod zelf is te verwachten na Juli, dus vermoedelijk Augustus of September- dat betekent dat je dus ook nog recht hebt op dividend in mei.
- Voorwaarde om het bod te doen slagen van Aedifica: minstens 50% moet ingaan op het bod
- Fiscaal zal er blijkbaar geen verschil zijn van de investeringen van Aedifica in UK gaan zoiezo leiden tot een RV van 30% - vandaag is dat nog 15%
- Er zijn voordelen inzake schuldenlast, schaal en financiering, ook de omvang kan een aantal positieve gevolgen hebben voor onderhandelingen en liquiditeit op de beurs.
- Wat ik me wel afvraag - wat gaan ze doen met de kantoren - of is daarvoor reeds gepolst naar een koper - ik zou denken van wel.
Idem hier... Denk dat ik ga ingaan op het bod, tenzij Cofinimmo in de volgende weken nog gevoelig boven de 80 € gaat( ter anticipatie van een eventueel hoger bod)
Geen idee - maar die intrinsieke waarde is ook wat een droombeeld - kijk naar WEHB bvb, en die betalen ook nog eens een hoog dividend, hebben een wachtlijst voor huurders en niet te veel schulden.Denk je dat die deal wel gaat lukken voor Aedifica?
Cofinimmo heeft op zich een hogere intrinsieke waarde dan het huidig bod. Komt daar nog eens bij dat COFB buiten BlackRock, die net boven de 5% van de aandelen heeft, ze geen enkele andere echt grote aandeelhouder heeft die kan wegen op de beslissing.
Op fora waar de kleine aandeelhouder actief is, lijkt die eerder een voorkeur te hebben voor Cofinimmo dan Aedifica.
maar op nvidia zijnber wel restricties/tax? op hun beste gpu's qua uitvoer naar china... En het laatste AI large language model die het beter deed dan chatgpt lieten ze op veel goedkopere amd gpu's lopen waardoor nvidia hun stock naar beneden duikte (als ik mij niet vergis). En amd is niet alleen cpu's gpu'sIk zie ze niet direct veel stijgen.
Ze hebben nog vorig jaar gezegd dat ze de volgende jaren zich niet gaan focusen op high-end GPU's genre RTX 80-90 series van Nvidia.
Hun nieuwste GPU de RX 9070 XT bewijst dit, de RTX 5080 is beter.
Nvidia heeft momenteel de sterkere tech in handen op gebied van Raytracing, DLSS is momenteel veel beter dan FSR en nu hebben ze ook Framegen, AMD heeft darentegen AFMF tijd zal uitwijzen welke de betere is.
En Nvidia staat ook veel verder op gebied van AI.
Op gebied van CPU's is AMD beter dan Intel en dat zie ik niet direct veranderen, maar alleen CPU's is de markt niet zo groot om de aandeel nog de hoogte in te duwen.